Gettin' fit?


MKR
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Så er det min tur til at prøve med en log. Mest for min egen skyld, så jeg kan se min egen fremgang - men bestemt også for, at andre kan kommentere på, hvad jeg render og laver. Måske nogen derude sidder med de fantastiske tips og tricks jeg mangler!

Lidt om mig!

Jeg er en fyr på 25 år, der i 6 år har arbejdet i Forsvaret. I forbindelse med 1 års orlov har jeg fået en frygtelig masse fritid. Og fritid=træningstid - så nu skal der fart på.

De sidste måneder er jeg gået fra 74 kg til 79 kg - efter at have kørt et 2-split styrkeprogram med fire træningsdage om ugen, samt et solidt tilskud af protein. Udover det har jeg haft en løbedag, hvor der er vekslet mellem længere ture - op til 12 km og intervaltræning...

Nu har jeg så meldt mig ind hos Paideia Crossfit på Islands Brygge, hvor jeg planlægger at træne mandag, onsdag, fredag og søndag. Nogle gange i form af crossfit holdtræning, andre gange open gym, alt afhængigt af, hvad der passer i den store plan.

Lidt om mine mål - og hvor langt jeg er fra dem. Det overordnede mål er en SOLID all-round form, med fokus på funktionel styrke.

Marathon - jeg vil gerne løbe marathon på et tidspunkt, men for tiden er mit store fokus at tage på i muskelmasse, og derfor er løbetræning på meget lavt blus.

Bænkpres - jeg vil gerne op og bænke kropsvægt, det vil sige cirka 80 kg i mine sæt. Status nu: jeg bænker 3x8 med 65 kg.

Squat - jeg vil gerne squatte 1,5 x kropsvægt - altså 120 kg. Status nu: squatter cirka 80 kg.

Lunges - jeg vil lave 40 lunges med 50 kg vægt på under 2 minutter. Status nu: ca. 2.30 for at nå alle reps. For satan det er tungt!

Dødløft - jeg vil gerne dødløfte 1,5 x kropsvægt - altså 120 kg. Status nu: dødløfter 90 kg.

"Avancerede løft" - jeg vil gerne have styr på teknikken til løft som "clean and jerk", "push jerk" osv. Status nu: har aftale med en af instruktørerne i Paideia d. 27.09.2010.

Kettlebells - jeg vil gerne have styr på teknik til flere øvelser med kettlebells, for at tilføje dette til min træning. Status nu: har aftale med en af instruktørerne i Paideia d. 27.09.2010.

Fremover vil jeg hver dag lægge mit træningspas ind her, til skue for alle. Så kan I jo mobbe mig alt hvad I kan :-)

Link to comment
Share on other sites

Første update kommer til at indeholde træningen for hele den sidste uge - fremover vil jeg opdatere dagligt.

SØN 19.09.2010: CROSSFIT

7 runder på tid af:

7 Pushup

7 Thrusters 40 kg

7 Dødløft 80 kg

7 Burpees

7 K2E (knees to elbows)

7 KB Swing 24 kg

Tid: 48.50

MAN 20.09.2010: STYRKETRÆNING

Front squat 3x8 45 kg

Lunges 3x20 50 kg

Bænkpres 3x8 60 kg

Incline dumb bell press 3x 8 24 kg

Pull ups (+10 kg vægt) 5x6

Biceps curl 3x8 20 kg

Atomic sit ups 5x20

ONS 22.09.2010: CROSSFIT

Back squat 5x5 70 kg

Ring dips 3x10

7 runder på tid:

1 Arm Dumbell thrusters højre 18 kg

5 K2E 7

1 arm Dumbell Thrusters venstre 18 kg

5 K2E

TID: Kan jeg ikke huske :(

TORS 23.09.2010: CROSSFIT

Dødløft 5x5 80 kg

På tid:

80 Squats

80 Atomic Sit ups

80 Pushups

80 Kettlebell swings 24 kg

TID: Kan jeg ikke huske :(

LØR 25.09.2010: Styrketræning

Front squat 6x6 40 kg

Thrusters 3x8 45 kg

Bænkpres 5x5 65 kg

Pull ups (+15 kg) 5x5

En røvfuld maveøvelser m. vægt

SØN 26.09.2010:

"G.I. Jane" på tid

100 burpee pull-ups

TID: 12.32

Det var denne uge - ingen løb udover, at jeg hver gang inden træning enten løber eller roer 10-15 minutter.

Link to comment
Share on other sites

MAN 27.09.2010: TEKNIK

I dag trænede jeg primært squatteknik - og bagefter øget eksplosivitet med lav belastning.

Efter grundig opvarmning bestod træningen af:

8 runder - 40 kg

5 Bent over Rows

5 Front Squat

5 Should Press

5 Back Squat

5 Ab-roll outs

Selvom squattene ikke var de tungeste var det alligevel absolut træning jeg fik noget ud af. Jeg har problemer med, at knæene ryger ind af under løftet, så der var fokus i dag. Den lave vægt gjorde det muligt at udføre totalt kontrollerede squats og øge eksplosiviteten mens der stadig var fokus på knæene. Herligt.

De sidste to runder synes jeg should press var RIGTIG tungt med 40 kg. Så ved man da hvor man kan arbejde videre...

Link to comment
Share on other sites

Har i øvrigt i går været så uforsigtig at tilmelde mig min første Crossfitkonkurrence. Det er en makkerkonkurrence, som jeg skal lave sammen med en god ven, der også træner Crossfit i Paideia ligesom jeg selv.

http://crossfitchallenges.wordpress.com/category/ctc-christmas-challenge-2010/

Det skal nok blive sjovt - men jeg er rimelig sikker på, at vi får prygl!!!

Link to comment
Share on other sites

TIRS 28.09.2010: LØB + STYRKETRÆNING

Daffede en tur på 5,2 km på cirka 21 minutter. Ikke vildt imponerende, men jeg vidst også, at der var lunges i vente til træning.

Aftenens træning stod på lidt blandet styrke- men grundet tidspres blev det hele lidt presset og rodet. MEN:

Lunges 3x12 - 50 kg på ryggen

Lunges 3x12 - 40 kg på brystet

BOR 3x10 - 50 kg

Bænkpres 5x5 - 68 kg

Incline DB press - 3x8 - 22 kg

Pull ups (+10 kg) - 5x5

Dips (+20 kg) 3x6

Dips (+10 kg) 5x6

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share