The US Open 2010


-Elvirus-
 Share

Recommended Posts

Jeg må indrømme at jeg primært følger kvindernes turnering - selvfølgelig pga CW. Det er helt uvirkeligt at have en dansker der seeded 1 i en Gran Slam turnering (og tilmed har gode chancer for at vinde).

Hvis man søger gamle tråde igennem herinde, kan man finde diskussioner om hvorvidt hun ville nå verdenseliten eller ej, meget sjovt at lure lidt på den dag idag.

Personligt "går jeg først ind i turneringen" mandag når hun møder Maria Sharapova. På trods af hun blot er 14 seeded, vil den tidligere verdensetter være en flot skalp at hive på vejen.

For første gang regner jeg Caroline som en af de største favoritter til at gå hele vejen, hvorfor en 1 plads på verdensranglisten herefter også vil være fuldt fortjent. Det grunder jeg primært i at have set et par kampe fra de seneste 2 USA turneringer hun har spillet. 1) hendes serv er blevet MARKANT bedre og ligner nu nærmest et våben 2) det samme kan man sige om forhånden, før var det blot et transport slag, men synes den er blevet væsentlig bedre... Hendes eneste svage punkt synes pt at være ved nettet.

Følger i med ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder med Caroline og håber at hun vinder. Men jeg mener også at hun hidtil har været lidt overvurderet: for ja hun er første seedet, men jeg kan nævne i hvert fald en håndfuld spillere, som jeg regner som bedre og som Caroline aldrig har besejret (Williams-søstrene, Henin, Clisters, Jankovic og måske et par russere), de har bare alle spillet langt færre turneringer pga skader. Før hun kan besejre dem er hun ikke verdens bedste.

Men hun er ung, og hun har chancen for at bevise, at den sidste måneds resultater er udtryk for at hun har nået næste niveau, da hun står til at møde Sharpova, Clisters og Jankovic, som hun aldrig har besejret på vej imod en titel.

Men hun er kun 20år og har allerede nået mere end nogen drømte om, så jeg mener ikke nogen har ret til at være skuffet over, at hun ikke har vundet en Grand slam endnu.

Link to comment
Share on other sites

Hendes eneste svage punkt er ved nettet?

Der er jo ingen af damerne der mestrer spillet ved nettet anyway... Så skal du se herre tennis hvis du er til den slags.

Ja, tidligere haltede, som skrevet i foregående indlæg, serv og forhånd. Selvfølgelig flugter herrespillerne LANGT bedre end damerne, men der er altså også nogle af kvinderne der er habile ved nettet, hvilket er essentielt hvis man skal afslutte et point man bygger op. Der manger CW altså stadig noget. Dog er jeg ikke i tvivl om at hun med tiden også forbedrer den del af sit spil.

Link to comment
Share on other sites

Det sædvanlige spørgsmål: Hvor kan jeg se det live på nettet?

Jeg ved ikke med nettet, men de sender det live på Eurosport.

Flot og overbevisende sejr i går over Sharapova. Det ser ud til at Carlonie nu har taget det næste skridt, hvor hun også kan vinde over de allerbedste. Der er specielt en verden til forskel fra hvad hun lavede for et par måneder siden, hvor hun bestemt ikke lignede en kommende US open vinder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne op at køre over CW, men er totalt ude af stand til at gøre det

1) Det er ikke særligt flot tennis.

2) Hun ser ikke særlig fantastisk ud.

3) Jeg kan sætte en tilfældighedsgenerator til at komme med mere quotable udtalelser end hendes.

4) Hun er blevet et totalt tool af maskineriet. Tror nogen virkelig på det når hun siger om Donald Trump:

»Det er en stor ære for mig at spille foran ham og hans kone. Det var en rar følelse og en god støtte i kampen«

http://politiken.dk/sport/tennis/1055405/donald-trump-heppede-paa-wozniacki/

Kort sagt, selv kassedamen i Føtex udviser mere personlighed end CW, alene på måden hun scanner mine varer.

Jeg har intet imod hende, men hun er definitionen af “meh” for mig.

Link to comment
Share on other sites

Så lad være med at se kampene.

Aviserne skriver så meget bullshit der alligvel ikke passer.

Hun er nr. 2 på verdensranglisten og er på tærsklen til at vinde sin første GrandSlamtitel, hvis ikke nu så senere. Ergo, er hun blandt de dygtigste tennisspillere i verden.

Hvorvidt du kan lige hendes personlighed og person er din vurdering og dén er lige så ubrugelig for mig som vurderinger af alle andre mennesker du måtte have omkring dig.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne op at køre over CW, men er totalt ude af stand til at gøre det

1) Det er ikke særligt flot tennis.

2) Hun ser ikke særlig fantastisk ud.

3) Jeg kan sætte en tilfældighedsgenerator til at komme med mere quotable udtalelser end hendes.

4) Hun er blevet et totalt tool af maskineriet. Tror nogen virkelig på det når hun siger om Donald Trump:

»Det er en stor ære for mig at spille foran ham og hans kone. Det var en rar følelse og en god støtte i kampen«

http://politiken.dk/sport/tennis/1055405/donald-trump-heppede-paa-wozniacki/

Kort sagt, selv kassedamen i Føtex udviser mere personlighed end CW, alene på måden hun scanner mine varer.

Jeg har intet imod hende, men hun er definitionen af “meh” for mig.

1. Jeg så ikke kvartfinalen men kampen imod Sharapova synes jeg var god tennis.

2. Jeg synes at hun er ganske pæn, men nu hvor hun har fået mere fysik og mere kød på overarmene ser hun ikke så modelagtig som for 2 år siden, hvis det er det du går efter. Hendes officielle kampvægt på 58kg er hun nok også vokset fra, men det gavner hendes tennis.

3. og 4. Jeg lytter aldrig til interviews med sportsfolk, da de færreste har noget dybt og sige, så jeg er egentligt ligeglad med, hvad hun siger.

Og jeg er nationalistisk nok til at holde med et dansk sportsstjerne, specielt da vi har så få. At hun så er kønnere end Bjarne Riis trækker ikke ned.

Timeset> Nu er det så et debatforum.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Så lad være med at se kampene.

Aviserne skriver så meget bullshit der alligvel ikke passer.

Hun er nr. 2 på verdensranglisten og er på tærsklen til at vinde sin første GrandSlamtitel, hvis ikke nu så senere. Ergo, er hun blandt de dygtigste tennisspillere i verden.

Hvorvidt du kan lige hendes personlighed og person er din vurdering og dén er lige så ubrugelig for mig som vurderinger af alle andre mennesker du måtte have omkring dig.

http://politiken.dk/sport/tennis/ECE1171916/journalisterne-er-blevet-traette-af-miss-teflon/

Word.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share