DAMETRÅD: Underbukser til cykling?


LineF
 Share

Recommended Posts

Hej piger

Hvilke 'underbenklæder' ifører I jer, når I er ude på jeres racercykler? Jeg synes, alm. trusser giver mere bøvl end gavn, men jeg ønsker heller ikke at køre uden noget.

Hjælp!

/Line

Man bruger ikke underbukser/trusser når man har cykelbukser på. Det giver kun problemer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du alligevel vælger at bruge underbukser giver det ringe mening at benytte cykelbukser, da det er puden i cykelbukserne der får dine underbukser til at ende mellem balderne.

Man kan bestige Mount everest i badebukser hvis man virkelig vil udfordres men det er en bedre oplevelse i det rette udstyr. Det samme gør sig gældende med cykling. Hvis man vil have nogle gode oplevelser og en forhåbning om at fortsætte med sporten bør man bruge cykelbukserne på den rigtige måde. Det samme gør sig gældende med cykelsko.

Har faktisk aldrig forstået dem med lange arerobic bukser eller løbetights til spinning samt en købevand.

Få nu bare de cykelbukser på, og køb dog en flaske til vand. Det gør ikke noget at investere lidt på noget, det gør også at man forpligtiger sig en smule i projektet.

Link to comment
Share on other sites

Ved godt at det ikke det svar som du leder efter, men:

Prøv det alligevel. En mørk aften. Til spinning. Om natten. Men prøv.

At have noget under cykelbukserne er helt skævt og bagefter vil du undre dig over at du har villet det anderledes :smile:

Vil tro at også alle mandlige cykelryttere har følt det (endnu mere) kikset, da stængerne skulle barberes for første gang, men det vænner man sig også til.

Ud over kanten :superman:

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at også alle mandlige cykelryttere har følt det (endnu mere) kikset, da stængerne skulle barberes for første gang, men det vænner man sig også til.

Off-topic:

Hvorfor barberer mandlige cykelryttere ben?

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Jeg syns nu ikke det er videre lækkert uden nogen form for underbuks ved træning. Jeg plejer at bruge nogle syntetiske uden søm. De fungere for mig og har ikke haft ubehag ved, at bruge underbukser/trusser/g-streng endnu :blush:.

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Jeg syns nu ikke det er videre lækkert uden nogen form for underbuks ved træning. Jeg plejer at bruge nogle syntetiske uden søm. De fungere for mig og har ikke haft ubehag ved, at bruge underbukser/trusser/g-streng endnu :blush:.

Hej med dig,

Det er vel ikke mere lækkert at bruge underbukser? Når jeg har været til cykling vasker jeg mine cykelbukser, ligesom jeg gør med mine underbukser, som jeg for øvrigt også skifter hver dag.

Pointen er at man må gøre som man lyster, i hvert fald når det drejer sig om ovenstående emne. Cykelbukser har som I ved en skumpude i numsen, den skal beskytte numsen, og den skal kunne tåle fx buksefedt (som man bruger hvis man cykler meget, så undgår man "rød røv", gnav sår og andet) cremen man bruger er desuden antibakteriel.

Puden er altså ikke bare noget man har fundet på så det føles en smule mere behageligt at cykle. Så hjælper det ikke meget hvis man propper et par underhylder ned i dem.

Husk at vaske jeres underbukser/cykelbukser på over 60 grader. Af hensyn til bakterier.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det kvindelige og det mandlige underliv jo indrettet forskelligt, hvorfor jeg som kvinde også mener, at det er lidt 'lækrere' at køre med en form for mellemlag ml. cykelbuks m. pude og underbuks.

Jeg har fået et link til roseversandt.com, og der kan man jo købe sig fattig i cykelundertøj. Så jeg må prøve mig frem.

Er der nogen der ved, om + og + giver minus, hvis man vælger at iføre sig både 'cykelunderbukser' med en lille pude, og så almindelige cykelbukser med en (for mit vedkommende) temmelig markant pude?

For øvrigt skrev jeg DAMEtråd i overskriften helt bevidst. Jeg kan høre, at de to køn ikke har helt samme problemer med underbukserne, men den slags er nok for grafisk til en mixed-sex tråd ;-)

/Line

Link to comment
Share on other sites

På racercykel bruger jeg ikke trusser, men netop (syntetisk fra Assos) buksefedt som Rumlepot skriver om, og så vaskes cykelbukser som trusser.

Vælger du alligevel at have trusser på bør du prøve at finde nogle med meget flade syninger eller helt uden syninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også du skal prøve at lade trusserne være hjemme. det er da en utroig god undskyldning for ikke at have underbukser på og ja underbukser og cykling giver bare træls friktion og gør klimaet i bukserne varmere end nødvendigt. Prøv uden - det er bare rigtig dejligt ;)

Link to comment
Share on other sites

LineF, kører du i damecykelbukser?

Netop forbi vi er forskellige i undervognen, så er puderne i damebukser også anderledes.

Der er også sommertider på mænd som efterlyser underbukser til cykelbukserne og de får præcis de samme argumenter som du gør.

eksempel

Prøv nu bare :poking: - og prøv på en god lang tur der udfordrer din popo. Dér vil du virkelig kunne mærke forskellen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share