Mere muskelmasse på røven(pige)


Annette1512
 Share

Recommended Posts

Jeg har smidt en del kilo gennem træning og kostomlægning, og er ved at være helt godt tilfreds:)

Jeg er dog lidt bange for at få en flad røv, så hvad vil være bedst for at få lidt mere masse på?

Jeg er blevet foreslået at bruge vores yderlår maskine da den faktisk rammer ret godt i balle musklerne. Jeg skal så køre 7-8 sæt med færre kilo end normalt, men 40-60 gentagelser.

Men så hører jeg fra andre at det bare skulle forbrænde mere fedt?

Alternativt vil jeg køre squat.

Link to comment
Share on other sites

du kan ikke bruge din yderlårsmaskine og da slet ikke med så mange reps/så lidt vægt til at opbygge muskelmasse nogen stedet - overhovedet!

Du skal have fat i squat (hvis du kan få teknikken godt nok ind), benpres med fødderne højt på pladen og lunges/udfald alt sammen med en vægt der er så stor at du ikke kan tage mere end 12-15 gentagelser

Link to comment
Share on other sites

Jeg har smidt en del kilo gennem træning og kostomlægning, og er ved at være helt godt tilfreds:)

Jeg er dog lidt bange for at få en flad røv, så hvad vil være bedst for at få lidt mere masse på?

Jeg er blevet foreslået at bruge vores yderlår maskine da den faktisk rammer ret godt i balle musklerne. Jeg skal så køre 7-8 sæt med færre kilo end normalt, men 40-60 gentagelser.

Men så hører jeg fra andre at det bare skulle forbrænde mere fedt?

Alternativt vil jeg køre squat.

40-60 reps per sæt eller fordelt på de 7-8 sæt??

40-60 reps i et sæt er i hvert fald hverken specielt fedtforbrændende eller muskelopbyggende.

Og lige så vigtigt: Drop den maskine.

Kør squat, split squat eller dødløft i stedet med 8 reps i 3-4 sæt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også imponeret over manglen på billed-efterspørgsel;)

Som det er nu, så kører jeg sæt med 12-15 gentagelser i squat, så jeg burde måske bare smide lidt flere kilo på?

Ellers kører jeg de typiske maskiner til for og baglår, samt inder og yderlår.

Engang imellem kører jeg også lunges, men så er mine ben smadrede så lang tid efter, at det går udover kondi-træningen som jeg absolut ikke vil undvære;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også imponeret over manglen på billed-efterspørgsel;)

Som det er nu, så kører jeg sæt med 12-15 gentagelser i squat, så jeg burde måske bare smide lidt flere kilo på?

Ellers kører jeg de typiske maskiner til for og baglår, samt inder og yderlår.

Engang imellem kører jeg også lunges, men så er mine ben smadrede så lang tid efter, at det går udover kondi-træningen som jeg absolut ikke vil undvære;)

Hej

Det skal lige siges at jeg slet ikke er sej til det her med styrketræning, men ville blot viderformidle noget min træningsvejleder havde fortalt mig.

Istedet for alle de her forskellige maskiner til at træne inder/yder/bag og front af lår, viste hun mig hvordan man ved at ændre sin fodstilling i benpress kunne ramme de forskellige grupper mere eller mindre.

Den basale fodstilling hvor fødderne er højt placeret var ret all round, men især bagtil og popo.

Så kunne man efter at have skubbet sig ud første gang, ændre på sin fodstilling således at man rykkede sin fødder ned af pladen og herved ramme forsiden af lårene mere.

Den næste mulighed var at holde sin fodstilling høj (altså omkring i de der 90 grader), men man spredte dem mere, og drejede skospidserne ud af, så ramte de inderlår rigtig meget.

Hvad siger i andre egentlig til dette?

Så skal man ikke fjolle rundt til alle mulige maskiner (hvis man da ikke har den nødvendige ekspertise til at lave frivægts træning og synes sådan noget med maskiner er noget fis alligevel!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share