Blood&Cuts - The Inlaw Way


Till
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 21.07:

Vågnede for tidligt (= inden ungerne) og var ikke helt frisk. Det må være straffen for at springe frokosten over igår pga. hjemrejse fra sommerhus. Så i stedet for en vild omgang i Garagen, tog jeg Elliot (min ældste dreng) og lavede lidt forskelligt. Elliot gav den fuld æde og var mere crossfit end hele formmidagsholdet til sammen...

Opv.

500 meter C2

Mobility + udstræk

500 meter C2 - 1,33 min.

Pres - 3x2:

5x40

5x50

5x55

2x60

2x60

2x60

God stil på pressene, najs!

WOD: "Alternative Elizabeth"

9-15-21 reps for time of:

Deadlift 80 kg.

Ring dips

Time: 10,30 min.

Ingen stress, da jeg ikke ville hæve for meget på overtræningskontoen, så fokuserede i stedet på at køre min. 3 reps på rings dips og virkelig bevare opspændet på dødløftene. Ellers fin workout og glæder mig til at prøve kræfter med den rigtige Elizabeth når jeg får lært at frivende ordenligt.

Ring pullups m. false grip: 3-4-4-4-4 reps

+

One leg. calf raises + 36 kg.: 10-10-10-10-10 reps

Edited by Till
Link to comment
Share on other sites

DET er Bromance.

Næppe. Indtaget af tavelige feriecarbs er tilsvarende højt, så det er vist status que med dagsformen.

Det var faktisk fedt med lidt deload + pause fra Pre WO supps i nogle dage. Vi gæster et sommerhus ved Gudmindrup Lyng ved Nykøbing Sj. Skønt område.

Takker, selvom jeg jo er ufotogen fra alle vinkler, så prøver jeg lige at finde lidt fra billedbogen... Stay tuned.

Det kan kroppen jo trænge til.

Jeg bor i Gudmindrup :)

Der er dejlige løberuter ad stranden!

Link to comment
Share on other sites

Program-status-update:

Efter et par lidt useriøse uger med CFSB, vil jeg nu gå tilbage til Wendler, som er det der har fungeret bedst, siden jeg for ca. 6 mdr. siden begyndte at træne mere crossfit orienteret. Styrkeprogrammet er stadig ment som et skelet eller en basis for min træning, og kan sagtens varieres efter hvad hverdagen med skiftende arbejdstider, familie og andre overspringshandlinger byder på.

CFSB er et rigtig fedt program, men da jeg tydeligvis har for små og svage patter, så kan det ikke gå med et program uden bænkpres. Selvom det var været fedt med et par uger næsten uden patpres, så ser jeg frem til at give den gas igen og med hidtil usete gains i styrke og buffness i vente. Helt sikkert.

Programmet vil grndlæggende være:

Dag 1: Ben - programsat efter frontsquat i første runde, da jeg (når jeg har samlet flasker nok og har solgt min krop en sidste gang) får råd til et par VL sko og dermed skal til at lære at squatte helt rigtigt igen, igen. Hvilket jeg glæder mig rigtig meget til og jeg satser på backsquat i næste omgang.

Ellers er der Metcon indeholdende let dødløft, som for mig virker som en godt supplement til squat.

Dag 2: Bænk. Supplement bliver GVT med 10x10 - stærkt inpireret at super-human Mads Buuge.

Dag 3: Død. + Masser af pullups.

Dag 4: Pres. Frivend og andet VL oriteret med jeg se at få lært, så jeg kan bruge til i træningen.

Dette er grundstrukturen og den kan som sagt ændres som det passer, hvis jeg f.eks. en dag har mere lyst til løb eller metcon eller noget helst syvende. For helvede jeg glæder mig til at komme i gang. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er altså en helt fin dagsform. En måned med lavere carbs så er det juletræ tydeligt.

Fanx, man. Det kunne faktisk være meget sjovt at se hvad det kunne føre til med et par måneders indsats på kost fronten...

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 23.07:

Træning i Garagen inden en eftermiddagsvagt. Da jeg mødte op var Garagens mest crossfitte tøser ved at gennemføre døds-WOD. På trods af det fine syn, så måtte jeg konstatere, at jeg har tilranet mig en gang sommerforfølelse/kællinge-titis, hvilket gjorde, at træningen blev lidt noget rod...

Opv.

500 meter C2

Mobilty+udstræk

En del prowler + løb på græsbanen. Mega hårdt, og kunne her tydeligt mærke, at jeg havde "noget i kroppen"

Ben - foran. Egentlig Wendler uge 1, dag 1...

5x40

5x50

3x60

5x65

5x75

5x85

Sidste sæt var flot og nemt. Men bruger stadig for meget energi på fodstilling, knævandring osv. Ser meget frem til rigtige VL sko...

HSUP: 1 rep. YES FOR HELVEDE! Omsider lykkes det mig at lave en hel, rigtig HSPU med en kropsvægt på lige under 100 kg. Bum.

Halve HSUP + Ring pullups m. false grip:

5-6 sæt med 3-4 reps i hver øvelse. Dagens opgave var højde i pullups, hvilket lykkes fint og det nærmer sig stadig overgangen til en MU...

WOD:

5 runder af:

400 meter løb

5 OH squat

5 Dødløft 80 kg

5 Chinups 1 sek. hold på toppen.

= Off.

Fik stillet det hele op og klaret opvarming, men under første løbetur kunne jeg mærke, at jeg havde småfeber-symptomer og besluttede at trække stikke og tage videre på arbejde. Tidligere havde jeg nok trænet videre og var gået helt ned, men prøver denne gang at være lidt mindre stædig og i stedet tage sygdommen i opløbet.

Faktisk en ret fed træning på trods af sygdom, og superfedt endelig at få nakket den HSUP.

Derfor at træningen ryddet for resten af ugen og det bliver kun til en luntetur i løbeskoene når jeg er klar til det. Har opså meldt mig syg på arbejdet, da jeg har ferie fra fredag i to uger og ikke magter at skulle bruge min ferie på at blive rask. Jeg starter derfor på Wendler som tidligere skrevet på den anden side af ferien. Og da familien og jeg tager på famliebesøg og i hytte i Sverige i ferien, er der ingen grundt til at starte noget program op inden. Satser hårdt på at få købt til par ringe til at tage med på turene som supplement til løb + div. WODs, lige som det var i sidste uge.

Over and out.

Link to comment
Share on other sites

Lødag d. 28.07:

Efter at have ligget med kællinge-ititis siden mandag var det på tide, at forsøge sig med lidt rehab træning i Garagen.

Opv.

500 meter C2

Barbell complex

Hårdt. Stadig ramt på CNS og det føles som småfeber, når jeg bliver lidt presset på åndedrættet. Crap.

Bænk + Chinups m. 1 sek. hold på toppen.

6x60 + 6xbw

6x80 + 6xbw

6x80 + 6xbw

6x80 + 6xbw

Halve HSPU + T2B:

3-3-3-3-3 reps

5-5-5-5-5 reps

Måtte holde her pga. af tidspres. Dejligt lige at få rørt sig og kan heldigvis mærke, at "sygdommen" er i retræte. På tirsdag tager vi til Nykøping Sj. i fire dage, hvor den kommer til at stå på løb og bw WODs. Håber at de gym rings jeg har bestilt når at komme med GLS inden, så jeg kan få dem med. Ugen efter er der tur til Sverige, hvor opskriften er den samme mht. træning og så starter jeg op på Wendler i midten af næste måned efter endt ferie. Go weekend :-)

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29.07:

Gør den som børnespasser mens fruen er til Grøn Koncert, så det blev til lidt roderi på gulvet.

5 runder af:

20 siutps

20 back extentions

1 min. planke

Abs on fire!!!

Halve HSPU: 2-2-2-2-2 reps

4 x 25 pushups

Satser på en tur i Garagen i morgen, inden turen går til svigerfars hus ved Nykøping Sj. tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30.07:

Garagen feat. kollega. Lad os kalde ham John Connor.

Opv.

3 runder af:

400 meter løb

5 pullups

10 pushups

15 butterfly situps

+ 400 meter løb

Bænk - smal fatning:

4 x 5 (opv.)

40-50-60-70 kg

5 x 3

80-90-92,5-95-97,5 kg

Fail på sidste rep. God runde.

WOD:

10 runder af:

3 Pullups + 12 kg Db.

3 Pullups

Hold Db. mellem fødderne og lav 3 reps, lad vægten falde til gulvet og lav 3 reps Dette er målet for alle runder og tæller som 1 sæt, når barren ikke er sluppet. Slippes barren ender sættet og man begynder på et nyt næste gang man griber barren. Hver gang man slipper barren modtages 3 bonus burpees, som stiger med 3 hver gang. Scoren er både tiden brugt og laveste antal sæt.

Min skalerede udgave af forgårs WOD fra mainsite. Besluttede at stoppe efter 30 min. Der havde jeg lavet 7 runder og 3+6+9+12 burpees. Tog første runde med 16 kg og så døde mine arme ellers... Næste gang tror jeg, at jeg prøver med bonus burpees inden man så får lov til at lave sættet færdigt, ellers kommer det til at tage en evighed, når man er så tung i røven... Dog var alle reps godkendte, hvilket er meget crossfit. Yeah crossfit! :smilerock:

Tak til Martin Bahrs for oversættelse.

Link to comment
Share on other sites

Bonus Burpees... *Rrrrr savle*

Jeg sad her med alt min gode samvittighed, og min aftensmad bestående af kyllingeinderfilet og salat - og så slog det mig pludsligt!

Da jeg mødte op var Garagens mest crossfitte tøser ved at gennemføre døds-WOD. På trods af det fine syn, så...

Taget fra mandag d. 28/7.

Det er meget fint med halsbetændelse mv... men du sprang alt for let og udeltajeret hen over xfit tøserne. Mere udførlighed og detalje ønskes i din blog - i rent træningsmæssigt hensyn må du forstå!

Link to comment
Share on other sites

Bonus Burpees... *Rrrrr savle*

Jeg sad her med alt min gode samvittighed, og min aftensmad bestående af kyllingeinderfilet og salat - og så slog det mig pludsligt!

Taget fra mandag d. 28/7.

Det er meget fint med halsbetændelse mv... men du sprang alt for let og udeltajeret hen over xfit tøserne. Mere udførlighed og detalje ønskes i din blog - i rent træningsmæssigt hensyn må du forstå!

Nu sidder jeg her efter min aftensmad, som bestod af mør culotte med masser af krølfedt, broccoli og rigeligt med bearnaise (og senere Ben&Jerry), og kan kun anbefale dig at gøre dig venner med Butchers Garage på Facebook og se billedet fra dagen. Det samme gælder fra dagens WOD. Meget flotte deltagere... Enjoy.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 31.07:

Velankommet med familien hos svigerfars domicil var det på tide at få indviet både mine nye flotte gym rings, samt armbånd til min hipsterphone, så jeg omsider kunne bruge Endomondo.

Løb:

6,2 km. 31,28 min. De første 500 meter var ren mudder i Annebjerg skoven, men ude på de store stier gik det bedre. Superfed tur og megafedt at bruge iphonen i forbindelse med løb.

WOD:

OMEM for 10 min. do 5 ring dips.

De første 8 runder unbroken, men så blev det tungt... :-)

5 x 8 ring pushups - feet elevated.

Fik sat ringene op i en tilhørende garage, så der skal trænes flittigt indtil fredag, hvor vi tager tilbage til storbyen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 01.08:

Formiddag:

Opv.

10 min løb i skoven

Ring pullups med og uden false grip

Lavede 5-6 sæt med 3-4 reps. Kunne simpelthen ikke få mit false grip til at virke, da jeg ikke har noget magnesium og mit greb ryger efter et par reps :sneaky2: Desuden er mine biceps stadig mega DOMS ramt efter mandagens pullups helvede og jeg kan næsten ikke strække armen uden det gør naller. Så måtte opgive og lavede i stedet 5 sæt med 3-4 reps uden false grip, hvor jeg prøvede at komme så højt og "holde" på toppen af hver rep. Det lykkes vist ikke helt... :dry:

Ring rows + halve HSPU:

5-5-5-5-5 reps

+

3-3-3-3-3 reps

Fin omgang og prøvede igen at holde i 1 sek på toppen af ring rows. Det lykkes lidt bedre end med pullups. Man bliver tilsyneladende ikke elite gymnast hen over en weekend... HSPU gav et meget fint pump i Amager Delts og prøver køre så langsom negativ så muligt.

Brugte herefter en del tid på gymnasticwod.com og lurede deres fede instruktionsvideoer.

Eftermiddag:

Legede lidt med inverted hang, hvilket lykkes i første hug og det var mest fordi mine fødder ramte loftbjælken, som ringene hænger i, at jeg ikke fik rettede mig helt ud. Fedt når det lykkes :4thumbup:

Ring rows + handstand op ad væggen:

5 x 5 reps + 3 x 25-30 sek.

Fokus på at komme helt frem med hoften og trække armene ned mod hoften i toppen af ring rows. Lykkes sgu nogenlunde. :4whistling:

Ring pushups - feet elevated:

5 x 10 reps

Edited by Till
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 03.08:

Sidste dag hos svigerfar i denne omgang og efter en hviledag i går, hvor jeg vågede op med lidt stoppet næse og uden den store energi, så kunne jeg lige nå en lille træning efter lidt morgenmad, inden turen gik til stranden og derefter videre hjemad mod Frederiksberg.

Løb:

1 km opv.

2 x tabata - 830/840 meter

Sidste træning i det midlertidige garage gym...

Ring pushups:

2 x 10 reps

3 x 10 reps - feet elevated

Ring rows:

5 x 5 reps m. hold på toppen

Ring dips:

3 x 3 reps. Der var lidt udsolgt i trisserne efter pushups...

Prøvede også lidt inverted hang, ring press out og at tage pullups kun hængede i håndleddet, som ved false grip. Av av av...

Superfede fire dage, hvor jeg har fået givet den gas med de nye ringe og Endomondo. I morgen (og forhåbentligt også på søndag) tager jeg en tur i Garagen og så går turen til Sverige fra mandag til fredag i næste uge, hvor opskriften igen lyder på løb, BW træning og ellers bare ferie.

Edited by Till
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 04.08:

Træning i Garagen med min gode ven og kollega. Lad os kalde ham John Connor.

Opv.

Lidt mobility, da jeg kom sent. Igen...

Lidt forskellig leg med mine fine gymnastik ringe som jeg havde taget med, og jeg fandt ud af, at den manglede ingrediens til false grip faktisk var kridt, for grebet var meget bedre i dag. Godt med pullups og fik også hærdet håndleddet med pullups uden tommelfinger om ringen. Av for satan... (stadig)

Dog var det tid til et review på den WOD jeg ikke fik lavet i forrige mandags, da jeg blev ramt af kællinge-ititis:

WOD:

5 runder på tid:

400 løb

5 OH squat 30 kg

5 Dødløft 80 kg

5 chinups med hold i toppen.

Tid: 18,41 min.

Blev virkelig presset på kondien, som jeg kan mærke ikke er helt tilbage efter sygdom, men det tager jo bare lidt tid. Ellers en meget fin WOD som virker overskuelig på papiret, men pga. de 5 runder når at blive rigtig træls. Første rep på OH var faktisk en helt udemærket snatch...

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 05.08:

En tur i Garagen sammen med min ældste søn, Elliot.

Opv.

500 meter C2

Mobility

BB complex

Lidt teknik træning med træk + OH squat - 30 kg:

1+1

1+2

1+1

1+1

1+2

Prøvede også med 40 kg, men mærkede et lille jag i højre side af lænden efter 2. sæt, så stoppede der.

Lidt halvde HSUP: 2 x 3 reps

L-sit pullups: 3-3-3-3-3 reps

Supersettet med ovenstående.

Inspireret af dagens WOD på mainsite:

Press:

Opv.

5-5-3 reps

40-40-50 kg

1-1-1 Press

3-3-3 Pushpress

5-5-5 Pushjerk

Blev på 60 kg. gennem alle sæt. Skuldre var satme også ristet til sidst. Fed måde at træne pres.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11.08:

På ferie med familien fra mandag til fredag på campingplads i Sverige. Fik strot set ikke trænet og kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har holdt fire dagens træningsfri (næsten). For jeg havde mine gym rings med og mest af rent princip kom de op på varandaen foran den lejede hytte om tirsdagen, hvor alt bare var tungt og false grip gjorde mega naller. Torsdag fik jeg lavet lidt mere om eftermiddagen:

Halve HSPU + planke:

3-4-4-3-2-2 reps

+

1-1,30-1,30-1-1 min.

Ring pullups m. false grip:

3-3-3 reps

Ring dips:

4-4-4-4-4 reps - dyyybe reps.

Tror ikke så mange svenskere har set en fyr på 100 kg stå på hænder opad en campinghytte før. Der blev virkelig gloet :laugh:

Hjemme igen om fredagen fik jeg hængt ringene op i tulipantæet i gårdhaven og fik øvet lidt forskelligt gøgl, men det bliver desværre nok kun en gang i mellem at det kan lade sig gøre...

I dag var det så tid til en tur i Garagen...

Opv.

500 meter C2

Mobility + udstræk

Dødløft:

Opv. 3 x 5 reps

60-60-80

4 x 3 reps

100-120-120-120

Supersettet med HSPU:

0,999 HSPU + 3 halve

1 HSPU (!!!) + 3 halve

0,999 HSPU + 3 halve

Halve HSPU:

3-3-3 reps

Superfedt med mit livs anden hele stricte HSPU!

Bænk:

8 x 5 reps:

60-60-80-80-80-80-80-80

Fokus på opspænd og at få fødderne med.

Supersettet med semi L-sit/hollowbody pullups:

8 x 5 reps

One leg calf raises:

10x36

10x36

10x36

Supersettet med:

Planke + leg raises:

1-1-1 min

20-20-20 reps

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12.08:

Sidste dag i ferien så kom afsted inden morgenmaden til lidt intervaller i Søndermarken.

Opv.

1,88 km

4 x 640 meter bakkeinterval - Djævlebakken

Afjog

1,80 km

Endomondo sucks til intervaller, da app'en ikke har en simpel omgangstæller. Prøver med Sports Tracker næste gang...

Mandag d. 13.08:

Havde en 7-17 vagt, hvilket resulterede i, at jeg stod op kl. 0344 og var klar til træning på arbejdet lidt 0500. Like a baws.

Opv.

500 meter C2

Superset:

Back ex. 2 x 15

Romanchair situps 2 x15

Mobility + udstræk

Bænk - Wendler dag 1, uge 1:

5x60

5x60

5x70

5x80

6x90

Ikke megen power... (Surprise)

5x10x70

Prøvede at køre med 1 min pause de første tre sæt, men så var der lidt udsolgt og uden spotter, trak jeg fornuftighedskortet for en gangs skyld...

Ab wheel + Leg raises:

3 x 15 reps + 3 x 15 reps

Ring dips + One leg calf raises:

3 x 5 reps + 3 x 12 x34

Ring dips + Pistols:

3 x 5 reps + 3 x 5 reps

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14.08:

Igen op kl. 0400 for at træne inden en 7-17 vagt.

Opv.

500 meter C2

Mobility

2 x superset:

15 hip-ups

1 min. planke

Dødløft - Wendler uge 1, dag 2:

5x60

5x70

5x85

5x110

10x120

3 x superset:

12 Ab wheel

12 Romanchair situps

BB! shrugs + Ez. spider curls:

6x120 + 5x38

6x120 + 5x38

6x120 + 5x38

Jf. loggen har jeg ikke curlet en vægt siden d. 13. juni, lige over 2 mdr. siden. Det føltes også helt mærkeligt i dag... Men guns? Det er ligeså store som altid... Lol.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share