Bulk og fed.


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har det sidste halve års tid stået stille med min træning desværre... så efter længere tids overvejelse gik jeg for 3 måneder igang med at bulke. Det har helt klart hjulpet og jeg kan mærke at jeg er blevet stærkere i alle øvelser næsten uden undtagelse.

Jeg har tænkt mig at bulke indtill april/maj og derefter cutte til sommeren.

Jeg er steget ca. 8 kilo i vægt over de 3 måneder og jeg føler mig da også større, men jeg føler mig allerede fed. Jeg har været vant til at være rimelig cut - en OK six-pack hvis jeg flexede og ellers fine markeringer, ikke noget specielt men sådan god form.. Jeg var før 82 kilo fordelt på 185 - nu er jeg 90 kilo.

Problemet er bare at jeg allerede føler mig fed og kan ikke helt overskue hvordan jeg har det om 4-5 måneder?!

Det er helt sikkert fantastisk at stige i kilo i øvelser.. men stadig.

Hvordan føler I andre jer når i bulker?

MVh.

Link to comment
Share on other sites

8 kg på 3 måneder er også ret meget - i mine øjne også for meget. Der er ingen grund til at smide unødvendigt fedt på. Hvis du fortsætter i det tempo, vil du ende over 100 kg når dit bulk er ovre og så vil det slet, slet ikke være nok at cutte fra hverken april eller maj. Spis lidt mindre og sigt efter 1-1,5 kg om ugen resten af din bulk periode, så du er klar til at cutte på et fornuftigt tidspunkt.

Når det er sagt, så ja, jeg føler mig fed, når jeg tager på i vægt. Selvom det er fedt at stige i styrke (og masse), så er det nederen når ens markeringer forsvinder. Der er dog ikke rigtigt andet at gøre, end at spise sundt og forsøge at ramme et fornuftigt tempo, hvor man tager på i vægt, men ikke øger sin fedtprocent alt for meget. Det sure med det søde :smile:

Link to comment
Share on other sites

8kg på 3 måneder er alt, alt for meget. Du har helt sikkert allerede taget en god mængde fedt på. Det er selvfølgelig vigtigt at bemærke, at man ophober væske i kroppen ved et overskud af kulhydrater og man derved vil tage meget på i starten af sin bulkfase. Generelt forekommer det mig dog lidt tåbeligt, at udsætte sin krop for noget man ikke har det godt med. Tro mig, jeg ved skam hvad jeg taler om. I mine unge dage bulkede jeg også hårdt igennem da jeg var overbevist om, at det var vejen frem. Og bevares, det var da også vejen frem på den måde, at jeg tog 18kg på, på et år samtidig med at jeg steg en hel del i styrke. Jeg reddede mig også et par flotte strækmærker i samme ombæring. Men da jeg pludselig stod og skulle smide de ihvertfald 10kg fedt jeg havde taget på, var det ekstremt hårdt i forhold til hvad jeg havde regnet med. Jeg havde altid haft en rimelig lav fedtprocent og anede ikke hvor hårdt var pludselig at skulle smide alt det fedt. Det endte med, at der gik flere år før jeg fik taget mig sammen til at smide alt fedtet igen. I mellemtiden gik jeg så og følte mig dårligt tilpas med min krop igennem flere år. Vel følte jeg mig stærk og så bred ud med tøj på. Men jeg var aldrig tilpas ved smide trøjen. Og her når vi så frem til pointen; Hvad nytter det at bruge mange timer på at træne, men alligevel ende med at være utilfreds med sin krop det meste af et år? Så hellere lade det tage den tid det tager med et meget moderat bulk og til gengæld være tilfreds med sin form hele året rundt. Husk at der ikke er nogen nemme genveje og at alt der er noget værd her i livet kræver tid og hårdt arbejde :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share