1/10 ironman om 1 måned?


dringgaard
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil gerne prøve kræfter med en triathlon og har fundet kmd 4-18-4 i kbh (amager strandpark) 11-12. august. Og mit spørgsmål går egentlig på om det er realistisk at gennemføre den om en måned.

Jeg tror nok at jeg skal få mig slæbt igennem, men det skulle også helst blive mere end det.

Lidt info om mig:

27 år

102 kg-180 cm

spiller fodbold 2 gange om ugen.

Startede cykling for 2 måneder siden og cykler uden problemer 20 km med en fart omkring 27-28 km/t.

Cyklede forleden 38km for første gang, men havde ikke spist nok og gik sukkerkold efter 25. Derfor hed de første 20 km ca. 28 km/t, mens de sidste 18 hed 21-22. Jeg kom dog igennem:-)

Jeg er ikke ret god til at løbe, men forventer at jeg kan nå 4 km på en måned og 400m i svømmehal er ikke det store problem (har ikke prøvet i åbent vand)

Hvad synes i? Skal jeg springe ud i det eller er det bedre at vente og så træne lidt mere op over de næste par måneder?

på forhånd tak for input:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil gerne prøve kræfter med en triathlon og har fundet kmd 4-18-4 i kbh (amager strandpark) 11-12. august. Og mit spørgsmål går egentlig på om det er realistisk at gennemføre den om en måned.

Jeg tror nok at jeg skal få mig slæbt igennem, men det skulle også helst blive mere end det.

Lidt info om mig:

27 år

102 kg-180 cm

spiller fodbold 2 gange om ugen.

Startede cykling for 2 måneder siden og cykler uden problemer 20 km med en fart omkring 27-28 km/t.

Cyklede forleden 38km for første gang, men havde ikke spist nok og gik sukkerkold efter 25. Derfor hed de første 20 km ca. 28 km/t, mens de sidste 18 hed 21-22. Jeg kom dog igennem:-)

Jeg er ikke ret god til at løbe, men forventer at jeg kan nå 4 km på en måned og 400m i svømmehal er ikke det store problem (har ikke prøvet i åbent vand)

Hvad synes i? Skal jeg springe ud i det eller er det bedre at vente og så træne lidt mere op over de næste par måneder?

på forhånd tak for input:-)

Det klarer du uden problemer, men bortset fra lige at vænne dig mentalt til den fysiske udfoldelse, så kan du nok ikke hente meget hverken styrke eller udholdenhed på kun 1 måned.

Tror egentlig at svømningen bliver det værste, hvis du ikke er vant til at svømme.

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Det kan du sagtens, hvis du er i rimelig form, og det lyder det til du er.

Som CloudHands siger, tror jeg også svømning bliver den største udfordring, og der kan du godt komme til at brænde forholdsvis meget energi af, hvis du ikke er vant til at svømme.

Der er meget stor forskel på at svømme i svømmehal og i åbent vand. Både fordi du lige pludselig skal forholde dig til bølger og evt. modstrøm, og fordi der er alle mulige andre forstyrrende elementer i havet i form af krabber, tang, gopler mv. Så mit råd vil helt sikkert være at du tager nogle ture i havet inden stævnet, så du har lidt mere en fornemmelse af hvad det er.

Tri er rigtig sjovt, og den distance du taler om vil være rigtig fin at starte på - så kan du altid se om du skal kaste dig ud i noget længere, eller om du har lyst til at prøve at forbedre dine tider. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share