Mave bøjninger og sixpack - Hvor er grænsen?


LukasMendez
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng på 13, bliver 14 om 5 dage, og jeg ville gerne vide om der er en aldersgrænse for hvornår det er okay at have sixpack? For jeg kunne virkelig godt tænke mig én, men jeg er bare meget bange for om det går ud over jeg vokser. Jeg laver 30 mave bøjninger hver dag, engang imellem laver jeg flere, men er det sikkert? Eller er jeg for ung? Håber i kan hjælpe

Mvh Lukas

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kun en myte så længe man ikke kommer i alvorligt kalorieunderskud?

Jeg ved ikke, hvor lidt man skal spise for at det hæmmer væksten, men jeg ved, at den eneste vej til sixpack er lav fedtprocent.

Jeg har læst, at det er omkring 12 %, og så vidt jeg husker ligger underernæring ved 8 %, så jeg mener, at der må være en reel fare for, at en uerfaren teenager begrænser sin vækst, hvis målet er sixpack.

At det så ikke er på grund af træning, men på grund af fejlernæring, det er vel mindre relevant?

Link to comment
Share on other sites

Ja der vil altid være ekstreme tilfælde. Men prøv at slap lidt af. Du får det til at lyde som om alle unge drenge der gerne vil have six-pack straks går i gang med at sulte sig selv.

Jeg tror ikke der er en reel fare for at en uerfaren teenager begrænser sin vækst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share