Vægten står stille!


trinegxd
 Share

Recommended Posts

Jeg har taget en del på det sidste halve år, og jeg har derfor valgt at jeg skal tabe mig nu.

Jeg har været igang i 2 uger nu, men vægten siger stadig det samme som da jeg begyndte.

Jeg har valgt at bruge nupo som hjælpemiddel.. har også brugt det for nogle år tilbage, og der virkede det fint for mig.

Jeg har regnet ud at jeg for omkring 700 kacl på en dag, men vægten står stadig fuldstændig stille.

Ud af de 700 kacl for jeg 2 toast næsten hver aften, men med den der røde runde flødeost fra netto.

Jeg tænker lidt om det kan være den der gør at det står stille? Selvom jeg kun for omkring 700 kacl om dagen, så ved jeg ikke om den kan gøre at det står stille?

Håber i kan hjælpe..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget en del på det sidste halve år, og jeg har derfor valgt at jeg skal tabe mig nu.

Jeg har været igang i 2 uger nu, men vægten siger stadig det samme som da jeg begyndte.

Jeg har valgt at bruge nupo som hjælpemiddel.. har også brugt det for nogle år tilbage, og der virkede det fint for mig.

Jeg har regnet ud at jeg for omkring 700 kacl på en dag, men vægten står stadig fuldstændig stille.

Ud af de 700 kacl for jeg 2 toast næsten hver aften, men med den der røde runde flødeost fra netto.

Jeg tænker lidt om det kan være den der gør at det står stille? Selvom jeg kun for omkring 700 kacl om dagen, så ved jeg ikke om den kan gøre at det står stille?

Håber i kan hjælpe..

Der er 423 kcal i fløde havarti pr 100 g og det er store skiver så der er nok ca 50 g i en skive.

Der er 271 kcal i Toastbrød og er det store skiver er det 100 g, så er du oppe på ca 500 kcal mere:crazy:

Altid husk at regne alt med når du regner kcal, når folk ikke taber sig er det meget ofte pga underrappotering ligesom du gør her.

Udover det så lyder 700 kcal ikke som ret meget, hvor høj er du og hvor meget vejer du?

PS. det hedder KCAL ikke KACL:smile:

PPS flødeost under et vægttab :crazy:

Held og lykke med dit vægttab.

Jeg har selv tabt 10,1 kg på 13 dage med protien shake, salat med tun og frugt, samt en dag om ugen hvor jeg spiser normalt(bøf, pizza eller andet)

Link to comment
Share on other sites

@Trinegxd

Som udgangspunkt kan Nupo være en fin måde. Simpelt og overskueligt, men som Durden er inde på er det ikke en holdbar løsning i længden. Et Nupo-ligende produkt blev brugt af Arne Astrup og Co under deres omfattende Diogenes-projekt til at få forsøgspersonerne til at tabe sig.

Når du har nået din ønskevægt via Nupo, så er det tid til at kigge på din almene kost. Og her er de danske kostråd ikke særlig velegnede. Du skal i gang med at spise groft, grønt, magert og proteinrigt. Det positive er, at kan du adoptere denne måde, så er kalorietælning ikke nødvendigt.

Hvis du har brug for en kostplan, så smid mig en mail. Jeg har et par eksempler liggende.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar alle sammen :-)

Jeg har ikke dyrket meget motion, men det kunne være jeg skulle øge det lidt.

Desuden har jeg tabt et kilo mens jeg har gjort alt det her, men nu står den stille..

Mollerup:

10,1 kg på 13 dage? Undskyld men det lyder for mig fuldstændig umuligt..

Det kan man jo ikke medmindre man stopper med at spise? Ellers er der noget jeg har misforstået.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar alle sammen :-)

Jeg har ikke dyrket meget motion, men det kunne være jeg skulle øge det lidt.

Desuden har jeg tabt et kilo mens jeg har gjort alt det her, men nu står den stille..

Mollerup:

10,1 kg på 13 dage? Undskyld men det lyder for mig fuldstændig umuligt..

Det kan man jo ikke medmindre man stopper med at spise? Ellers er der noget jeg har misforstået.

Mere motion er godt hvis du ikke spiser mere.

Det er det vægten siger, 115,2 kg til 105,1 kg(102,6 kg efter træning lørdag, men det er snyd.)

En del er væske, men jeg ligger på ca. 3.000 kcal i underskud hver dag, det er ca et ½ kg om dagen i fedttab.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget en del på det sidste halve år, og jeg har derfor valgt at jeg skal tabe mig nu.

Jeg har været igang i 2 uger nu, men vægten siger stadig det samme som da jeg begyndte.

Jeg har valgt at bruge nupo som hjælpemiddel.. har også brugt det for nogle år tilbage, og der virkede det fint for mig.

Jeg har regnet ud at jeg for omkring 700 kacl på en dag, men vægten står stadig fuldstændig stille.

Ud af de 700 kacl for jeg 2 toast næsten hver aften, men med den der røde runde flødeost fra netto.

Jeg tænker lidt om det kan være den der gør at det står stille? Selvom jeg kun for omkring 700 kacl om dagen, så ved jeg ikke om den kan gøre at det står stille?

Håber i kan hjælpe..

Hvis du kun indtager 700kcal om dagen vil du tabe fedt medmindre du er meget unormal.

At vægten står stille kan skyldes at du er så hård ved din krop at du ophober væske i samme tempo som du smider fedt.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Føler du dig ikke meget sulten i løbet af dagen så?

Jeg har selv proteinpulver, men som måltidserstatning, hvad er så bedst, nupo eller proteinpulver?

Jeg bliver som regel lidt sulten ca kl 11.30 og jeg spiser kl 12, men det er ikke så galt.

Proteinpulver er billigere og der er meget mere protein i det protein pulver jeg spiser 90% i Nupo er der 44%.

Jeg syntes at det mætter godt.

Du mangler at skrive hvor høj du og hvad du vejer, ud fra dit billed ser du ikke ud til at veje for meget :)

Link to comment
Share on other sites

@Mollerup

Forskellen på Nupos og alm. proteinpulvers indhold af protein skyldes, at Nupp er et måltidserstatning-pulver. Dvs. det også er beriget med vitaminer og indeholder fibre, hvilket de fleste proteinpulver ikke gør.

Det er IKKE en god ide at skifte Nupo ud med proteinpulver, hvis man kun spiser pulver.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share