Cola Zero


Albertdk
 Share

Recommended Posts

Hejsa jeg har lige et spørgsmål til jer her inde.

Jeg er begyndt og træne igen langt om længe og har ændret min kost fuldstendigt og har allerede smidt 4 kg på 14 dage så det er jo bare super.

Jeg har altid haft en sød tand og været rigtig glad for cola, men har så nu efter jeg er begyndt at ændre min kost og hvad jeg drikker, men har så nu hørt at det er okay at drikke cola Zero.

Så mit spørgsmål er om der er nogle der ved noget om at det er okay at drikke hvis jeg stadig skal blive ved med at tabe mig ?

på forhånd tak.

Michael

Link to comment
Share on other sites

Hejsa jeg har lige et spørgsmål til jer her inde.

Jeg er begyndt og træne igen langt om længe og har ændret min kost fuldstendigt og har allerede smidt 4 kg på 14 dage så det er jo bare super.

Jeg har altid haft en sød tand og været rigtig glad for cola, men har så nu efter jeg er begyndt at ændre min kost og hvad jeg drikker, men har så nu hørt at det er okay at drikke cola Zero.

Så mit spørgsmål er om der er nogle der ved noget om at det er okay at drikke hvis jeg stadig skal blive ved med at tabe mig ?

på forhånd tak.

Michael

Eftersom Cola Zero indeholder 0 kalorier, så er det i forhold til dit kalorie indtag, helt ok at du drikker det.

Link to comment
Share on other sites

Hej Albertdk.:wink:

Der har været snak om, at et eller flere af de kunstige sødemidler kan forstyrre din sultbalance, så du bagefter har lyst til mad eller drikke med nogle kalorier. Om det passer, ved jeg ikke. Men det skal du lige være opmærksom på.

Hvis du ikke får lyst til at indtage nogle kalorier efter colaen, så fungerer det jo fint for dig.

Jeg har fået diabetes type 2. Så nu drikker jeg stort set kun

Coca Cola Zero. Jeg får ikke lyst til at indtage mad/drikke med kalorier efter colaen, så det fungerer fint for mig.

P.S: Før min sukkersyge blandede jeg halvt sukkersødet cola og halvt Coca Cola Zero. Det reducerede sukkermængden med 50 %. Det smager udmærket, synes jeg.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share