Ondt på indersiden af knæet ved brystsvømning


hede
 Share

Recommended Posts

Jeg har mærket en lille smærte fra mit venstre knæ efter ca 30min svømning. Mærkede under svømning lidt smerte ved et enkelt spark eller to, men derefter intet. Så går ud fra at det er dårlig teknik der er grunden. Det er ikke første gang jeg mærker dette, og dagen efter er det væk, og kommer først igen hvis jeg laver sådan et forkert spark igen. Så vil i mene at det er overtræning eller et lille vrid? Jeg sparker godt til for at øve at svømme hurtigere.

Har i nogle gode videoer i vil anbefale og træningsmåder til at forbedre specielt teknik og dernæst fart i brystsvømning?

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at udtale sig om svømmeteknik uden at have set hvordan DU svømmer. Der er alt for mange variable at tage høje for til at man kan rettet tingene ordentligt uden selvsyn.

Men hensyn til dine smerter omkring knæene, så er det et spørgsmål om træning. Alle deciderede brystsvømmere har prøvet dette og er helt normalt, da brystsvømning ligger et enormt pres på ligamenterne på indersiden af knæene. Det handler om at tage det roligt og få svømmet noget mere så kroppen vænner sig og gerne kombinere det med decideret "styrketræning" og stabilitetstræning for benene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share