Proteinbar


Thebear
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Jeg spiller badminton 6-7 gange om ugen, hertil kommer der 1-2 styrker træninger.

Jeg bliver utrolig smadret og øm i de hårde uger.

Hertil kommer spørgsmålet omkring protein barer?

- Hvor gode er de?

- Er det mere en snack end de reelt virker?

- Hvor meget skal man have? 1 hel bar pr træning? ½ hal til hårde træning, 0 ved lette træninger osv.

- Feder de så meget som nogle folk siger eller er de "sunde" nok.

- Andre vigtige ting?

Det vil blive indtaget for at restituere hurtigere og ikke for at blive større :)

Mvh Kasper.

Link to comment
Share on other sites

Hej derude.

Jeg spiller badminton 6-7 gange om ugen, hertil kommer der 1-2 styrker træninger.

Jeg bliver utrolig smadret og øm i de hårde uger.

Hertil kommer spørgsmålet omkring protein barer?

- Hvor gode er de? 14

- Er det mere en snack end de reelt virker? De virker helt reelt. Det er dog en egenskab kartofler også har

- Hvor meget skal man have? 1 hel bar pr træning? ½ hal til hårde træning, 0 ved lette træninger osv. Mig bekendt er der hverken en max eller minimums grænse for hvor mange man skal have. Men mit bud er 3,72

- Feder de så meget som nogle folk siger eller er de "sunde" nok. De feder ikke så meget som nogle siger, men tilgengæld noget mere end hvad andre siger.

- Andre vigtige ting? Husk at tjekke din årsopgørelse inden for de næste 4 uger

Det vil blive indtaget for at restituere hurtigere og ikke for at blive større :)

Mvh Kasper.

Svar med rød

Mvh.

Mig

Link to comment
Share on other sites

Hej derude.

Jeg spiller badminton 6-7 gange om ugen, hertil kommer der 1-2 styrker træninger.

Jeg bliver utrolig smadret og øm i de hårde uger.

Hertil kommer spørgsmålet omkring protein barer?

- Hvor gode er de?

- Er det mere en snack end de reelt virker?

- Hvor meget skal man have? 1 hel bar pr træning? ½ hal til hårde træning, 0 ved lette træninger osv.

- Feder de så meget som nogle folk siger eller er de "sunde" nok.

- Andre vigtige ting?

Det vil blive indtaget for at restituere hurtigere og ikke for at blive større :)

Mvh Kasper.

Og i mens du sidder og irriterer dig over ovenstående indlæg, så kan jeg kun sige at du begår samme fejlslutning som så mange andre. Du opfatter tydeligvis "protein" som noget der minder om doping, noget der har en målbar effekt. Så når du spørg om protein virker, så giver det spørgsmål lige så meget mening som at spørge om spegepølse virker.

Protein er en essentiel del af alle menneskers kost. Så ja, protein virker, det virker bla til at opretholde livet. Hvilket jo i sig selv er en super vigtig effekt.

Og det besvarer jo samtidig alle de andre spørgsmål. Er det en snack? Tja, betragter du spegepølse som en snack? Ja? nej? Hvorfor?

Kig på indholdsfortegnelsen, og vurder om denne stemmer over ens med det du forventer at optage. Så kan du vurdere om det er en ren joy ride, eller der er et højere formål med indtaget.

Hvor mange skal man have? Tja, hvor meget protein skal du bruge?

Feder de? Tja kig på indholdsfortegnelsen. Feder en bøf? Måske, måske ikke.

I forhold til den sport du dyrker, og dit mål med dette indtag, vil jeg vurdere at du ikke skal indtage den pga "effekten". En varieret og sund kost er det du leder efter. Start der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nok mere det allersidste der er relevant for mig :)

Med hensyn til spørgsmålet: virker de? Mener jeg ganske enkelt om de vil forbedre min restituion væsentlig når jeg samtidig spiser varieret.

Men tak for det nederst svar :)

Nej det vil ikke forbedre din restitution hvis du har en fornuftig og varrieret kost hvor du får dit behov for bla protein dækket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share