Triathloncykel vs. racer


McYoggi
 Share

Recommended Posts

Står og skal til at købe ny cykel og er i tvivl om hvorvidt det er en god ide at købe en triathlon/enkeltstartscykel eller en racer cykel !?

Skal primært bruge den til alm ture herhjemme i DK i alm terræn - og er ikke den helt store cykelrytter endnu :)

Men da jeg er i Frankrig for tiden, og virkelig savner at cykle, skal jeg også bruge cyklen hernede, hvor terræn er meget blandet - men mest bjerge...

Er faldet lidt pladask for triathlon cykler, men det er så lige der problemet ligger. For har ingen anelse om hvordan det vil være at køre på såen en i diverse bjerge og lignende.

Er der nogen der har erfaring med det ?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Her har du et billede af Carlos Sastre fra årets Giro D'Italia hvor de kørte en enkeltstart op af et bjerg

SPTDW321b.jpg

Han kører på en ganske almindelig racer, fordi det giver mening når man kører opad. Der skal være mulighed for at skifte stilling. En Tri-cykel er genial når du ligger og kører med 35+ km/t, men sjældent særlig effektiv ved lavere hastigheder, og helt umulig på bakker. Jeg har ofte overhalet triatleter på bakkerne på Strandvejen på min almindelige racer, hvorefter de har givet mig baghjul på de flade stykker.

Så mit råd er at købe en ganske almindelig racercykel. Skulle du så få lyst til lidt mere tempo-kørsel kan du altid købe et bøjle du kan montere på styret, så du får den aerodynamiske position.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share