Kære dagbog


jebrra
 Share

Recommended Posts

Stadig i live omend en smule øm efter gårsdagens hårde ben og triceps træning.

er begyndt at lave frivægtsøvelser i mit benprogram dvs. dødløft og front sqaut er kommet ind og ud er gået ben pres øvelsen, den laver ejg dog stadig siddende som lidt opvarmning da den er lidt skånsom.

Men har ellers bare slappet af med god tungere træning og holdt min vægt, det har været lidt en kamp synes jeg har haft MEGET lyst til mad, snacks og slik men har formået at stå i mod og har kunne nøjes med 4 vingummier en aften lidt saltlakrids en aften og ellers bare spist skyr fra Løgismose (de laver nogen små portionsbægere med passionsfrugt, mango samt en med vanillie, rabarber super lækre)

Men har ikke rigtig haft motivationen til at træne og holde øje med kosten men det er ved at vende tilbage så der er håb endnu.

Jens

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

jamen for pokker da jeg glemmer jo helt at logge træningen (Hvad jeg så pænt er blevet mindet om i en andens logbog :tongue: )

Men jeg har skam trænet for fuld gardiner og er med stor sikkerhed blevet stærkere i skulder og ryg øvelser, knap så meget i ben da mit højre knæ driller og er ret ømt for tiden (det har betydet en masse statisk træning af knæet i extensionmaskinen osv.) og det har ikke hjulpet voldsomt meget så min læges råd jeg fik i går var "tab dig, undlad tunge vægte og løft samt lidt små øvelser a la leg-extension, jamen hurra hurra det var jo et super råd!

kører stadig på med 3 dages split hvor 3. dagen så består af triceps og lette benøvelser. men nu begynder jeg så at køre på i kalorieunderskuddets hellige lys, det er nok bedst sådan i en længere periode.

Mere info følger ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Træner helt vildt hårdt og tungt men logger ikke så meget :blush:

fremgang at spore på knæfronten så fastholder min træning unden squatøvelser et stykke tid endnu. Så som sådan går det godt og fint med træningen kører stadig 3-dages split med flg opdeling:

1.dag Ryg og skulder

2.dag bryst og Biceps

3.dag Ben og Triceps

Det virker fint men overvejer om jeg skulle ændre opsplitning efter nytår for at variere det lidt og undgå program-træthed.

mine hviledage (4.dagen) har jeg i en periode brugt på at lave mave/lænd/cardio af forsk.slags det har været ok men har samtidig stresset mig en smule så begynder nok at holde hver anden gang fri - helt fri altså.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hejsa log

dejligt at du stadig er i live det er godt nok længe siden vi to har haft noget med hinanden at gøre - det er helt og holdent min fejl ! Det beklager jeg dybt og mange gange !

Træner sådan set stadig væk det samme program med 3 dags split - men det er også dejligt at kende sin rutine et godt stykke ud i fremtiden. Det betyder at jeg ikke helt har fastlagt øvelserne før jeg står i centeret.

Nu skal det være jeg går i gang med at skære ned på mad og kalorieindtag de næste 2 - 3 måneder, så må vi se hvor langt det bærer mig.

Er stadig overvægtig men stærkere !

mere kommer snarest

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I går blev der trænet ben

lagde blødt ud med front sqaut 4 x 8 med 60 tons på stangen (sådan føltes det ihvertfald havde lidt kolde ben efter cykelturen til flipness world)havde ellers varmt op på crosstrainer 10-15 min.

lavede 4 x 6 rack pulls med bredt greb - vægt 100 kg. kørte som smurt

så skulle der dødløftes - 2 * 10 60 kg/ 2*8 80 kg / 2 * 6 100 kørte også let og behageligt så behageligt som dødløft nu er :-)

lidt læg og så trænede jeg triceps

push down 4 * 6 i kabeltårn med 40 kg.

smalt grebs bænkpres med 60 4 * 6

en fransk pres øvelse med håndvægt i Larryscott-stolen - 26-28 kilo 5*6 kørte 4 sæt med 28 + 1 med 26 der var lige let nok

underhånds pushdown kabeltårn - 20 kilo

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hold nu jeg glemmer helt at logge mine træninger

I dag har jeg dødløftet mig selv i hegnet - noget 10*10 med 70 kg kunne godt mærkes !

Og en masse andet lækkert såsom frontsquat skal nok skabe glæde i morgen når jeg skal på arbejde :)

Og jeg trænede triceps det var reverse grip - smalt grebs pres - noget fransk pres i scott-bænken - plus noget rope pushdown

Ingen kicksbacks ! fra i morgen begynder jeg på noget 5:2 spisning dvs mine fridage fra træning bliver med maks 600 kalorier - nu skal der prøves noget nyt for at smide noget vom/fedt :4whip: overvejer at lave noget mere cardio og eventuelt inddrage træningsfridage til formålet

Link to comment
Share on other sites

Vågnede 0451 frisk som en havørn (hvor friske de så end er)

Nå men jeg kunne ikke sove mere og stod op var åbenbart fuldt opladet :battery:

-lå og tænkte på om ikke jeg skulle køre op og træne lidt cardio når nu jeg havde chancen for noget morgen cardio inden morgenmaden, så som tænkt så gjort så fik da cyklet 25 min interval - 10 min crosstrainer - og lavet et utal af mavebøj med belastning både forover og sidelæns sikke en masse morskab :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har trænet regelmæssigt og bliver stadig stærkere og stærkere

det er positivt nok

knap så meget cardio som ønsket dog - men vil begynde at køre mere cykel efter hvert træningspas (30 min ~10,5 km) så må vi se hvad det giver

Men det er tydeligt at der sker noget stille og roligt falder vægten og der begynder at være blodårer på armene og hen over brystet ikke at jeg nogensinde bliver hakket men godt at kunne se en forandring i spejlet. Vil også begynde at have lidt mere fokus på indtaget af kalorier som jeg ikke haft udpræget meget førhen. Det overskud har jeg nu - når jeg skriver overskud skyldes det at jeg har haft en tendens til at trøste/belønne mig selv med mad - og meget af det. Det er jeg begyndt at kunne tackle/håndtere nu og det er glædeligt for det vil givetvis give en større fremgang på vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

har skruet op for mængden af træning - ikke vægttræning men primært cardio (cykler nu 30 min efter hver træning samt cykler til og fra arbejde ca 5.5 km) det må også give lidt selvom det ikke er med tungen ud af halsen på arbejde ihvertfald hjem er det jo lige gyldigt :-)

Nå men ellers holder jeg nogen fastedage efter 5:2 princippet mere fordi jeg er solidarisk med en god ven - ikke noget jeg 100% går ind i dog - kun når det passer ind i hverdagen osv. Men det er meget lærerigt at føle sult en gang i mellem - jeg har haft en tendens til at spise med følelserne og ikke med maven det har gjort mine måltider sådan meget store og omfangsrige desværre. Men nu forsøger jeg så at skære ned på mængden arbejde med min "problemer" og så dyrke mere motion.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har skruet op for mængden af træning - ikke vægttræning men primært cardio (cykler nu 30 min efter hver træning samt cykler til og fra arbejde ca 5.5 km) det må også give lidt selvom det ikke er med tungen ud af halsen på arbejde ihvertfald hjem er det jo lige gyldigt :-)

Nå men ellers holder jeg nogen fastedage efter 5:2 princippet mere fordi jeg er solidarisk med en god ven - ikke noget jeg 100% går ind i dog - kun når det passer ind i hverdagen osv. Men det er meget lærerigt at føle sult en gang i mellem - jeg har haft en tendens til at spise med følelserne og ikke med maven det har gjort mine måltider sådan meget store og omfangsrige desværre. Men nu forsøger jeg så at skære ned på mængden arbejde med min "problemer" og så dyrke mere motion.

Sådan!

Det lyder, som en god måde.

Transportcykling skal heller ikke undervurderes - uanset tempo. Både på konditionssiden og "humør"/friskluftskontoen :-)

God træning - og du skal nok komme igang igen her efter sygdom. Et kærligt spark herfra ;-)

KH Tina

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej log

jeg har trænet en smulle on/off som følge af sygdom og ferie, ikke at det sidste var en undskyldning i sig selv men nu skulle jeg med kæresten på tur til Flensburg og se noget håndbold min julegave til hende var en tur med alt betalt - nemt at skrive og pakke ind men et gedemarked at sætte igennem mht billetter til håndbold - de kampe hun ville se var udsolgt for længst. Nå men vi fandt da en kamp og havde en super hyggelig tur.

Nu er jeg så tilbage i gamet og er begyndt på mit 3-dages split, kører et par måned med tung/let opbygning dvs en tung muskelgruppe og en let pr. træningspas og så omvendt næste gang jeg træner samme muskler. Jeg kører lidt 5*5 på de tunge dage og 4*12-15 på de lette dage. programmet er

1.dag Ryg og skulder

2.dag Bryst og biceps aka discodagen

3.dag Ben og triceps

4. dag hvile eller cardio hvis jeg føler for det (om ikke andet for at løsne bennene lidt op med en gåtur/cykeltur)

Mave vil blive trænet på 4.dag enten hjemme eller i center hvis jeg kommer derop.

Link to comment
Share on other sites

Milde himmel ! Jeg har trænet ben i går - og cyklede på arbejde i dag i modvind pyha det var stramme løjer!

Gårdagens træning var Triceps/ben

Jeg lavede 3 øvelser triceps pushdown - smalt greb tricpesspres - rope push down

ben blev en let omgang dødløft med snatch greb 4 * 12 60/70 kg - 6 * leg press med fokus på langsom udførsel 4 ned 2 op 60-70 kilo ikke så meget men kan godt mærkes i dag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share