Vægttab og spinning


emirates
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'er.

Sidste uge droppede jeg mig for at ændre på min livsstil og leve sundere :) for ca. et års tid siden vejede jeg 102 kg. Jeg meldte mig ind i den lokale motionsklub og tabte mig ca. 11 kg på 6-7 uger. (Jeg trænede hver eneste dag og spiste utrolig sundt).

Jeg vejer idag 90 kg og vil rigtig gerne ned på 80 i første omgang for at blive normalvægtig :) Jeg er begyndt at spinne ca 4 gange om ugen.

Tror I at jeg kun ved at spinne kan opnå et varigt vægttab (altså med sund mad) eller skal jeg også løbe/crosstraine?

jeg er bare rigtig dårlig til at træne cardio selv? (opgiver for hurtigt istedet for at kæmpe videre)

Skal jeg også styrketræne eller er dette ligegyldigt?

Hvis nogle af jer har gode inputs/erfaringer angående kost eller træning er i meget velkomne til at poste :)

Jeg vil løbende herinde skrive om mit vægttab går godt eller skidt :)

Ha' en god aften

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL'er.

Sidste uge droppede jeg mig for at ændre på min livsstil og leve sundere :) for ca. et års tid siden vejede jeg 102 kg. Jeg meldte mig ind i den lokale motionsklub og tabte mig ca. 11 kg på 6-7 uger. (Jeg trænede hver eneste dag og spiste utrolig sundt).

Jeg vejer idag 90 kg og vil rigtig gerne ned på 80 i første omgang for at blive normalvægtig :) Jeg er begyndt at spinne ca 4 gange om ugen.

Tror I at jeg kun ved at spinne kan opnå et varigt vægttab (altså med sund mad) eller skal jeg også løbe/crosstraine?

jeg er bare rigtig dårlig til at træne cardio selv? (opgiver for hurtigt istedet for at kæmpe videre)

Skal jeg også styrketræne eller er dette ligegyldigt?

Hvis nogle af jer har gode inputs/erfaringer angående kost eller træning er i meget velkomne til at poste :)

Jeg vil løbende herinde skrive om mit vægttab går godt eller skidt :)

Ha' en god aften

Det kommer an på om du er kcal underskud.

Hvis du er i underskud kan du fint tabe dig, men det er lettere med sund mad.

Link to comment
Share on other sites

Der er intet i vejen med spinning. Tværtimod. Der er ingen lov, som siger, at man skal løbe eller crosstraine for at have et varigt vægttab, så bare fortsæt med spinning, så meget du lyster. Bare sørg for at holde dig selv i et kalorieunderskud, så vil du helt automatisk tabe dig. :4thumbup:

Edited by SoerenS
Link to comment
Share on other sites

TAk for svar :)

Jeg tror lige jeg tager 2xspinning i et huk imorgen :) hehe.

Hvad med styrketræning?

Jeg tænker at jeg først vil tabe mig alt det jeg kan, også begynde at styrke min krop og blive "trimmet"?

Er det en dårlig idé? Har bare hørt det er en dårlig idé mens andre siger man skal styrketræne under et vægttab?

Hvis nogen kan give mig et noget holdbart svar på dette ville jeg blive glad :) god aften

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share