hvad er forskellen på push-ups og bænkpres?


hardvig
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Ja overskriften siger jo det meste; Hvad er forskellen på armbøjninger (hvor albuerne går 90grader ud fra kroppen) og så på bænkpres?

Jeg spørger fordi jeg har lavet et træningsprogram til hjemme i stuen hvor bænkpres indgår, men jeg har ikke helt nok vægtskiver til at presse mig selv, og desuden er jeg lidt bange for at få stangen ned over mig da min bænk er lavet af en flamingokasse til at ligge på og 2 træbukke til at lægge stangen på, så ville jeg i stedet høre om det kunne betale sig at smide nogle vægtskiver i en rygsæk og tage armbøjninger?

Håber I kan hjælpe...

Link to comment
Share on other sites

...Hvad er forskellen på armbøjninger (hvor albuerne går 90grader ud fra kroppen) og så på bænkpres?

Begge øvelser træner brystmuskulaturen. Forskellen er at du ved bænkpres med en vægtstand, af naturlige årsager, kan få mere vægt på.

Iøvrigt kan det anbefales at lave forskellige variationer af armstrækkere.

...desuden er jeg lidt bange for at få stangen ned over mig da min bænk er lavet af en flamingokasse til at ligge på og 2 træbukke til at lægge stangen på, så ville jeg i stedet høre om det kunne betale sig at smide nogle vægtskiver i en rygsæk og tage armbøjninger?

Få lavet noget ordentligt at ligge på. Hvis du ligger og tænker på at flamingokassen kan brase sammen under dig, kan du ikke koncentrere dig ordentligt om at løfte stangen.

Vægtskiver i en rygsæk fungerer fint. Du kan også lægge benene op på en skammel eller en stol for at lægge mere pres på, eller en kombi af rygsæk og elevation af benene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share