Stiff-arm pulldowns


ZooLander
 Share

Recommended Posts

Anders har ret. Stiff-arm pulldowns er nogenlunde ligesom en omvendt front raise. Man laver den typisk med et reb, hvor man sidder på gulvet med armene strakte over hovedet (som i slutningen af en full-range front raise). Herefter laver man den modsatte bevægelse af front raise. Altså lidt i stil med en pushdown med strakte arme. Bevægelsen træner lattissimus dorsi musklen isolerede funktion.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere engang læst om en øvelse, om hvorvidt det er den stiff-armpulldown du efterlyser ved jeg ikke. Øvelsen blev udført i en pulldown-maskine med armene lodret og med greb om stangen. Armene forbliver lodrette mens skuldrene sænkes. Tung vægt og lille bevægelse (beskrives bedst som en omvendt shrug). Har personligt ikke prøvet den.

Ligeledes findes der jo også stående Cable pullovers, lidt i stil med hvad -Anders- beskriver, men her starter man altså bevægelsen en del længere oppe end vandret (øvelsen giver bedre modstand i en meget større bevægebane end ved alm pullovers m. håndvægt)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere engang læst om en øvelse, om hvorvidt det er den stiff-armpulldown du efterlyser ved jeg ikke. Øvelsen blev udført i en pulldown-maskine med armene lodret og med greb om stangen. Armene forbliver lodrette mens skuldrene sænkes. Tung vægt og lille bevægelse (beskrives bedst som en omvendt shrug). Har personligt ikke prøvet den.
Nope ikke den øvelse :D
Hvilke muskler ønsker du at træne??

Lattissimus dorsi

Anders har ret. Stiff-arm pulldowns er nogenlunde ligesom en omvendt front raise. Man laver den typisk med et reb, hvor man sidder på gulvet med armene strakte over hovedet (som i slutningen af en full-range front raise). Herefter laver man den modsatte bevægelse af front raise. Altså lidt i stil med en pushdown med strakte arme. Bevægelsen træner lattissimus dorsi musklen isolerede funktion.

Er stadig i tvivl om man skal starte bevægelsen ved lodret eller vandret? og om man skal slutte ved vandret eller lodret?

Kan man erstatte øvelsen med denne: øvelse

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Zoo> du kan godt anvende den øvelse du har linket til. Det er faktisk noget ala det samme. I den jeg tænker på sidder du bare på knæ på gulvet og trækker fra en overhead pulley.

Ok. Der er også ca. sådan jeg lavede den da jeg skulle prøve, dog stod jeg op. Tak for svarende! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share