Gode ideer til program


tulle
 Share

Recommended Posts

Hej drenge (og piger) :wave:

Min gode ven (og xkæreste) er så småt ved at genoptage sin styrketræning. Vi følges derned, jeg kører mit HST og han tager lidt øvelser på må og få. Nu vil han så gerne til at gøre noget seriøst ved det. Jeg lovede derfor at høre om nogen af jeg måske kunne komme med forslag til et program til ham???

Hans mål er (selvfølgelig) større muskelmasse/styrke. Han har ikke trænet meget det sidste års tid så at kaste sig ud i fx HST er nok for meget her i starten (eller hvad?).

Jeg kan give følgende oplysninger:

-han vil gerne træne hver anden dag

-pga lidt rygproblemer må seated row ikke indgå (jeg har foreslået ham db. bent over)

-han vil helst ikke squatte

Ellers er der vist ikke noget... Nu er det så: skal han køre split eller full body hver gang? Skal han køre få rep med stor vægt, mange rep med lille vægt eller en mellemting? Hvis nogen evt. kan komme med forslag til hvilke øvelser han skal sammensætte i sit program og med hvilken intensitet er i bare rare :)

Hilsen Tulle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey så er jeg rar :)

Han kan sagtens springe på HST vognen, men det kræver han kender sine maks.. så hvis du sætter ham til at teste dem i følgende øvelser i 10 og 5 reps.

Øvelser

Squat

Stivbenet dødløft

Low incline dumbell pres

Kabel flyes

Military pres

Kabel laterals

Barbell rows (dumbell rows hvis den ikke må komme med)

Pulldowns til front

Closegrip bænkpres

Barbell curls

Kabelcrunch (supersæt med læg)

Stående lægpres (supersæt med mave)

Når han har fundet sine maks, så poster du dem bare her... så finder vi lige ud af resten. Sig til ham, at vil han vokse, så skal squatten med... (lyd overbevisende når du siger det)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Cilius mht. at squat praktisk talt er et must - hvad er begrundelsen for at den øvelse helst ikke må indgå??? Det er selvfølgelig vigtigt (som altid) at den bliver udført rigtigt.

HST er naturligvis ikke eneste saligørende, men umiddelbart godt til nybegyndere - og ydermere en meget motiverende træningsform.

Link to comment
Share on other sites

Tak supercilius :)

Nu træner han ikke før på tirsdag igen, men så må jeg jo lige sætte ham i sving der og komme med en tilbagemelding... de 2 sidste øvlser cabelcrunch (lyder som noget morgenmad :tongue: ) og stående lægpress er jeg dog ikke hel klar over hvad er, men jeg tager lige en tjekker på xrxnet ;)

Sir charles>>> han er vist bange for at se dum ud i squat når han står der og vifter med rø... bagud :lol: Der er faktisk ingen der dyrker rigtig squat dernede. Hvis de endelig gør er det i det stativ hvor man også kan køre bænkpress (tænker i ved hvad jeg mener selvom jeg ikk har den fjerneste ide om hvad det stativ hedder :blink: ).*

Men igen tak, jeg vender tilbage med nogle RM´er senere på ugen :)

*Nåååh det er det der hedder et smith stativ... Er tit støt på navnet, men vidste ikke det hed det da jeg aldrig selv har lavet øverlser i sådan et...

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Det er egentligt interessant med seated rows!

Er der nogen her, som udfører dem som fyren på getbig?

Jeg kører altid med ryggen ret og uden at bevæge overkroppen, så jeg kunne ikke fatte, hvad der skulle kunne ske ved at køre denne øvelse, men hvis man kører den som fyren på getbig, så vil øvelsen nok både blive "farligere" og mere givende for overkroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share