Alternativer til div øvelser


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hey gang,

Jeg leder efter nogle alternativer til følgende øvelser

Et eksplosivt alternativ til pull ups. Jeg har overvejet throw downs med en medicin bold, men hvis der er andre og bedre alterntiver vil jeg selvfølgelig gerne høre dem.

Et eksplosivt alternativ til dødløft, her tænker jeg umiddelbart power cleans. anyone ?

og sidst et alternativ til pull throughs.

Pft.

Link to comment
Share on other sites

Hellere Powerclean and snatch da du kan progrediere vægten.

medball overhead throws for højde

overhead medball throws for længde

liggende medball overhead throws...brug hofte kip ved at starte med numsen løftet fra jorden.

ungdå at lave en for tydeligt block periodisering...tingende skal overlappes og vedligeholdes

Link to comment
Share on other sites

Hellere Powerclean and snatch da du kan progrediere vægten.

medball overhead throws for højde

overhead medball throws for længde

liggende medball overhead throws...brug hofte kip ved at starte med numsen løftet fra jorden.

ungdå at lave en for tydeligt block periodisering...tingende skal overlappes og vedligeholdes

Jeg er enig i at power clean og snatch på dét punkt er bedre, men muligheden for at trække igennem uden at skulle de-accelerere vægter jeg højt og der synes jeg dækket er en godt råd.

Resten er jeg dog lidt forvirret over, nok mest over hvad det helt præsist er for nogle øvelser du hentyder til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at power clean og snatch på dét punkt er bedre, men muligheden for at trække igennem uden at skulle de-accelerere vægter jeg højt og der synes jeg dækket er en godt råd.

Resten er jeg dog lidt forvirret over, nok mest over hvad det helt præsist er for nogle øvelser du hentyder til?

den her...både efter længde eller højde

00:30 stående kast... et ben og på samlet ben

one knee catapult og dobbelt knee catapult (ikke vist men bare med begge knæ i jorden)

Kenneth J, lavede nogen tøndeløft tilknyttet et kabel..hvilket så meget cool ud i en eller anden video..måske kan du finde den.

Kb swings er også en fin ide... evt som kast for højde.

Så længe øvelserne er:

kvantificerebarehed

Sikrer

høj power udvikling

mulighed for progrediering.

- så er det et godt øvelses valg til power udvikling

kb swings (uden kast) og dækkeflip er mangelfuld i forhold til kvantificerebarehed og progrediering..

måske vil de virke med dæk flip på tid... f.eks.tid til 3 flips...men det er ikke lige så godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share