Kunsten at tage på


Guest slettet_190112
 Share

Recommended Posts

Guest bagster

Hej

jeg har en veninde med BMI 15,3. Hun ved godt hun skal tage på, men vil ikke have at det sætter sig som fedt. Jeg prøver så at argumentere for, at det ikke gør noget at drikke let/sødmælk spise smør på brødet - ja, jeg tror I har fanget den. Så tænkte jeg på om ikke nogle af jer der har mere forstand end mig på det område, kan komme med gode argumenter for det, som jeg så kan vise hende :bigsmile:

Hilsen bagster

Link to comment
Share on other sites

Guest bagster

Man kan ikke argumentere med folk med spiseforstyrrelser.

Jeg er virkelig heller ikke særlig kompetent på dette område, men tror desværre du har ret :unhappy:

Men det kunne jo være at der fandtes én eller anden med lidt god indsigt og gode argumenter ude bag computerskærmen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad søger du - sådan konkret?

I din overskrift skal der tages fedt på (også) - i teksten skriver du at hun IKKE vil tage fedt på :blink:

Strengt taget kan man kun øge sin vægt på to punkter: fedt og muskler.

Fedtet kan man spise sig til - musklerne skal trænes på. At bilde hende ind at (ekstra) sødmælk og smør ikke bliver til fedt er at prøve at snyde hende, for det gør det jo. Hvis hun er spiseforstyrret, hopper hun alligevel ikke på den og du ender med at fremstå som en, hun ikke kan stole på.

Vejen frem er nok den svære proces at få hende til at erkende at hendes fedtprocent skal op. Muskelmasse er formodentlig ikke noget hun ønsker sig (med mit ringe kendskab til spiseforstyrrede kvinder), men ville næppe skade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share