CUBE Reaction HS33


Monty80
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg cykler normalt kun racer, men har besluttet mig for at gå i gang med mountainbike her i de kolde måneder.

Cyklen skal bruges til transport til/fra arbejde (16 km.), samt motionsture/-løb i skov.

Jeg er anbefalet CUBE, og har set mig varm på en Reaction HS33 2010 model

Prisen ligger i underkanten af 8000,-.

Jeg er blevet anbefalet en 18" (170 cm. høj).

Da jeg ikke er den store nørd hvad angår udstyret, vil jeg gerne høre, om nogen herinde med forstand på udstyr til mountainbikes vil komme med deres besyv vedr. om udstyret er i orden, noget værre skidt el. lign.

Specifikationerne er som følger:

Specification:

• Brakeset: Magura HS33 hydr. Brake

• Cassette (Rear Cogs): Shimano CS-HG50 11-32, 9-speed

• Chain: Shimano CN-HG53 108 links

• Crank: Shimano Deore XT FC-M770 Hollowtech II 44x32x22, 175mm, Integrated BB

• Pedals: Fasten Alu

• Derailleur Front: Shimano SLX FD-M660, Top Swing, 34.9mm

• Derailleur Rear: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow

• Gears: 27

• Shifter(s): Shimano SLX SL-M660 Rapidfire-Plus, 9-speed

• Frameset available: Yes

• Grips: CUBE Ultralight Screw-On-Race-Grip

• Handlebar: Syntace Duraflite 2014 318 Oversized incl. RFR-Barends

• Headset: FSA Orbit Z semi-Integrated

• Saddle: RFR Natural Shape 0.1 M

• Seat Post: RFR Prolight 31,6mm setback

• Seat Release / Collar: Scape Varioclose 34.9mm

• Stem: Syntace F149 Oversized

• Fork Travel: 100mm

• Forks: Fox 32 F100RL O/B 100mm, Lockout

• Inner Tubes: Impac AV14

• Rim Tape: Schwalbe 25-559

• Tire Front: Schwalbe Rocket Ron Kevlar Triple Compound 2.25

• Tire Rear: Schwalbe Racing Ralph Kevlar Triple Compound 2.25

• Wheel Set: RFR ZX24, Shimano Deore XT HB-M770, Shimano Deore XT FH-M770, DT Competition 2.0 - 1.8 black

• Wheel Size: 26"

• Weight: 10,90 kg

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

For mig at se ser det rigtigt godt ud men prøv den inden køb. geometri betyder rigtigt meget når vi snakker MTB idet "handling" af cyklen ude i skoven er alfa og omega for køreoplevelsen.

For mig lyder 18" måske lidt i overkanten. Jeg er 178 og føler faktisk at 18" er lige i det store men der er for langt ned til en 16". Det afhænger dog meget af stellets slope og især længde om 18" er for stort. Så derfor PRØV den.... det kan simpelthen ikke siges tit nok. PS! hvis du køber den og er utilfreds med den Fox forgaffel så vil jeg godt give et bud! :tongue: Jeg er lidt overrasket over at finde en så god gaffel på en cykel til den pris.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Jeg blev anbefalet en 18" fordi cykelhandleren mente, at det ville passe bedst, når cyklen også skulle bruges på landevej.

Min skridthøjde ligger på omkring 78 cm. det er lidt svært at måle helt korrekt, synes jeg.

Men 78 cm. skridtlængde svarer til 17-18", såvidt jeg kan læse mig til (?).

Jeg prøvede en Acid, minder den om Reaction HS33 i udformning, eller er der stor forskel?

Edited by Monty80
Link to comment
Share on other sites

Du skal nok gøre op med dig selv om du vil bruge den til lande vej eller terræn brug og hvis valget er det sidste så gå efter en mindre cykel. 17" er nok ikke helt ved siden af. Det betyder altså alverden når der skal manøvreres på de små sigletracks. Hvis det primære brug er landevej så er du helt galt på den ved at købe en MTB efter min mening ( og læg mærke til at det dermed ikke er en endegyldig sandhed ). Hvis landevejen er primær så køb en crosscykel istedet. Den kører langt bedre på asfalt end en MTB med terræn dæk.

Men hver iøvrigt opmærksom på at ifht slid og evne til at modstå det danske klima med salt osv så er en MTB altså ikke spor mere modstandsdygtig end end racercykel. Så hvis du køber en cykel til den pris for at bruge den som vinter låge burde du ha bank med en oppustet cykelslange. Køb en gammel havelåge i den blå avis for 1000 kr og brug så din MTB til det den er skabt til, nemlig leg i skoven.

( Det sidste er en endegyldig sandhed :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Du skal nok gøre op med dig selv om du vil bruge den til lande vej eller terræn brug og hvis valget er det sidste så gå efter en mindre cykel. 17" er nok ikke helt ved siden af. Det betyder altså alverden når der skal manøvreres på de små sigletracks. Hvis det primære brug er landevej så er du helt galt på den ved at købe en MTB efter min mening ( og læg mærke til at det dermed ikke er en endegyldig sandhed ). Hvis landevejen er primær så køb en crosscykel istedet. Den kører langt bedre på asfalt end en MTB med terræn dæk.

Men hver iøvrigt opmærksom på at ifht slid og evne til at modstå det danske klima med salt osv så er en MTB altså ikke spor mere modstandsdygtig end end racercykel. Så hvis du køber en cykel til den pris for at bruge den som vinter låge burde du ha bank med en oppustet cykelslange. Køb en gammel havelåge i den blå avis for 1000 kr og brug så din MTB til det den er skabt til, nemlig leg i skoven.

( Det sidste er en endegyldig sandhed :tongue: )

Det er ment som at jeg her i dec+jan vil cykle på arbejde. Er helt med på at MTB ikke er lige så egnet som mange andre cykler, men det er hovedsageligt til skovbrug jeg vil bruge den.

Cubes Reaction HS33 fås desværre ikke i 17", men udelukkende i lige tommer, så jeg må nok ned på en 16", hvis det kan retfærdiggøres.

Edited by Monty80
Link to comment
Share on other sites

Tag nu og prøv den! Hvis du ikke føler at den er stor og klodset men mere fornemmer at den her kan du dreje om hjørner med og hoppe og springe på og den iøvrigt føles som en forlængelse af dig så er den jo ikke for stor. Jeg har hverken set cyklen eller dig så jeg gætter bare på om den passer til dig. Og det er ikke nogen dårlig cykel du har fat i der ....

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede en Acid, minder den om Reaction HS33 i udformning, eller er der stor forskel?

Jeg er nybegynder på MTB og har lige købt en Cube Acid. Dejlig Cykel.

Jeg er 179 cm og købte en 18". Har nu gjort nogle erfaringer jeg gerne havde hørt andre fortælle om tidligere.

Jeg ved ikke om jeg har ret men det er min fornemmelse at størrelsen har meget at gøre med balancen og efter at have kørt nogle bakker vil jeg næste gang overveje at gå en størrelse ned da det på min 18" synes at være lidt svært at få tilstrækkelig vægt på baghjulet uden at forhjulet stejler. Det kan selvfølgelig også have noget med en dårlig teknik at gøre :blush:

Hvis jeg tager fejl må I korrekse mig. Jeg er ikke den bedste til at give råd men min erfaring er gjort :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal den forstås :blush:

Det kan jeg skrive under på! Jeg havde en Cube LTD pro indtil den blev stjålet, og har nu købt en specialized.

Egentlig syntes jeg at Cube'en var fint at køre på, men da jeg prøvede den specialized, som jeg netop har købt, forstod jeg ikke hvorfor at jeg havde købt en Cube i første omgang, netop på grund af cyklens køre- og styreegenskaber. Ingen tvivl om, at den specialized jeg har købt nu ikke kan måle sig med Cube's fede design, men du skal gøre op med dig selv hvad der er vigtigst.

Prøv en cykel inden du køber den!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share