At løbe rigtigt?


Hendel
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at løbe og har løbet efter et optræningsprogram over de sidste par uger. Nu når det tager lidt til med intensitiviteten kan jeg mærke at mit højre ben i højere grad bliver ømt efter udstrækning og hvile dag end det venstre. Det undrer mig lidt. Jeg er helt ny inden for løbegenren, da jeg i mange år udelukkende har sportscyklet som motion.

Mine sko er frygtelige, og er bare en hverdagsgummisko fra Adidas, men det har jeg det fint med indtil videre... skoene er jo lige store, men jeg skulle men mine længden på mine ben ikke udgør en betydelig difference.

Er der noget med stil man skal prøve at få en god rytme i fra starten, eller skal jeg bare løbe som jeg finder det naturligt?

Tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem. Det højre ben gør en smule anderledes end det venstre. Er en smule mere ømt. Har ladet mig fortælle af fys og kiropraktor at det ikke er unormalt at der er forskel i længden og at dette kan være årsagen. Derudover har jeg for en del år siden af kiropraktor fået konstateret en anelse skævhed i bækken.

Jeg har nu løbet skadesfrit i et halvt år men har pludselig fået en overbelastningsskade igen i højre ben. Smerte gående fra lårmusklens fæste i lænden ? og ned over foreste del af lårmusklen. hmmmm :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem. Det højre ben gør en smule anderledes end det venstre. Er en smule mere ømt. Har ladet mig fortælle af fys og kiropraktor at det ikke er unormalt at der er forskel i længden og at dette kan være årsagen. Derudover har jeg for en del år siden af kiropraktor fået konstateret en anelse skævhed i bækken.

Jeg har nu løbet skadesfrit i et halvt år men har pludselig fået en overbelastningsskade igen i højre ben. Smerte gående fra lårmusklens fæste i lænden ? og ned over foreste del af lårmusklen. hmmmm :dry:

Selvom det er "normalt" skal man da ikke bare stoppe der - kroppen er jo ikke bygget til at benene ikke er lige lange.

Alt efter om forskellen trods alt falder for bagatelgrænsen, så ville jeg ikke stoppe blot med diagnosen.

Fik du ikke at vide hvor stor længeforskellen er? Ellers kan du prøve en anden fys eller en bandagist. Det tager 45 sekunder - max!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share