Kostplan + Træningplan cykling


Norsk
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Jeg er igang med og skal træne på cykle. Jeg har været ude og invistere i en wilier gran turismo centaur med r5 hjulsæt.

Jeg har et mål for det her. Jeg vil gerne næste sommer komme til og kunne køre fra Vejen (Her bor jeg) også til skagen hvor familien bor oppe. mit mål er 2 dage, men kan godt klare det over 3 hvis det er. Planen hedder, at køre randers på en dag 180 km også fra randers til skagen 170 km på anden dag.

Nu har jeg været igang i 3 uger og har kunne arbejde mig op på og kunne køre 35 km med en gennemsnit fart på 25 km i snit. Igår var jeg ude og cykle 48 km og det var sku hårdt må jeg indrømme. så det er nok ikke det jeg skal de næste par dage igen.

Jeg er 180, 89 kg og er 31 år.

Det som jeg spiser om dagen er feks.

Morgenmad:

50 g havrefras

400 ml. mælk

1 banan

mellemmåltider:

1 rugbrød med pålæg

25 g blandet rosiner + nødder

Frokost:

300 g salat

3 skiver rugbrød med pålæg

Aftensmad:

200 g kød eller kylling

ca 200 g kartofler eller pasta

og noget sovs til smiler ( dette er min store svaghed)

Jeg vil gerne træne 3 - 4 gange om ugen.

er der nogen som kunne hjælpe med og fortælle hvordan de træner og spiser når de skal ud og køre så lange ture osv ???

Med venlig hilsen

Christian

Link to comment
Share on other sites

Hej Mol

Jeg er igang med og skal træne på cykle. Jeg har været ude og invistere i en wilier gran turismo centaur med r5 hjulsæt.

Jeg har et mål for det her. Jeg vil gerne næste sommer komme til og kunne køre fra Vejen (Her bor jeg) også til skagen hvor familien bor oppe. mit mål er 2 dage, men kan godt klare det over 3 hvis det er. Planen hedder, at køre randers på en dag 180 km også fra randers til skagen 170 km på anden dag.

Nu har jeg været igang i 3 uger og har kunne arbejde mig op på og kunne køre 35 km med en gennemsnit fart på 25 km i snit. Igår var jeg ude og cykle 48 km og det var sku hårdt må jeg indrømme. så det er nok ikke det jeg skal de næste par dage igen.

Jeg er 180, 89 kg og er 31 år.

Det som jeg spiser om dagen er feks.

Morgenmad:

50 g havrefras

400 ml. mælk

1 banan

mellemmåltider:

1 rugbrød med pålæg

25 g blandet rosiner + nødder

Frokost:

300 g salat

3 skiver rugbrød med pålæg

Aftensmad:

200 g kød eller kylling

ca 200 g kartofler eller pasta

og noget sovs til smiler ( dette er min store svaghed)

Jeg vil gerne træne 3 - 4 gange om ugen.

er der nogen som kunne hjælpe med og fortælle hvordan de træner og spiser når de skal ud og køre så lange ture osv ???

Med venlig hilsen

Christian

Er der slet ikke nogen som kan hjælpe til her ??

Link to comment
Share on other sites

Har du dyrket konditionssport før?

Hvis nej, så cykler du bare rundt efter tid og lyst også den næste måned. Stille og roligt længere og længere ture uden at forcere det, indtil du er oppe på 50 km eller mere på dine ture. Rammer du en lang bakke et stykke med modvind, kan du give ektra gas dér og så tage det med ro i nogenlunde ligeså lang tid som du forcerede, indtil du genoptager dit "normale" tempo. Men lad være med at overdrive det. Det er vigtigt at have grundformen nogenlunde på plads inden man går videre og den får du blot ved at hælde km i benene. Intensiteten skal være moderat til høj. Altså noget der giver sved på kroppen men uden at du er totalt kvast bagefter (det skal nok komme, muhahaha :devil: )

Når 3-4 50km-ture om ugen er blevet hverdag, kan du begynde at lægge lidt mere planlagt struktur ind over (1 dag om ugen med en tur der er noget længerere end de andre og de øvrige dage med temposkift = intervaller).

Hvis du holder vægten og er tilfreds med den, så er din kost jo i orden, samlet set.

2-3 timer inden cykelturen, spiser du noget mad med langsomme kulhydrater og når du kommer hjem spiser du nogle hurtige kulhydrater og lidt protein indenfor en time - jo før jo bedre. Det med hurtige og langsomme kulhydrater kan googles, hvis det er.

Cykler du over 1 time, kan du med fordel have en banan eller lidt rosiner med - alternativt energidrik.

Så ud og nyd solen og det gode vejr og hyg dig med cyklen.

Nyd at du blot kan køre rundt på må og få og alligevel få stor fremgang. Senere kommer du til at arbejde noget mere for det - det kan så også være sjovt, men du kommer på intet tidspunkt igen til at opleve at det går så stærkt som nu.

At dyrke en ny sport er en velsignelse :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share