Nybegynder - Kreatin + Proteinpulver (?)


SørenHansen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

Jeg er en dreng på 17 år (176 CM, 56KG (Ja, jeg ved det godt)) der nu har tænkt mig at komme i gang med noget træning inden det bliver sommer.

Jeg tog min prøvetime i Mandags, hvor jeg trænede omkring 1,5-2timer, og synes at det var vildt fedt, og købte derfor Maxim Kreatin og Maxim Proteinpulver..

Jeg er nu ekstremt ømt, så nu kan jeg endelig mærke at jeg lever! :o))

Jeg ville være super glad hvis nogen ville svare på mine spørgsmål.

Jeg har søgt uden nogle gode resultater.

TAK PÅ FORHÅND!! ;o))

1. Jeg er som samt 17, 176 CM, 56KG. Hvor meget Kreatin OG Proteinpulver skal jeg indtage? (Jeg har hørt om noget Loading Fase??)

2. Hvad skal jeg blande det op med? (Er Vand fint? Hvis ja, hvor meget?) Problemet ligger i at jeg tager i et fitness center, og har ikke lyst til at have en mælk el.l liggende og blive varm.

3. Må det blandes sammen, altså Proteinpulver OG Kreatin pulveret?

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin loadingfase 5 dag 20-30 gram pr dag. Bagefter 5 gram om dagen.

Protein 25-50 gram efter træning.

Produkterne må gerne blandes.

Spis noget mad. Dvs. 3000 kcal om dagen. Træn hårdt og kontinuerligt og du vil se resultater.

Nu vil jeg selv smutte til træning.

Link to comment
Share on other sites

1) Tag 5g gram om dagen. På dage hvor du træner, tager du det efter træning. Hvis du tager 30g protein er fint. Spis nogle bananer, hvidt brød eller andre 'hurtige' kulhydrater sammen med protein/kreatin.

Det der med loading faser behøver du ikke bekymre dig om.

Sørg for at kreatinen er godt opløst.

2) Vand er fint. Mængden af vand er en smagssag; mere vand = tyndere smag, mindre vand = kraftigere smag. Prøv dig frem.

3) Ja, det må du gerne.

*******

Det væsentligste for at du bliver større er at ligge i kalorieoverskud. Tricket er tilpas meget protein (~100-150g og dagen er fint for dig, lige nu) og RIGELIGT med kalorier generelt (ligegyldigt om det er protein, kulhydrat eller fedt).

Proteinpulver er ikke magisk og kan ikke noget almidelig mad ikke kan, udover at det er praktisk og nemt.

Maxim er meget dyrt sammenlignet med andre alternativer.

Søvn er en vigtigere del af restitutionen/fremgang end du regner med.

Link to comment
Share on other sites

1) Tag 5g gram om dagen. På dage hvor du træner, tager du det efter træning. Hvis du tager 30g protein er fint. Spis nogle bananer, hvidt brød eller andre 'hurtige' kulhydrater sammen med protein/kreatin.

Det der med loading faser behøver du ikke bekymre dig om.

Sørg for at kreatinen er godt opløst.

2) Vand er fint. Mængden af vand er en smagssag; mere vand = tyndere smag, mindre vand = kraftigere smag. Prøv dig frem.

3) Ja, det må du gerne.

*******

Det væsentligste for at du bliver større er at ligge i kalorieoverskud. Tricket er tilpas meget protein (~100-150g og dagen er fint for dig, lige nu) og RIGELIGT med kalorier generelt (ligegyldigt om det er protein, kulhydrat eller fedt).

Proteinpulver er ikke magisk og kan ikke noget almidelig mad ikke kan, udover at det er praktisk og nemt.

Maxim er meget dyrt sammenlignet med andre alternativer.

Søvn er en vigtigere del af restitutionen/fremgang end du regner med.

Mange tak for dette svar.

Det var ekstremt brugbart, også den del med søvn, vidste jeg intet om, men det vil jeg da tænke over nu!

Må jeg have lov at spørge, "Tag 5 gram om dagen" hvornår skal dette så indtages, hvis jeg IKKE træner? og protein, skal vel kun indtages, EFTER træning, i EN stor dosis ikke?

Mange tak på forhånd.

EDIT: Også mange tak for de andre svar! :o))))

Edited by SørenHansen
Link to comment
Share on other sites

Der er delte meninger om det er bruge en loading-fase, når man går i krig med kreatin. Jeg havde nok gjort det bare for at være sikker på, at der bliver sat skub i tingene. Men det er bestemt ikke nødvendigt.

Hvis du vil loade, kan du køre 4x5 gram om dagen i 5 dage fx. Hvis ikke tager du bare 5 gram om dagen, gerne efter træning.

Som jeg forstår det, så står det ret klart, at kreatinen optages bedre, hvis du tager den sammen med nogle hurtige kulhydrater. Det skuille også være en fordel at få noget ned umiddelbart efter træning. Husk også at drikke masser af vand!

Held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for dette svar.

Det var ekstremt brugbart, også den del med søvn, vidste jeg intet om, men det vil jeg da tænke over nu!

Må jeg have lov at spørge, "Tag 5 gram om dagen" hvornår skal dette så indtages, hvis jeg IKKE træner? og protein, skal vel kun indtages, EFTER træning, i EN stor dosis ikke?

Mange tak på forhånd.

EDIT: Også mange tak for de andre svar! :o))))

Det var så lidt. Det "sjove" er at både Salt og Duke har 'ret'. Der er ikke noget der står skrevet i sten og er Sandheden*.

På de dage hvor du ikke træner skal du tage kreatinen på det tidspunkt der er nemmest for dig.

Protein efter træning: Ja, én stor dosis. Hvis du har problemer med at opnå den ønskede mængde protein på ikke-træningsdage kan du til tilføje en eller flere shakes (30g). Men det er som sagt hverken værre eller bedre end en dåse tun.

*udover at du skal squatte - ellers er du en pussy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share