NOOB Triatlet


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Lidt fakta:

Navn: Thomas Olesen

Født: 26/05-81

Bopæl: Frederikshavn

Stilling: Arbejder hos staten.

Højde: 173 cm

Vægt: 62 kg :dry:

NY LOG FRA 06-08-2011

Jeg har trænet i mange år efterhånden. Både cardio, styrke, crossfit mv. Nu er tiden kommet, hvor jeg vil satse på cardio, og målet er da også ambitiøst, nemlig en ironman.

Jeg har ikke rigtig en deadline.

TRÆNING 06-08-2011

LØB : 2 km opvarmning, 4x 1km interval, 2 km jog.

Velkommen til tri-sporten

Hvornår tænker du at ironmanen skal stå?

Link to comment
Share on other sites

Hej Johnas

Tja - der er flere ting, jeg lige skal have på plads, så som en "rigtig" cykel, da jeg pt. kun har/kører MTB. Desuden har jeg ikke svømmet ret meget i havet, så det skal

også på plads, sidst men bestemt ikke mindst, skal jeg også prøve at løbe et marathonløb, da min top distance kun har været en halv-marathon.

Et realistisk bud, vil nok være om 2 år.

TRÆNING 08.08.2011

40 km på MTB. Jeg kan godt mærke, at dette er mit pt. svageste punkt.

Link to comment
Share on other sites

Træning 11.08.11

24 min Looptræning. Det er det laveste kompromis jeg kunne fra min styrketræning, da jeg simpelthen er nødt, til at bibeholde bare et minimum

muskelmasse på kroppen. (håber det virker). Jeg blev i hvert fald positivt overrasket over træningen.

Bagefter MTB.

Imorgen træningsfri. Før det går løs igen på lørdag med intervalløb, og loop.

Link to comment
Share on other sites

Træning 11.08.11

24 min Looptræning. Det er det laveste kompromis jeg kunne fra min styrketræning, da jeg simpelthen er nødt, til at bibeholde bare et minimum

muskelmasse på kroppen. (håber det virker). Jeg blev i hvert fald positivt overrasket over træningen.

Bagefter MTB.

Imorgen træningsfri. Før det går løs igen på lørdag med intervalløb, og loop.

Hvad indeholder dit loop?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Johnas - Looptræning, er et center, hvor der står nogle maskiner rundt i en cirkel. Man kører så

cirklen rundt 2-3 gange. Jeg synes personligt det er ganske udemærket, men da ikke noget, man bliver stor og

stærk af, udelukket et suplement til min træning.

Træning 13-08-11

Løb 4 km opvarmning - 24 min. Loop - 5x1000m intervaller med 2 min pause. 1 km afjog. Imorgen svømning.

Link to comment
Share on other sites

Træning 20-08-2011

50 km MTB, mit venstreknæ begyndte, at gøre pisse ondt på ydersiden hvilket jeg har læst mig frem til kunne

skyldes klamperne under mine cykelsko, så har stillet på dem, og håber det fikser problemet.

Træning 21-08-2011

Løb 11 km bakkeløb.

Link to comment
Share on other sites

Træning 22-08-2011

1 times svømning, med fokus på teknik. ca. 1,5 km.

Selv om jeg er "konverteret" om til Tri-sporten, så kan jeg ikke helt lægge styrketræning fra mig, så det blev også lige til en WOD idag.

50 lunges, 100 sit-ups, 40 back ex, 80 KB swings, 30 lunges, 60 push-ups, 20 KB rows, 40 pullups, 10 burpees og 400 m løb.

Kan ikke se nogen grund til at lægge styrketræning helt på hylden.

Link to comment
Share on other sites

Fin træning!

Jeg ville dog dele dem lidt op så du har fuld focus på de enkelte discipliner nu her. Det er massere af tid til at lave kombi-træninger. 6x1000M Intervaller er rigeligt med træning for en dag, hvis du lægger fuld kvalitet i dem (ikke er træt efter 1 times spin).

/M

Link to comment
Share on other sites

Hej LaMotta

Det var også bare fordi, der kom en masse irriterende ting i vejen, som gjorde jeg ikke kunne træne som jeg gerne ville.

Træning fredag den 02-09-11

1 time spinning.

Træning mandag den 05-09-11

12 km roligt løb

Har planer om en tri-test på torsdag. OL-distance. Bare for, at prøve hvordan det er, det bliver bestemt ikke med nogen stjernetid, da svømning bliver

i hal, og der skal jo bades og skiftes tøj. Vil dog forsøge uden unødvendig pause.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share