Pause på en måned


voderen
 Share

Recommended Posts

Jeg har i længere tid døjet med rygproblemer, og jeg har derfor været ved læge. Han forbød mig at træne den næste måneds tid. Hvor store konsekvenser skal jeg forvente, at det får for min styrke? Hvor lang tid tager det at genopbygge styrke efter så lang en pause?

Og hvad så hvis du stadig har ondt i ryggen efter en måned? Så har din læge lige spildt 1 måned af din tid. Bed din læge om at henvise dig til en fysioterapeut asap.

Link to comment
Share on other sites

Og hvad så hvis du stadig har ondt i ryggen efter en måned? Så har din læge lige spildt 1 måned af din tid. Bed din læge om at henvise dig til en fysioterapeut asap.

Enig i ovenstående.

1 måned vil tage omtrent 50 % af dine sidste 3 måneders fremskridt. Der ligger en artikel her på MOL om atrofi.

Link to comment
Share on other sites

en osteopat, kiropraktor, eller en fysioterapeut med kurser i manuelle terapi eller mckenzie vil være at foretrække. Du behøver ingen henvisning til fyser eller osteopater længere.

når din læge forslår du skal droppe træning er det fordi han vurdere at det er den udløsende faktorer. Du har sikkert en piv dårlig teknik i nogen af din løfte, hvori du krummer eller rotere ryggen under belastning. Dette udløsere en overbelastning af bruskskiverne imellem ryghvirvlerne (discus) og forudsager højst sandsynligt hvad man i fagsprog kalder en protrusion. Hvilket er en milde udgav af en discus prolaps.

Så udover behandling vil jeg anbefale at du gennemgår din træning eller for en proffesionel til det så du ikke laver samme fejl igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share