Træning efter graviditet


Mr.Freeze
 Share

Recommended Posts

Jeg har en veninde som lige har født for ca. 6 uger siden. Hun er 172cm høj og vejer 70 kg. Nu vil hun gerne tabe sig ca 15kg for at komme ned på det hun vejede før hun blev gravid. Jeg har selvfølgelig foreslået en ændring i kosten og det er hun helt med på.

Så er der træning....Da hendes bryster jo er fyldt med mælk besværliggør det en stor del af cardio øvelserne, for de sidder jo lidt i vejen :D Hun skal heller ikke for langt væk, da ungen jo ska have mælk ca. hver 3. time.

Det skal lige siges at hun aldrig kunne drømme om at sætte sine ben i et fitness center.

Er løsningen at investere i en dyr kondicykel og sidde og ræse rundt på den derhjemme eller er der nogen der har andre ideer/erfaringer? Skal hun evt. vente til barnet er vænnet fra brystmælk? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Din veninde har tillagt sig muskelmasse under graviditeten, så at komme ned på før-graviditetsvægten er et noget drastisk træk. Anbefal hende at glemme alt om vægten, og så kigge i spejlet i stedet. Synes hun, hun har for meget fedt stadigvæk, så er amning ganske energikrævende - og med mindre hun spiser for to stadigvæk, så ville jeg ikke ændre i kosten, hvis den iøvrigt er sund og varieret.

Jeg ville vælge svømning i hendes situation :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share