6-12 og 24 timers spinning


Kriller
 Share

Recommended Posts

Hej Motiononline

Nu har jeg længe været med på sidelinjen her inde og læst/lært en masse gode ting omkring motion, vægttab osv.

jeg er en ung gut som har valgt at tage udfordringen op med langdistance spinning, jeg har allerede tilmeldt mig mit første 6 timers løb i horsens D. 13 nov. 2010

Mit spørgsmål går ud på følgende; er der nogen af jer som har erfaring med lign. udfordringer?

Hvad er en god ide at medbringe, når kroppen skal yde maximal som ved et sådan løb? (mad, drikke og udstyr?)

hvad med træningen op til ? skal man skrue ned for den eller bare holde på ?

nogen som har gode forslag til træningsformer? (ud over at give den gas på spinningcyklen)

Hvad er jeres erfaringer med lign. (længere løbeture osv.)

på forhånd mange tak!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Motiononline

Nu har jeg længe været med på sidelinjen her inde og læst/lært en masse gode ting omkring motion, vægttab osv.

jeg er en ung gut som har valgt at tage udfordringen op med langdistance spinning, jeg har allerede tilmeldt mig mit første 6 timers løb i horsens D. 13 nov. 2010

Mit spørgsmål går ud på følgende; er der nogen af jer som har erfaring med lign. udfordringer?

Hvad er en god ide at medbringe, når kroppen skal yde maximal som ved et sådan løb? (mad, drikke og udstyr?)

hvad med træningen op til ? skal man skrue ned for den eller bare holde på ?

nogen som har gode forslag til træningsformer? (ud over at give den gas på spinningcyklen)

Hvad er jeres erfaringer med lign. (længere løbeture osv.)

på forhånd mange tak!!

Det kommer an på om du en en eller flere timer.

Til 6 timers gør det ikke så meget, bare noget energi drik og lidt mad.

Vi ses nok i Horsens.

Heller ikke nogle grund til at ændre på træningen.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det hurtige svar!!

Jeg kører selv 6 timersløbet i Horsens..

Har ambitioner om at prøve et 24 timers løb alene, på et tidspunkt. (lyder måske direkte vanvittigt, men man får vel nogen underlige ideer i ny og næ)

hvordan ville du træne op til dette? og hvor langtid skal man regne med det tager for at man kan gennemføre 24 timer?

vi ses da i Horsens ja!!

kriller

Link to comment
Share on other sites

Hej Kriller - vi ses i Horsens :tongue:

her er et par råd fra en der selv har taget et par rekorder på en spinning cykel. Se her

Det gør vi... bliver tilmeldt i morgen.. og glæder mig som en gal til mit første "løb"

super fin side du gav mig der....Tak for det..

Hvad er din erfaring med sådanne løb?

Link to comment
Share on other sites

Det er super socialt - der findes flere rigtig gode events, bla. det som ligger tættest på Horsens p.t. - nemlig det i daugård. se evt. cycling24.dk for flere events. Der er kræfter igang i byen (Horsens) for at lave et super event i forum Horsens i 2011 - lad os nu se om det så bliver til noget... - håber jeg da! :smile:

Personlig finder jeg ikke det, at køre alle 24 timer selv, som noget jeg absolut må prøve - køre gerne selv 6-8 timer på et døgn, og giver den så (fuld gas) i de timer jeg er med. Har kørt lidt med i bla. tyskland, hvor man træner på en helt anden måde end her i dk. - se her

Link to comment
Share on other sites

Jamen Jeg har faktisk allerede samlet en flok som er friske på at lave et hold i daugård...men efter at have kigget lidt nærmere på deres hjemmeside kan jeg se at alt er fyldt op? har de fået flere pladser eller ?

Et helt andet spørgsmål? giver det mere at stå op, med god belastning på? nu tænker jeg iforhold til forbrændingen. og ligeledes hvormange kacl får man sådan ca. skudt af på sådan en time?

Link to comment
Share on other sites

Lidt omkring forbrænding se her

Tak for det Banshee!!!

hvad vil i anbefale at spise op til sådan et 6 timers løb? jeg er utrolig dårlig til sådan noget med kost osv. så har brug for et lille hint her :)

der er jo kun en enkelt uge til, løbet i Horsens, så kunne være man snart skulle til at smide pizzaen og colaen på hylden ;)

Link to comment
Share on other sites

At ændre dine kostvaner en uge før, tror jeg ikke vil gøre den store forskel, men er ikke ekspert på dette område. Du skal endelig huske at drikke godt med vand/energidrik o.l. under hele turen. Jeg har selv meget svært ved at blive ved med at drikke, da jeg efter nogle timer ikke føler tørst længere - men bliv ved med at "hælde på ". :4mewantfood: et par bananer og anden frugt, energibar kan gøre en del ved det....

Link to comment
Share on other sites

At ændre dine kostvaner en uge før, tror jeg ikke vil gøre den store forskel, men er ikke ekspert på dette område. Du skal endelig huske at drikke godt med vand/energidrik o.l. under hele turen. Jeg har selv meget svært ved at blive ved med at drikke, da jeg efter nogle timer ikke føler tørst længere - men bliv ved med at "hælde på ". :4mewantfood: et par bananer og anden frugt, energibar kan gøre en del ved det....

jeg tænkte nok at det var ved at være forsent med at ændre kosten, jeg har dog fået fortalt at torsdag og fredag, skal madplanen stå på en masse fuldkornspasta, for at få fyldt depoterne( aner ikke om det er rigtigt)

Jeg er MEGA ringe til at få drukket under træning og bagefter, hvilket ofte resultere i en træls trykken i hovedet senere på aftenen, dette vil jeg selvfølgelig gøre alt for at undgå under selve løbet på lørdag, så jeg har besluttet mig for at prøve med MIN 1 liter vand i timen, samt lidt energi drik (evt. en enkelt Cola halvvejs) også for at have en "delmål"

Jeg var til træning lørdag, hvor jeg gik helt ned, har aldrig kørt så dårligt, og følte virkeligt at jeg burde droppe det hele, men er nu idag Mandag klar til træning og top motiveret for at komme ud og vise for mig selv at det fandme skal være løgn og at jeg er HELT klar til 6 timer i helvede nærts lørdag ;)

er det meget normalt at få en sådan "nedtur" når man har trænet hårdt frem til noget specielt?

Tak for alle svarene.. det er sgu super folk vil dele lidt ud af deres erfaringer... RESPEKT !!!

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigeste er helt sikkeret at drikke, mad gør ikke så meget når det er 6 timer.

Energi drik er fint hvis din mave kan tåle det ellers bannan og chokolade.

Jeg kørte 10 timer til 12 timers spinning i lørdags, det spiste jeg en masse i pausen efter 4 timer, den første halvt timer efter var godt nok noget tung :laugh:

Jeg tog også ca 6 energi gels og noget energidrik undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Træner du hårdt, har din krob også brug for hvile - (restitution). Kører du med pulsur? - Hvis ikke, vil jeg da anbefale at du køber et - Henrik der køre her på torsdag fra 16.00-17.00 som instruktør, er ejer af Pulsure.dk - hvis du er i centeret på det tidspunkt kan han måske hjælpe dig - ellers kan du ringe til dem. Pulsuret kan give dig værdifulde informationer om din aktuelle form ( trænger jeg til hvile) oma.

PS - tak for sidst Mollerup - der er smidt nogle billeder fra Struer evntet på cycling24.dk - vi ses på lørdag... :superman:

mvh

Søren

Edited by banshee
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share