NOOB Triatlet


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Træning 08-09-11

Så skulle første uofficielle tri prøves idag.. Svømning gik fint med 1.5 km. Men igen ved cyklen fik jeg PISSE ondt på ydersiden af venstre knæ. Så på søndag hvor jeg har cykle dag, vil jeg forsøge at justere på sadlen, klamperne og andet, for jeg er sikker på, at problemet ligger her.

Link to comment
Share on other sites

321, flere har spurgt og jeg lover, at jeg nok skal begyndte at logge lidt mere "seriøst"

Træning 27-09-2011

Det, som skulle have været en lang cykeltur endte efter 10,41 km, med et punkteret fordæk, og NOOB som jeg er, havde jeg ingen lappegrej med.

Så det blev 8,4 km løb hjem efter bilen, ud efter cyklen og så rep af dækket. Har nu købt lappegrej, så den fejl sker ikke igen.

Der var masser af energi på trods af fiasko turen, så tog i svømmehallen og svømmede 1500 m.

Link to comment
Share on other sites

Træning 29-09-2011

11 km bakkeløb i skoven.

Træning 30-09-2011

Svømning, men kroppen begynder, at være lidt træt. Så det blev kun 250 m opvarmning, 6x100 m interval, 250 m "nedvarmning" og så lidt dyk og undervandssvømning.

Idag 01-10-2011 FRI!!!!!!

Imorgen giver jeg den gas på spinningcyklen, og så er det vist ved, at være tid til lidt styrke/coretræning.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning 04-10-2011

Ja fandens mor døde af dårlige undskyldninger, men det var lorte løb idag.

2,4 km opvarmning, 7x1000m interval, 2 km af jog.

1 km - 3,53 min

pause 2 min

2 km - 4,41 min

pause 2 min

3 km - 4,19 min

pause 2 min

4 km - 4,29 min

pause 2 min

5 km - 4,42 min

pause 2 min

6 km - 4,40 min

pause 2 min

7 km - 4,21 min

Jeg havde det mere eller mindre af H... til allerede ved opvarmningen. Men nogen gangen, skal det bare løbes væk :bigsmile:

Har dog en mistanke til, at jeg løb for tæt på min morgenmad. Thats it, kan ikke laves om. Må gøre det bedre næste gang, ligesom jeg vil forsøge, at ramme tiderne lidt mere nøjagtigt næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Træning 05-10-2011

Hvad løbetræning var af lort i går, så var svømning konge idag. Masse af overskud og masser af energi, dog knap så meget tid.

250 m opvarmning

6x100 m interval - 1 min pause

250 m let svøm

Undervands gøjl

Føler, at jeg er ved at have en smule fat i svømmetræningen, og starter snart op på seriøs crawl træning, og længere svømmepas, så distancen kommer op på 2 km hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Intervaltræning...

Nu skriver du selv, det var en dårlig træning, men jeg vil alligevel tillade mig at kommentere på det.

Hvis dine tider svinger så meget som ved dette pas, synes jeg du skal prøve at fokusere på en mere konstant pace.

Når du træner VO2 max, gælder det om at ligge højt i puls i så lang tid som muligt. Jeg tror, du vil få lettere ved dette ved at have nogenlunde konstant pace.

Selvfølgelig er der lidt forskel på dine intervaller, men 45 sek er IMO for meget når det "kun" er 1000 m :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Gadegaard

Ja - det håber jeg også. ;D

Træning 06-10-2011

1½ time på MTB i skoven. Min GPS gik tør for strøm, så mit bud på distancen er ca 25 km.

Træning 08-10-2011

Extreme Mandehørm i Aalborg, ca. 12.5 km - 01:09:13 blev tiden.

Idag holder jeg fri, også starter en ny uge med 6 planlagte træningspas.

Link to comment
Share on other sites

Idet familien jo også skal passes til tider, har det været svært af finde 2 min til, at løbe logbog, og endnu værre jeg kan ikke huske alle mine træninger. :D

Træning 13-10-11

16 km løb, (stille, roligt)

Træning 14-10-11

Svømning 250 m opvarmning, 6x100 m interval, 250 m fri svømning, lidt undervands gøjl.

Coretræning - 3x10 kropshævninger, 4x25 strækkere, 4x25 mave, 4x25 rygbøjninger, 4x1 min "planke" med 30 sek pause.

Træning 15-10-11

11 km bakkeløb

Træning 16-10-11

Intervalløb, 3 km opvarmning, 5x1000 m intervaller, 2 km nedjog.

Idet fruen og jeg snart skal til og kigge på hus, vil det nok få den "negative" indflydelse på min ironmandrøm, at det kommer til, at tage lidt længere tid end planlagt, idet det faktisk ikke er ret nemt, at finde 20K eller bare 10K i budgettet til en racercykel.

Den fremtidige log vil derfor nok primært bære præg af løb og svømning og coretræning.

Der vil naturligvis stadigvæk være plads til MTB ture og spinningscyklen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Selv om loggen har lagt i dvale, har træningen bestemt ikke og lysten til Triatlon er ikke blevet mindre.

Jeg må dog indrømme, at da jeg startede, havde jeg ikke forestillet mig, hvor "dyr" en sport det i grunden er, og især i opstartsfasen.

Jeg regnede jo med, at kunne starte min træning op med MTB kørsel.... :nonono:

Men efter, at have sparet lidt sammen, blev der så idag bestilt en TREK 2.1 Concept racercykel. Det skulle efter hvad jeg har læst og fået fortalt, være en udemærket begyndercykel, og HOLD-DA-KÆFT hvor jeg glæder mig til cykelpusheren ringer og siger den er klar, så jeg kan komme på landevejene.

Jeg har siden sidste post på loggen stadigvæk trænet, men lysten til at logge har bare ikke været til stede, og tror helt ærligt måske heller ikke den kommer igen lige med det samme. Men Triatlon drømmen og Ironman drømmen lever stadigvæk, og det samme gør træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share