Fedttab med Stepmaskine


Dux26
 Share

Recommended Posts

Kan man ikke tabe sig godt , hvis man træner godt og jævnligt på en stepper, og jeg har også brug for at stramme balderne op, hehe, tager sku på som en dame, igen hehe.

Jeg overvejer også en kondicykel, men kunne godt tænke mig at prøve stepmaskinen, da jeg ikke kan holde til at løbe mere, mine knæer siger bare stop, men der er jo heldigvis andre metoder til vægttab.

Påforhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jo, man kan selvfølgelig godt tabe sig på en stepmaskine.

Dog kan det være et problem at holde dampen oppe i lang nok tid (syre i benene f.eks.). Al motion skaber selvfølgelig et energiunderskud, der kan give et vægttab. Men skal det virkelig kunne ses/mærkes, så må kravet være minimum 30 min højintensinv træning tre gange om ugen. Ved mediumintensiv træning i hvert fald henved 45-60 min, og ved lavintensiv træning 1-2 timer.

Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke tabe sig godt , hvis man træner godt og jævnligt på en stepper, og jeg har også brug for at stramme balderne op, hehe, tager sku på som en dame, igen hehe.

Jeg overvejer også en kondicykel, men kunne godt tænke mig at prøve stepmaskinen, da jeg ikke kan holde til at løbe mere, mine knæer siger bare stop, men der er jo heldigvis andre metoder til vægttab.

Påforhånd tak.

Om du bruger stepmaskine, kondi cykel, løbebånd etc. Er fuldstændig ligemeget. De forbrænder allesammen ligemeget. Det hele handler i bund og grund om din puls og ikke en skid andet...!

Så gør dig selv en tjeneste og gå ud køb et pulsur, med mindre du kan låne et der hvor du træner.

Link to comment
Share on other sites

Så gør dig selv en tjeneste og gå ud køb et pulsur, med mindre du kan låne et der hvor du træner.

Hvis man hedder Chronus skal man vel synes, at et ur er vejen frem ;)

Men man kan altså ret nemt selv opdage om man er forpustet eller ej.

Hvis man ligefrem skal have metoder til at finde ud af det, så slapper man for meget af hvis

- man kan tale uhindret samtidig

- man får nok luft ved kun at trække vejret gennem næsen

Link to comment
Share on other sites

Så gør dig selv en tjeneste og gå ud køb et pulsur, med mindre du kan låne et der hvor du træner.

Hvis man hedder Chronus skal man vel synes, at et ur er vejen frem ;)

Men man kan altså ret nemt selv opdage om man er forpustet eller ej.

Hvis man ligefrem skal have metoder til at finde ud af det, så slapper man for meget af hvis

- man kan tale uhindret samtidig

- man får nok luft ved kun at trække vejret gennem næsen

Så synes jeg nu det er nemmere at smække så'n pulsbånd rundt om brystet.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal man dog bruge et pulsur til?

Man kan selvfølgelig lade konen tage det på, når farmand kommer i det humør, - viser pulsuret 50 med pil opefter, er man muligvis på rette spor..............

Til træning er det kun til besvær, - træn så hårdt og så længe I kan, - mere kompliceret er det faktisk IKKE! :D

PS: Uden disciplin ved middagsbordet lykkedes projektet sikkert IKKE, - motionen til trods!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Til træning er det kun til besvær, - træn så hårdt og så længe I kan, - mere kompliceret er det faktisk IKKE! :D

Ligefrem til besvær vil jeg nu ikke sige. Det kan være en god motivator at have et pulsur. MEN! Det er nok dumt at storme ud og købe et dyrt pulsur hvis man bare vil "storme derudaf" - så kan det sku være ligemeget!

- Og så tilbage på sporet... ;)

Det er fuldstændig ligemeget hvad man laver - bare det er for fuld gas!! :devil: Det er ikke så svært at mærke om man giver det hele eller man bare laller afsted!

Cykel, løb, svømning eller hoppe på tungen.........

-Tolle

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rigtig god erfaring med at gå når jeg skal tabe mig, så det vil jeg anbefale! Dog vil jeg begrænse mængden af mine træningspas til max. 45 min, da det ellers kan gå ud over muskelmassen.

Men selvfølgelig skal der også fokus på kosten, for ellers kan det jo blive skruen uden ende!! :D :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Some Dog ->

Jeg er ikke helt enig med dig.

Dog vil jeg begrænse mængden af mine træningspas til max. 45 min, da det ellers kan gå ud over muskelmassen

Dette synes jeg er lidt sammenblanding af effekter.

I forbindelse med hypertrofi er det rigtigt, at man skal "undgå" hård cardio, hvis man vil have det FULDE udbytte af restitutionen. Men et decideret hypertrofiønske er der jo ikke tale om her (i hvert fald ikke første omgang). Her skal der bare smides noget fedt (uden at muskelmassen ryger) = man kan godt kører hård cardio (+ eventuelt ST).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Quote JS

Til træning er det kun til besvær, - træn så hårdt og så længe I kan, - mere kompliceret er det faktisk IKKE!.

Er ikke helt enig her JS. Alle har et punkt, en standart puls hvor de kan blive ved i længere tid, og når de så overskrider den puls går de kolde. Så det hjælper ikke noget bare at okse løs i måske en halv time, når man ved den rette puls kan holde sig igang, i flere timer UDEN problemer.

Dette kræver dog en hvis træning/teknik som kan være lidt svært at lære. Det har meget at gøre med din vejr trækning og mentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Neubi - jeg mener ikke du har ret. Det er ikke så interessant at træne hvis man kan blive ved i timer - hvorfor bruge timer på at forbrænde hvad man kan forbrænde på meget mindre tid - og samtidigt komme i bedre form - hvilket er til gavn i sig selv- og gør at man kan træne endnu hårdere - og tabe sig endnu mere effektivt. Spis fornuftigt og så skab en dagligt kalorieunderskud på 300-600 kcal med 30-60 minutters god intensiv Cardio det er vejen frem - og det kan sagtens gøres på en stepper.

har jeg sagt det her før et sted? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share