Aldrig øm i Biceps..


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Det er ret simpelt, det er stort set umuligt for mig at blive øm i biceps, men muligt for næsten alle andre muskelgrupper.

Samtidig er Biceps mit svageste punkt og det giver derfor ikke stor mening i mine øjne.

Savner på forklaring på hvorfor det er sådan? og gode råd til hvordan jeg kan blive øm :)

- ved godt at ømhed og DOMS ikke direkte indikere om man har haft en god eller dårlig træning.. men ville gerne kunne blive øm i Biceps.

tak

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest pas på teknikken. Rigtig mange bruger alt for meget "cheat" under speciel biceps curl. Det bliver nærmest en helkropsøvlese for nogle.

Prøv evt. at lave nogle excentriske preacher curls, med en høj intensitet. Du kan også prøve at lave yates row til ryggen, som også er en glimrende biceps øvelse (uden cheat).

Alternativ kan du få en til at slå dig på dine biceps med et bat....

Link to comment
Share on other sites

Kør 10 x 10 - 10 sæt med 10 reps. Barbell Curls med ez stang.

Find den vægt hvor du lige nøjagtig kan køre 20 reps og brug den til dine 10 x 10.

Kun 30 sekunders pause mellem hver sæt.

Hvis du kan køre alle 10 sæt med 10 reps så er vægten for lav. De sidste 3 sæt skal du ikke være i stand til at lave 10 reps.

Link to comment
Share on other sites

Kroppen anpasser sig jo det du udsætter den for og du lyder til at give dine Biceps en ordentlig røvfuld afstraffelse forholdsvis ofte. Tror du ikke dine Biceps med tiden bare er blevet enorm resistente overfor den store belastning du udsætter dem for? Jeg vil garantere dig hvis du en 2 ugers tid ikke træner biceps og så starter ud igen vil du få DOMS, eller også hvis du indbygger en fornuftig progression i din bicepstræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share