Ømme lægge ved spinning / motion ?


Fnuggi5220
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt igen at gå til spinning, og har så fået samme problem, som jeg før har haft... Jeg får ikke ondt/ømhed i mine lår, men derimod i mine lægge. Og det er lige meget, hvad det er for noget motion jeg laver, det er først i læggen jeg mærker en ømhed..

Jeg tænker på om det mon kan ændres, således at jeg kan klare mere motion, inden jeg når til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at stoppe, fordi mine lægge bliver helt stive...

Og så synes jeg at det er mystisk, at andre snakker om at deres lår syre til, og jeg ikke kan mærke noget. Hvor imod at mine lægge så er mega ømme, og gerne helt stive... Jeg ved ikke om jeg måske kunne klare mere, hvis det var mine lår der skulle syre til først.

Rent fysisk er jeg, hvad man kalder svært overvægtigt, men har også førhen haft dette problem. Men på trods af min størrelse, og ikke mindst vægt, er jeg ganske mobil hvis jeg selv skal sige det. I foråret vejede jeg såmænd "kun" 225 kg. Og nu er jeg tæt på de 200 kg, cykler hver dag 8 km til/fra job, og går til spinning 2 x om ugen. Og cykler rundt omkring når jeg skal noget..

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg lige ved så meget om emnet, men hvis man bruger det foreste af foden, når man cykler, bruger man sine lægge mere.

Hej Karsten..

Det er selvfølgelig rigigt, at så belaster man læggen mere. Men alle på et spinningshold, har jo cykelsko på, og træder derved også med forfoden. Så de andre burde da så have samme problem, ifølge din teori..

Link to comment
Share on other sites

- men vi har ikke hele 200kg på læggen.

Men jeg har ingen ide om det er derfor; skal jeg være ærlig så har jeg ikke hørt om andre med samme problem, men tænker at især den stående kørsel må være en voldsom belastning.

Jeg er btw fuld af imponade over at du holder dig i gang; jeg tror de fleste ville give op i sofaen. Fanme sejt!!!

Hvis du har lyst at grave, så kan du måske, og KUN måske, finde noget i Arnes log hvis den stadigvæk er her. Det er længe siden Arne var aktiv i loggen, men han var også en stor mand og hvis jeg husker rigtigt var det der vist også noget bøvl med læggen og han var besat en spinningcykel.

Hvis og hvis og hvis, det er heller ikke sikkert at der er den mindste sammenhæng men ideen hænger i luften.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share