Et par spørgsmål vdr Styketræning


TheBigman
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er 15år og vejer lidt over 50kg. Og har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1. Da jeg vejer lidt over 50kg, hva skal jeg så spise for at blive stor og markéret?

2. jeg er selv 170, og styrketræner, men der er mange der siger til mig at jeg ikke vil vokse i højde er det sandt?

3. Mit træningsprogram er følgende:

Dag 1: brys og triceps.

Dag 2: Ryg og biceps.

Dag 3: Ben.

Dag 4: pause.

og forfra igen.

Er det godt? eller skal jeg ændre min træningplan..

Håber i kan hjælpe mig.. og være lidt uddybene.. PÅ FORHÅND TAK!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til:smile:

Dit spørgsmål har været oppe mange gange, så hvis du søger lidt herinde skal du nok finde svar. Men kort:

1. Du skal være i energioverskud, hvilket betyder at du skal indtage mere end du forbrænder. Det kan du læse mere om herinde andre steder. Sørg for at få dækket dit proteinbehov, og ligeså få fedt, kulhydrater osv. Du er i voksealderen, så bare spis løs af alt hvad der bliver serveret. 50kg til 170 er ikke ret meget jo.

2. Det er en myte, du kan roligt dyrke din stryketræning.

3. Det er svært at sige, uden at se hvilke øvelser du laver osv. Hvad med skulder og mave?

Edited by mikL86
Link to comment
Share on other sites

Mave skal trænes præcis som alle andre muskler - dvs ikke alt for mange reps, og tid til at restituere imellem dine træningspas.

Der er mange gode skulderøvelser. Klassisk skulderpres med enten håndvægte eller vægtstang er fin, og til at gå til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share