Optimal træning for en ny


marko
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har løbe trænet en del og vil nu kombinere det med noget styrketræning for at få nogen muskler på kroppen. Jeg har masser af tid til at træne og vil derfor dedikere meget af min tid på det, så jeg kan blive så "stor" som mulig så hurtig som mulig.

Jeg spiser ret sundt og tror at min kost er rimlig godt dækket ind, men jeg har nogen spørgsmål til styrketræningen. Jeg vil rigtig gerne træne hver dag. mit spørgsmål er lidt om jeg kommer til at bruge musklerne for meget hver dag. Hvis jeg træner biceps den ene dag og triceps den anden bruger jeg vel stadig min biceps en del? Eller hvis jeg skulle træne biceps og dagen efter træne bryst eller ryg hvor jeg også lægger et relativt stor press på biceps igen.

Jeg vil også godt vide om det vil være bedst at maxe f.eks biceps helt ud, ved f.eks at gå fra at lave 3 sæt curls på en bænk, lave nogen andre øvelser for derefter at komme tilbage og bruge håndvægte stående 3 sæt igen?

Jeg har ikke protein, men spiser en skål havregryn bagefter træning, er det godt nok? eller ville det være mere optimalt med protein pulver?

Jeg vil have det godt med at komme ned i centeret hver dag, men vil selvfølgelig ikke modarbejde mig selv :)

Venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Der er 2 muligheder:

Mulighed 1: Læs begyndertråden og sæt dig ind i generel styrketræning. Stil derefter spørgsmål når du har en basal viden.

Mulighed 2: Brug penge på en kompetent træner.

Ser jeg tilbage på min egen træningstid, så ville jeg virkeligt ønske at jeg havde brugt nogle penge på en kompetent træner. Du slipper for flere års træningsspild og du får gode resultater meget hurtigt. Du vil ligeledes minimere chancerne for at blive skadet pga. dårlig teknik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share