Dødløft 3gange om ugen


Polunda
 Share

Recommended Posts

hejsa!

Jeg overvejer at dødløfte 3 gange i ugen dvs. mandag, onsdag og fredag. Grunden til dette er at jeg har skadet min hofte for nogle måneder siden, hvilket stadig gør Squat umuligt. Da Dødløft efter min mening, er af lidt hårdere natur end squat havde jeg tænkt mig at træne med forholdsvis lav intensitet men, med relativ høj volumen (høj i forhold til at jeg normalt kun tager 1 sæt x 5reps eller mindre). Jeg havde tænkt mig at dette kunne se således ud:

Uge: 1

Mandag 3x8 med ca. 50% af 1RM, hvilket er 90kg i mit tilfælde

Onsdag 1x8 med 90kg

Fredag 3x8 med 92,5kg

Uge:2

mandag 3x8 med 95kg

Onsdag 1x8 med 95kg

Fredag 3x8 med 97,5kg

Planen er så at fortsætte sådan i en 1½ måneds tid, derefter går jeg stærkt ud fra at min genoptræning er så vidt at jeg så småt kan starte med at squatte igen.

Formålet er at lave noget ægte styrketræning til benene og til det formål syntes jeg Dødløft er bedre end, hvad ved jeg leg extension quarter squats leg curls osv. desuden håber jeg på at styrke min lænd og mine baglår. Syntes i det er en fornuftig ide, eller mener i det er total vanvittigt? Bør jeg måske ændre planen lidt, evt skære ned på reps, eller spare en dag væk?

På forhånd mange tak for svarene!

Link to comment
Share on other sites

En skam at der ikke rigtig kommer noget svar, er lidt i tvivl om hvordan det så skal tolkes. Det kan både være fordi ideen er ganske ok, eller også så sjældent dum at man ikke gider svare.

Jeg vil forsøge at give det en chance og se det an, da jeg i forvejen følger logbog over min træning vil jeg nok relativ hurtigt mærke om det giver noget og om kroppen kan restituere fra al den dødløft.

Link to comment
Share on other sites

En skam at der ikke rigtig kommer noget svar, er lidt i tvivl om hvordan det så skal tolkes. Det kan både være fordi ideen er ganske ok, eller også så sjældent dum at man ikke gider svare.

Jeg vil forsøge at give det en chance og se det an, da jeg i forvejen følger logbog over min træning vil jeg nok relativ hurtigt mærke om det giver noget og om kroppen kan restituere fra al den dødløft.

Jeg har ikke svaret fordi jeg ikke umiddelbart havde noget at byde ind med... Jeg går ud fra at du gerne vil have svar fra nogen der ved noget om det. Tænker iøvrigt at det anstændige er at formode at det forholder sig ligeledes med resten af klientellet her på MOL.

Jeg ønsker dig al held og lykke med genoptræningen og er ret sikker på at hvis du går forsigtigt frem og mærker grundigt efter både når du træner og efter, så skal det nok gå godt og hurtigt.

Mvh Cloudhands

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share