vægttab


MCsilden
 Share

Recommended Posts

Halli hallo

En frisk tøs som måler hele 164 cm op i luften, men synker i jorden med mine 72 kg.. Uhhh ha...

Jeg spiser således her... og vil hører om I mener jeg kan putte andre ting ind i min spise rytme så jeg får et boost... Jeg vil gerne tabe mig 15 kg. Billedet er fra www.madlog.dk

Jeg løber hver anden dag og er igang med at øge distancen som for 3 uger siden var lig nul... Idag løber jeg 2.2 km i et stræk på 16 minutter... derudover sjipper jeg 20 minutter hver anden dag og en masse gulvøvelser... er meget ny og aner intet om det at tabe sig.. andet end at jeg skal spise mindre kcal end jeg bruger... kunne dog godt tænke mig lidt mere fart over vægttabet...

Har siden 1. januar tabt 2 kg.

Skal lige siges at skemaet ser sådan ud idag... anden aftensmad imorgen... :o)

Dok1.doc

Edited by MCsilden
Link to comment
Share on other sites

Ville personligt aldrig gide spise efter et skema - det er sgu for kedeligt, hvis du spæ'r mig. Med lidt fornuft og mådeholdenhed kan man sagtens nå langt. Men hvis det virker for dig, og du har det godt med det, så skal jeg selvfølgelig ikke diktere en anden tilgang.

Det, jeg vil sige, er, at du bør arbejde inkrementalt. Pas nu på med at gøre januar til den måned, hvor du pludselig vender helt om på alting i sundhedens navn. Det er sgu næsten dømt til at mislykkedes, for viljen er ikke altid lige stærk :)

Tag hellere gradvist at få nogle gode vaner ind under huden. Jeg kan slet ikke sætte tal på de gange, hvor jeg har fået en bekendt i gang med træningen, som med stor ildhu sætter alt ind på en sundere livsstil for så at vende tilbage til samme, gamle mønstre, når entusiasmen dykker lidt (for det vil den).

Og dit vægttab på 2 kg er udmærket. Der er absolut ingen pointe i at gøre tingene for hurtigt! Det vil blot føre til, at du taber muskelmasse og skal strække dig til det helt ubehagelige for at holde kadencen.

Link to comment
Share on other sites

Kan du overholde din plan, er det ikke utænkeligt at du kan tabe dig en del på den.

Synes at du bør spise mere protein om morgenen og midt på dagen. Dit fedt indtag er meget lavt og jeg ville foretrække at spise lidt mere fedt og mindre kulhydrater.

2 æg til morgenmaden kunne være en god start. Ost kunne tilsættes til måltiden midt på dagen.

Med de få kcal du spiser er der ingen grund til at snacke. Tre måltider om dagen er fint.

Lidt uden for dit emne men styrketræning er næsten et must ved vægttab af den størrelse som du planlægger.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ville personligt aldrig gide spise efter et skema - det er sgu for kedeligt, hvis du spæ'r mig. Med lidt fornuft og mådeholdenhed kan man sagtens nå langt. Men hvis det virker for dig, og du har det godt med det, så skal jeg selvfølgelig ikke diktere en anden tilgang.

Det, jeg vil sige, er, at du bør arbejde inkrementalt. Pas nu på med at gøre januar til den måned, hvor du pludselig vender helt om på alting i sundhedens navn. Det er sgu næsten dømt til at mislykkedes, for viljen er ikke altid lige stærk :)

Tag hellere gradvist at få nogle gode vaner ind under huden. Jeg kan slet ikke sætte tal på de gange, hvor jeg har fået en bekendt i gang med træningen, som med stor ildhu sætter alt ind på en sundere livsstil for så at vende tilbage til samme, gamle mønstre, når entusiasmen dykker lidt (for det vil den).

Og dit vægttab på 2 kg er udmærket. Der er absolut ingen pointe i at gøre tingene for hurtigt! Det vil blot føre til, at du taber muskelmasse og skal strække dig til det helt ubehagelige for at holde kadencen.

Hejsa

Smiler.... Dette er ikke et nytårsforsæt eller januar flip.... Thi hi... Jeg startede faktisk dagen før jul... Og har forsøgt at spise efter fornuft.. Men synes det er rart at bruge madlog som jeg startede på for 3 ugers tid siden tror jeg.. fordi jeg kan flg. med i mit indtag af kcal, fedt og protein..

Sad faktisk og kiggede på kalenderen i aftes og kom frem til at jeg har tabt mig ½ kg om ugen som jeg havde ønsket.. så det er jo faktisk ret godt.. ønsker jo alligevel bare her og nu at jeg kunne se det... eller mærke det i tøjet.. men det kommer jo nok.. smiler...

Link to comment
Share on other sites

Kan du overholde din plan, er det ikke utænkeligt at du kan tabe dig en del på den.

Synes at du bør spise mere protein om morgenen og midt på dagen. Dit fedt indtag er meget lavt og jeg ville foretrække at spise lidt mere fedt og mindre kulhydrater.

2 æg til morgenmaden kunne være en god start. Ost kunne tilsættes til måltiden midt på dagen.

Med de få kcal du spiser er der ingen grund til at snacke. Tre måltider om dagen er fint.

Lidt uden for dit emne men styrketræning er næsten et must ved vægttab af den størrelse som du planlægger.

Mvh Andreas

Tak Andreas..

Lige sådan et råd jeg søgte... Ved nemlig jeg skal have mere protein, men kunne ikke lige hitte på hvad jeg skulle for at få det.. havde overvejet proteindrik.. meeeeen vidste ikke om det var et hit.. Så havde jeg tænkt på smoothie og igen.. hvad skulle der så i den.???? så jeg vil da nu spise 2 æg hver morgen og tage lidt ost med på jobbet.. skal det være fedtfattigt ost.??? uhhhh og jeg som elsker æg... det bliver super godt.. thi hi...

Har overvejet styrketræning.. ville bare lige i lidt bedre form først.. Fødte for 1 år siden ved kejsersnit og er jo lidt bange for at anstrengelse kan skade ... men vil rigtig gerne..

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke så forfærdeligt meget om kost - altid en god måde at starte et indlæg på, men ud fra din madplan så ville jeg spise mere til morgen, og mindre om aftenen. Det er ud fra en betragtning om at du fra du spiser aftensmad til du står op igen, ikke rigtig har behov for så mange kcal, i forhold til i løbet af dagen.

Derudover så er et stort glas vand lige inden maden altid godt til at give større mæthedsfornemmelse. Men indtil videre ser det da ud til at dit vægttab er ganske pænt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak Andreas..

Lige sådan et råd jeg søgte... Ved nemlig jeg skal have mere protein, men kunne ikke lige hitte på hvad jeg skulle for at få det.. havde overvejet proteindrik.. meeeeen vidste ikke om det var et hit.. Så havde jeg tænkt på smoothie og igen.. hvad skulle der så i den.???? så jeg vil da nu spise 2 æg hver morgen og tage lidt ost med på jobbet.. skal det være fedtfattigt ost.??? uhhhh og jeg som elsker æg... det bliver super godt.. thi hi...

Har overvejet styrketræning.. ville bare lige i lidt bedre form først.. Fødte for 1 år siden ved kejsersnit og er jo lidt bange for at anstrengelse kan skade ... men vil rigtig gerne..

Ost er en fin proteinkilde. Hvis du vælger at spise fede oste, skal du selvfølgelig skære i noget andet for at holde energiindtaget lavt.

Har ingen erfaring med kejsersnit og styrketræning og kan derfor ikke fortælle dig noget om hvor hurtigt det er sikkert at styrketræne. Tror umiddelbart ikke at det er det store problem, men spørg hellere en læge først.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share