Proteinpulver til kvinder


olivia
 Share

Recommended Posts

Er der nogle af jer der har nogle fordele og ulemper ved proteinpulver? Noget foretrukkende mærke? Det skal lige siges at det ikke skal være sådan noget bodybuilder amok.. Bare lidt toning og ekstra protein til en kvinde ;)

Har virkelig brug for hjælp før jeg køber noget der bare er drikkekalorier og syntetisk dårlige ting..!

Jeg foretrækker at købe det billigste. Det findes gerne på engelske hjemmesider. Ellers så laver dymatize noget proteinpulver smager ganske godt.

Ps. Proteinpulver er proteinpulver. Der er ikke noget bodybuilderproteinpulver eller noget kvindeproteinpulver.

PPS. Drop der "toning-holdning", det er en undskyldning som mange kvinder bruger fordi at de er dovne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for svaret :)

Jeg har kigget på sådan noget "be buff" fra usa (tror jeg..) med 100 kcal pr. "scoop" og 15g protein. og 8g kulhydrat.. er det sådan en god standard?

"toning-holdning" - ja okay, den forstod jeg ikke lige. jeg vil bare gerne have flere proteiner, det var bare det :p

Det er weightgainer. Det er beregnet til tynde mennesker som Clark Kent der ikke gider/kan spise nok mad til at tage på.

Køb noget whey/walle-protein på omkring 80%.

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL

Jeg vil (som altid) stadig gerne tabe mig. Og mange (også herinde) har foreslået proteinpulver, men jeg ved ikke meget om det..

Jeg er pescetar - derfor "kan" jeg ikke spise en masse kylling eller bøffer og få alle mine proteiner derfra. jeg spiser en masse tun, bønner og æggehvider, men når jeg prøver at regne sammen hvor mange gram protein jeg får, er det langt fra nok til at opfylde reglen "1,5-2.5g protein pr. kg kropsvægt"

Er der nogle af jer der har nogle fordele og ulemper ved proteinpulver? Noget foretrukkende mærke? Det skal lige siges at det ikke skal være sådan noget bodybuilder amok.. Bare lidt toning og ekstra protein til en kvinde ;)

Har virkelig brug for hjælp før jeg køber noget der bare er drikkekalorier og syntetisk dårlige ting..!

Hej

Jeg er begyndt med soya proteinpulver (Er lactose intolerent) og så mixer jeg pulver med vand og så frosne bær. Efter en tur i blenderen smager det faktisk ok. Jeg prøvede først at drikke det rent, og det var godt nok svært at få ned.

Men tilbage til emnet :-) Jeg drikker sådan en fætter hver morgen (den sidste uges tid), og allerede på den korte tid er min fedtprocent begyndt at dykke (Ca. 1% på 1 uge, trods den har stået stille i næsten 3 måneder). Det skal selvfølgelig siges, at jeg træner en del og ellers spiser grønt og andet kød ved siden af - bare ikke nok kød som dig selv.

Men synes bestemt det er værd at prøve...

Link to comment
Share on other sites

Den med jordbærsmag er lyserød, så den skulle vist være godkendt til kvinder.

haha.. Me like.

Nej nu til et seriøst svar.. Altså proteinpulver er intet vidundermiddel, som får ens muskler til at vokse helt uhæmmet. Det er et kosttilskud, som så meget andet. Man spiser det derfor som suplement til sin kost.

Derfor vil jeg anbefale dig at købe noget ganske almindeligt proteinpulver. Spiser du mælk, så er det en let sagt at finde noget godt og billigt, ellers så findes der også proteinpulver lavet af æg, soya- og mange andre vegetabilske proteinkilder.

Da jeg ikke kan tåle mælkeprotein, spiser/drikker jeg selv soyaprotein.

I den jeg har pt, med chokoladesmag er der:

Pr. portion/ske(33 g)

121 kcal

27 g protein

1,3 g kulhydrat

1,6 g fedt

Det variere lidt fra proteinpulver til proteinoulver, men kig på næringsindholdet.

Til slut vil jeg sige, det er noget vås, at kvinder skal spise eller træne anderledes end mænd. Du får de samme resultater med alm. proteinpulver, som noget til kvinder, men sparer en MASSE penge.

Mvh. den træningsglade pige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for svaret :)

Jeg har kigget på sådan noget "be buff" fra usa (tror jeg..) med 100 kcal pr. "scoop" og 15g protein. og 8g kulhydrat.. er det sådan en god standard?

"toning-holdning" - ja okay, den forstod jeg ikke lige. jeg vil bare gerne have flere proteiner, det var bare det :p

Det er lettere at vurdere hvis du skriver hvad er er i pr. 100 gram - ellers afhænger det blot af hvor stor skeen er. Man må ikke kommentere enkelte mærke her på siden, men hvis der er 80%protein eller mere pr. 100 gram, så er det ikke helt skævt. Det er mange muligheder, så gå efter prisen og du behøver ikke at søge i USA for at det bliver billigt.

Se evt. i proteinFAQen hvis du bliver forvirret over at der er flere slags protein, f. eks. valle og kasein.

Det med toning-holdingen er en "hadeting" her på siden, så det skal du ikke tage så tungt i denne sammenhæng. Men kvinder der vil have lange slanke muskler og træne med 1 kg vægte, bliver drillet, ja måske snarere chikaneret. Gider ikke forsøge at skjule det. Se evt. mere ude til højre ved Onkel Troels OMG Hvad er det for en træningsekspert..... osv.

Link to comment
Share on other sites

Jo man må. Man må ikke reklamere for produkter, eller henvise til sider hvor disse kan købes (med mindre de betaler for at reklamere på MOL).

"Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn."
Link to comment
Share on other sites

Det er weightgainer. Det er beregnet til tynde mennesker som Clark Kent der ikke gider/kan spise nok mad til at tage på.

Køb noget whey/walle-protein på omkring 80%.

Årrhhhh den stakkels CK, hvad skal vi dog gøre... :crybaby:

Tusind tak for dit gode svar!! Må jeg få navnet og mærket på det pulver du skriver om?

Vær opmærksom på at vi alle har forskellige smagsløg, og ikke nødvendigvis kan lide de samme ting. Proteinpulver fås i utallige smagsvarianter, og næsten lige så mange forskellige producenter. Så køb en lille bøtte til at starte med, og se om du kan lide det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det med toning-holdingen er en "hadeting" her på siden, så det skal du ikke tage så tungt i denne sammenhæng. Men kvinder der vil have lange slanke muskler og træne med 1 kg vægte, bliver drillet, ja måske snarere chikaneret. Gider ikke forsøge at skjule det. Se evt. mere ude til højre ved Onkel Troels OMG Hvad er det for en træningsekspert..... osv.

Arh Gregers, Jeg er bange for at du misser pointen.

Pointen er, at der ikke er noget der hedder slanke muskler. Der er noget der hedder fedtprocent, og noget der hedder stoerre eller mindre muskler. At traene efter "lange slanke muskler" er at snyde sig selv, fordi man traener for ikke at faa resultater. Det udseende kvinder typisk gerne vil have er med en lavere fedt procent og en muskelmasse, der er over gennemsmnittet for kvinder (det ved de ikke selv). Det faar de ikke med 1 kg's haandvaegte og mange reps.

Nogle kvinder vil saa gerne have mindre laar og arme - eller slankere laar og arme om man vil. Det faar de heller ikke med smaa haandvaegte og mange gentagelser.

Der er ikke tale om chikane eller drillerier, men derimod vejledning og nedskydning af myter. Grunden til at kvinder skal ikke traene med 1 kg vaegte, er fordi, de ikke faar resultater af det.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Arh Gregers, Jeg er bange for at du misser pointen.

Pointen er, at der ikke er noget der hedder slanke muskler. Der er noget der hedder fedtprocent, og noget der hedder stoerre eller mindre muskler. At traene efter "lange slanke muskler" er at snyde sig selv, fordi man traener for ikke at faa resultater. Det udseende kvinder typisk gerne vil have er med en lavere fedt procent og en muskelmasse, der er over gennemsmnittet for kvinder (det ved de ikke selv). Det faar de ikke med 1 kg's haandvaegte og mange reps.

Nogle kvinder vil saa gerne have mindre laar og arme - eller slankere laar og arme om man vil. Det faar de heller ikke med smaa haandvaegte og mange gentagelser.

Der er ikke tale om chikane eller drillerier, men derimod vejledning og nedskydning af myter. Grunden til at kvinder skal ikke traene med 1 kg vaegte, er fordi, de ikke faar resultater af det.

Det er jeg helt med på.

Men tonen, og især undertonen, for nogle at dem som vilder sig herind og bliver mødt med et bombardement af sarkasme og indforståede jokes, er IMO ikke orden. Altså, jeg kan sidder da også selv og griner men det er jo kun fordi jeg ved hvordan vi er. For dem som har haft Femina og Alt for Damerne som første møde med sport og motion, så er jeg ret sikker på at vi virker temmeligt negative og afvisende. Måske lige undtaget når der er lumre tilbud - som jeg også er klar over ikke er så seriøse, men hvor fedt er det lige, set fra modparten?

Jeg kan godt se nu at jeg slet ikke fik formuleret midt budskab igennem men prøvede

1: at glatte ud da trådstarter som er helt grøn (se indlægstæller) på MOL blev mødt uden de store pædagogiske værktøjer og jeg frygtede at vi ville fortsætte i samme stil.

2: håbede at antyde at vi godt kunne være lidt mere pædagogiske når nye folk søger hjælp. Hvis de har mange indlæg på tælleren, kender de nok til tonen.

I øvrigt kæmper jeg en brav kamp på at vægttabsforum hvor der primært at kvinder som hylder de små håndvægte og fedtforbrændingszoner, så jeg er helt enig i budskabet men, ikke i måden det formidles på.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt med på.

Men tonen, og især undertonen, for nogle at dem som vilder sig herind og bliver mødt med et bombardement af sarkasme og indforståede jokes, er IMO ikke orden. Altså, jeg kan sidder da også selv og griner men det er jo kun fordi jeg ved hvordan vi er. For dem som har haft Femina og Alt for Damerne som første møde med sport og motion, så er jeg ret sikker på at vi virker temmeligt negative og afvisende. Måske lige undtaget når der er lumre tilbud - som jeg også er klar over ikke er så seriøse, men hvor fedt er det lige, set fra modparten?

Jeg kan godt se nu at jeg slet ikke fik formuleret midt budskab igennem men prøvede

1: at glatte ud da trådstarter som er helt grøn (se indlægstæller) på MOL blev mødt uden de store pædagogiske værktøjer og jeg frygtede at vi ville fortsætte i samme stil.

2: håbede at antyde at vi godt kunne være lidt mere pædagogiske når nye folk søger hjælp. Hvis de har mange indlæg på tælleren, kender de nok til tonen.

I øvrigt kæmper jeg en brav kamp på at vægttabsforum hvor der primært at kvinder som hylder de små håndvægte og fedtforbrændingszoner, så jeg er helt enig i budskabet men, ikke i måden det formidles på.

:smile:

Fair and sqaure - jeg opfattede det som om du selv led under fejlopfattelsen.

Link to comment
Share on other sites

Man kan købe smagsprøver af 80 %, der er ca. 25 g i hver pose og blandet op med vand/mælk/soyamælk, er de fleste produkter okay i smagen. Jeg kan varmt anbefale den med chokolade, som blandet op med mælk smager som kakao;O)

Og ja, så skal du jo have fundet ud af hvor meget du har brug for mere om dagen, jeg har selv brug for ca. 60 g de dage jeg træner ;O)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det skal ikke diskuteres, din holdning fint, min holdning også fint. Sov godt ;)

Jeg er ikke interesseret i at diskutere med dig, da jeg ved kampen er tabt på forhånd. Jeg svarer nej, fordi jeg som kvinde ikke forstår, det som du så genereliserende skriver "os kvinder kun forstår".

Link to comment
Share on other sites

' date=' 5. maj 2011 - 23:03 ' timestamp='1304633010' post='1510927']

Jeg er ikke interesseret i at diskutere med dig, da jeg ved kampen er tabt på forhånd. Jeg svarer nej, fordi jeg som kvinde ikke forstår, det som du så genereliserende skriver "os kvinder kun forstår".

Jeg mener bestemt ikke at kvinder bliver bodybuildere ved alm styrketræning, men bekræftiger Olivia i hendes måde at formulere sig på når hun bruger ordet "tonet". Folk er meget oppe på mærkerne herinde hvis man bruger det forkerte term, men jeg forstår godt hvad hun mener, da jeg har mødt mange som har det på samme måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share