Grebsstyrke


JokumS
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg vil meget gerne forbedre mit greb gevaldigt (Ikke kun til løft af stang). Jeg har kigget på nogle forskellige metoder, men jeg faldt virkeligt for nogle dingenoter, der hed "Captain of Crunch". Er der nogen, der har prøvet dem? Nogle snakkede om, at det ikke styrkede grebet med tommelfingeren, men er der bedre metoder?

Mvh,

JokumS

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg vil meget gerne forbedre mit greb gevaldigt (Ikke kun til løft af stang). Jeg har kigget på nogle forskellige metoder, men jeg faldt virkeligt for nogle dingenoter, der hed "Captain of Crunch". Er der nogen, der har prøvet dem? Nogle snakkede om, at det ikke styrkede grebet med tommelfingeren, men er der bedre metoder?

Mvh,

JokumS

Jeg har en Captain of Crush no 1. Den eneste seriøse gripper jeg har prøvet og vil anbefale den, hvis det er sådan en du går efter. Rulleteringen er lidt hård ved hænderne, hvis man har kontorfingre.. Og nej, den træner ikke tommelfingeren, men det er vist det bedste du får.

tommelfingeren bruges vel heller ikke i helt samme grad? Vel mere til at låse grebet.

Du kunne kombinere det med noget statisk grebstræning. Hold eks. en 10/20 kg vægtskive (uden kant) mellem fingrene, til du taber den.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg vil meget gerne forbedre mit greb gevaldigt (Ikke kun til løft af stang). Jeg har kigget på nogle forskellige metoder, men jeg faldt virkeligt for nogle dingenoter, der hed "Captain of Crunch". Er der nogen, der har prøvet dem? Nogle snakkede om, at det ikke styrkede grebet med tommelfingeren, men er der bedre metoder?

Mvh,

JokumS

De her 2 virker gevaldigt! (Og det er selvsagt uden straps, låsegreb etc.)

Overhånds-dødløft

Pull-ups/Chinups

Link to comment
Share on other sites

Syntes Captain of Crush er super sjove at træne med, men som sagt træner de stort set kun dit "crushing grip" og ikke meget andet. Noget der også er sjovt er at bøje, krølle eller rive ting itu der ikke er beregnet til at gå i stykker, en klassikker er jo at rive et kortspil over eller en dåse selvom det er ret let. Det lyder somom at det du ønsker er at kunne knuse en fuld øldåse, rive et kortspil over eller krølle en stejepande sammen, hvis det er tilfældet kommer du nok længst ved at træne alsidigt altså som allerede nænvt: pinchgripping, knusegreb, statisk grebstyrke osv. der er jo allerede nævnt et hav af øvelser.

Jeg har i alt 5 Captain of Crush grippere de fleste utrænet personer jeg har set prøve dem har kunnet lukke 1eren eller været meget tæt på at lukke den. For folk der har styrketrænet er 1.5 ofte et godt sted at starte. Det er blot min personlige erfaring har også set helt utrænede personer lukke 2eren på allerførste forsøg så det afhænger lidt af håndstørrelse og om du er velsignet med et stærk greb allerede.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Tak for svarene og link.

Ja, jeg vil gerne have et stærkere greb af en del grunde. Dels for dødløft og jeg synes, det kan være svært at klatre op (Og ned) ad reb i længere tid i underarmene. Jeg har ikke lige tænkt på det med øldåserne, men det vil jeg også nu..! ;-)

Ville mene mine hænder er lidt store. Jeg tror gerne jeg vil købe mig sådan nogle crushers og prøve dem af. Nok etteren først og se, hvad det er for noget. Har bare oplevet med andre lignende apparaturer, at de er upålidelig og slides hurtigt.

Tak for link, Ivan. Jeg vil prøve substituere nogle af mine kropshævninger med de der håndklædenogen. De ser ret gode ud :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share