Becoming Ironman!


JespeR S
 Share

Recommended Posts

Hej fellow MOL'ere!

Jeg har har besluttet min for at starte en log, så jeg bedre kan holde styr på træningen og få et kærligt spark i røven hvis jeg dovner den :blush:

Til nytår tog jeg en beslutning, jeg kiggede rundt på facebook og en kammerat postede en video fra Ironman på Hawaii i håb om andre ville finde det motiverende. Det fangende mig lige med det samme, da jeg var gået totalt i stå med træning og lidt i livet generelt. Jeg havde ikke den store energi i hverdagen, og det begyndte at gå mig meget på. Jeg har tidligere trænet meget og spist sundt, så jeg ved hvor meget bedre jeg fungere hvis jeg holder mig i form.

I kan se min gamle log her http://www.bodybuilding.dk/jespers-log-giver-den-gas-i-det-nye-ar-t17639.html Hvis I er interesseret i hvordan jeg startede :bigsmile:

Nok om det...

Info:

Alder: 20

Højde: 180 cm

Vægt: Omkring 70 kg

Træningserfaring: ca. 5 år

Mål (nytårsfortsæt:

Genmnemføre en halv Ironman til sommer!

Starte BB! op igen!

Rygestop

Læse en bog om måneden

SÅSKALDERLOGGEZ!

/JesperS

Link to comment
Share on other sites

Er startet på Christian Thibaudeaus Get jack'ed... FAST! Fordi det er sjovt, meget varierende træning, startede meget stille op i Torsdags med pres og fredags med ben for at komme lidt igang og undgå de værste doms.. Sådan blev det ikke, jeg har stadig mere ondt i patterne en Linse og går som om jeg har været i fængsel, men trænes skulle der! :bigsmile:

A1. Back squat

6x60kg

6x60kg

6x60kg

6x60kg

A2. Leg curl 4x6-8 75 sec Slow eccentrics

8x50kg

8x50kg

8x50kg

8x50kg

B1. Romanian deadlift 4x6-8 3010 75 sec Stutter reps

6x70kg

6x70kg

6x70kg

6x70kg

B2. Leg extension 4x10-12 3012 75 sec Peak contraction

10x50kg

10x50kg

10x50kg

10x50kg

C1. Long step lunges 3x10-12/leg 2010 60 sec Normal

6x35kg

6x35kg

6x35kg

C2. Standing calves raise 3x8-10 2212 60 sec Peak contraction

4x160kg

SÅ var jeg træt, jeg stod op klokken 4 i morges og var derfor ikke så skide oplagt efter arbejdet.. Da jeg vidste jeg skulle svømme om aftenen.

Svømmede ca 200m crawl, på rigtig langt tid da jeg lige skal læres op i teknikken før jeg giver den gas med svømmetræningen. Der kommer længere beskrivelse og billeder i morgen, men jeg stod som sagt op klokken 4 og har lige fået besked op jeg skal op halv 5 fem i morgen, så nu skal jeg sove!

Håber i vil tage godt imod mig her i logland :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt at se noget mere IRONMAN logning på MOL! Sørg for at starte stille op i løb, da det typisk er her skaderne kommer (hvis ikke du har været vandt til at løbe før?). Ellers er det bare med at give den gas! :superman:

Tak! Har også fulgt med i din log, du må endelig komme med råd, alle råd er meget velkomne.

Jeg har rimelig erfaring med løb, dog mest korte distancer, det længste er 10 km..

Jeg løber 5 km på 21.45 min hvis jeg presser mig, så det er nok løb jeg er stærkest i af de tre discipliner, indtil videre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Helvedes til kamp jeg havde med vækkeuret halv 5..men jeg kom da op og havde godt med energi hele dagen. Jeg bare lære at komme ud og træne ligeså snart jeg kommer hjem, det gjorde jeg ikke idag, og det resulterede i jeg fik rigtig travlt :crazy:

A1. Push press

4x30kg

4x30kg

4x30kg

4x30kg

A2. Chin-up

6xBW

6xBW

6xBW

6xBW

- Jeg synes altid det er bodyweight øvelser der er surværent hårdest efter en lang pause, men det køre meget godt når jeg ikke har kørt den et ~halvt år.

B1. DB Bench press

6x20kg

6x20kg

6x20kg

6x20kg

B2. Seated rowing

8x35kg

8x35kg

8x40kg

8x40kg

C1. Incline close-grip bench

8x35kg

8x35kg

8x35kg

8x35kg

C2. Preacher curl

8x20kg

8x20kg

8x20kg

8x20kg

Holdt meget korte pauser, da jeg skulle nå ud og løbe, nåede det dog lige. Havde glemt mit hævekort så måtte hjem og vende inden jeg kunne køre i Fakta og købe ind til morgensdagens madpakke, powerwalkede gennem Fakta og rev noget kylling, valnødder og græsk youhurt ned i kurven, smed det i bilen og løb en tur.

Løb i ca. 30 min i moderat tempo, 6-7 kilometer.

Nu er kyllingen i ovnen tzatzikien skal lige røres, vække uret er sat og jeg er på vej i bad :bigsmile:

Billederne kommer i morgen, kameraet er med SD kort og det kan min bærbar ikke finde ud af.

Edited by JespeR S
Link to comment
Share on other sites

Vær opmærksom på, om du får nok energi i løbet af dagen. Hvis jeg går en hel dag uden at spise ordenligt, har jeg utrolig svært ved at komme afsted til træning, når jeg kommer hjem fra Uni.

Held og lykke med tri. Hvor har du tænkt dig at køre din halve IM?

Edited by N Gadegaard
Link to comment
Share on other sites

Hver opmærksom på, om du får nok energi i løbet af dagen. Hvis jeg går en hel dag uden at spise ordenligt, har jeg utrolig svært ved at komme afsted til træning, når jeg kommer hjem fra Uni.

Held og lykke med tri. Hvor har du tænkt dig at køre din halve IM?

Ja, jeg får altid en ret vild sukkertrang mellem 15-17 så har taget noget frugt og nødder med på arbejde, det burde hjælpe, kan jo ligeså godt æde under hjemturen. Derudover skal jeg vænne mig til at drikke noget mere vand, hvor meget drikker du på en dag med træning? :smile:

Øresund-triatlon d. 1 Juli, så har godt et halvt års tid at træne i.

Der info om løbet her:

http://www.oeresund-triathlon.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=39&Itemid=2

Plus mit træningsprogram her:

http://www.oeresund-triathlon.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=50

Edited by JespeR S
Link to comment
Share on other sites

Så blev der trænet igen.. Måtte godt nok tage mig sammen, idag var jeg møgtræt da jeg vågnede, men fik så besked 05.20 at jeg først skulle møde halv 8 grundet sygdom. Det hjalp lidt på energien, havde dog travlt idag, så måtte springe nogle måltider over og kom sent hjem.

Jeg stoppede med at ryge d. 26 dec. og har klaret mig uden de store abstinenser, søvnunderskud og sult får det til at blusse op igen, kom dog igennem.

Skulle cykle 60 min. idag, men i regn og kcal. underskud er det nok en dårlig ide.. Så sad 40-45min på centerets motionscykel. Det er godt nok kedeligt! Var den eneste i hele centeret, der var dog The Breakfast club i fjernsynet, den er okay :bigsmile:

3x10xmave også hjem i seng .

Link to comment
Share on other sites

Idag skulle jeg træne ben, jeg hader at træne ben indtil jeg er kommet rigtig igang er bentræningen lort, og noget jeg virkelig kæmper mig igennem.

Det var også meningen jeg skulle svømme idag, men har udsat det til i morgen fordi jeg har fået af vide der mere plads i bassinet :bigsmile:

A1. Leg press (Stutter reps*)

10x100kg

10x100kg

10x100kg

10x100kg

A2. Back extension

10xBW+10kg

10xBW+10kg

10xBW+10kg

10xBW+10kg

B1. Bulgarian split squat

10x24kg

10x24kg

10x24kg

10x24kg

B2. Single leg curl

10x30kg

10x30kg

10x30kg

10x30kg

C1. Single leg ext. (skulle have været lunges, men stangen var optaget hvilket nok var meget godt, var ret usikker på benene :laugh: )

15x35kg

15x35kg

15x35kg

C2. Seated calves raise

10x160kg

10x160kg

6x160kg

- Forhelvede det brændte, men jeg var for stædig til at sætte vægten ned.

*Stutter reps: each repetition = 3 quarter reps + 1 full reps is ONE REP (e.g. 3 quarter leg press, 1 full leg press, 3 quarter leg press, 1 full leg press, etc.)

Link to comment
Share on other sites

Sprang træningen totalt over i weekenden, var helt færdig om fredagen så må nok tage den lidt mere med ro her i starten :smile:

Tilgengæld havde jeg en god weekend, blev inviteret til surpriceparty for en ven om lørdagen, købte to sixpacks og en red bull i fakta og drog på eventyr. havde planer om at være tidligt hjemme, allerede her vidste jeg det ville gå galt. Kender I det? hver eneste gang jeg siger; "jeg skal ikke være så fuld" = 12 timers senere totalt blackout.

Så vi sidder 5 flotte fyre og drikker øl og hører dejlig house, og beslutter at vi skal ha shots og en taxa til københavn! Begge dele er skaffet inden for en time, der er aftalt fast pris på taxaen og vi må drikke under turen, flink fyr!

Jeg ville på Zefside, men de andre var dopede og ville på TEMPO!!! Jeg tænkte fuck it, det bliver en aften i prollens tegn! Pounder straks en Mokai og finder min indre Brian (come on, we all got one).

Vi ankommer på Tempo efter en time og to pispauser, der flyder med silikone, tusser på halsen, og sne over alt, jeg kan godt se jeg skiller mig ud i Hugo boss skjorte, spidse lædersko, og tiger of Sweden bukser... Da jeg jokker op af trappen bliver jeg ramt af hård bass og virkelig fugtig varme, bestiller en folk red bull og vodka til mine bro's like a boss og ønsker min ven god fødselsdag. Her svigter hukommelsen lidt, for vi bestiller hver en omgang, og de er gavmilde med sprutten!

Fyrer den af på dansegulvet i 4 timer smider overtøjet og high fiver en Brian samtidig, det sætter gang i en kædereaktion, så de næste 2 jeg highfiver smider også trøjen, FUCK jeg lollede! :laugh:

Fik en del opmærksomhed for min påklædning, og bliver nevet(?) 2-3 gange i røven af nogle søde Amagertrunter, hvorefter de trak sneglespor ud på toillettet :tongue: Jeeg prøvede forgæves at score flere gange, men jeg var fuld og der gik Rasmus G i den, gik hen sagde HEJ! Hvorefter de lidt genert sagde "hej" Jeg råber "100%" "Fyrer du den af!?!" Eller "Bitch" hvorefter jeg går i stå, glemmer hvad jeg laver og danser videre... Kan ikke anbefale denne fremgangsmåde :laugh:

Klubben lukker 6-halv 7 jeg tager toget hjem og går i seng halv ni og har det mærkeligt resten af dagen ..

Idag stod jeg op kvart over 3, det er heller ikke noget jeg vil anbefale.. Jeg var rimelig frisk til en omgang ben dog. Spike og power drive er rart at have i baghånden sådan en dag :4thumbup:

A1 Back squat

6x75kg

6x75kg

6x75kg

6x75kg

A2 Leg curl

6x70kg

6x70kg

6x70kg

6x70kg

B1 Romanian Deadlift

6x90kg

6x90kg

6x90kg

6x90kg

B2 Leg ext. (med et ben af gangen)

10x40kg

10x40kg

10x40kg

10x40kg

C1 Lunges med håndvægte

6x36kg

6x36kg

6x36kg

C2 Calf raise

10x130kg

10x130kg

10x130kg

Edited by JespeR S
Link to comment
Share on other sites

Idag trænende jeg patter, jeg elsker at træne patter! Som mand har man foredelen at man kan få store patter uden det koster mange penge, eller man skal være tyk i 9 måneder :bigsmile:

Jeg var hjemme ved 15 tiden, så kunne nå at få noget at spise inden min workout. Jeg fik dog byttet lidt rundt på rækkefølgen, da jeg havde glemt programmet i min bil, da jeg trænede i shorts havde jeg på ingen måde planer om at hente det :laugh:

A1 Push press

6x40kg

6x40kg

6x40kg

6x40kg

6x40kg

A2 Pull-up

6xBW

6xBW

6xBW

6xBW

6xBW

B1 Inc. close-grip bench press

8x50kg

8x50kg

8x50kg

8x50kg

B2 Seated rowing

8x45kg

8x45kg

8x45kg

8x45kg

C1 Bench press

6x50kg

6x50kg

6x50kg

C2 Preacher curl

8x25kg

8x25kg

8x25kg

dONe! Nu skal jeg løb med en kammerat, det bliver pissekoldt!

Link to comment
Share on other sites

Igår cyklede jeg en halv time på en motionscykel, med tung kandence hvorefter jeg løb et kvarter med 10 kilometer i timen :superman: FUCK hvor var jeg svedig bagefter! Ti sæt mave efter skiftede jeg tøj og det gik op for mig mine bilnøgler var væk, brugte en halv time på at lede efter lortet. Tilsidst måtte jeg give op blev hentet af min far brød bilen op så jeg kunne tage mit anlæg og gps, gik pissesur i seng :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Idag var mine nøgler stadig væk, så har fået falck til at hente bilen og stille den varmt og trygt, nu er jeg glad igen. Så det skulle fejres med en omgang ben :bigsmile:

A1 Leg press stutter reps*

10x80kg

10x80kg

10x80kg

10x80kg

A2 Back ext.

15xBW+10kg

15xBW+15kg

15xBW+15kg

15xBW+15kg

B1 Bulgarian split squat

10x40kg

10x40kg

8x40kg

7x40kg

-Den går lige i låret, men FFS det er svært at holde balancen, især når man er syret til.

B2 Single leg, leg curl

10x35kg

10x35kg

10x35kg

10x35kg

C1 Single leg, leg ext.

10x35kg

10x35kg

10x35kg

10x35kg

C2 Calf raise

12x140kg

12x140kg

12x140kg

Satan jeg er færdig i benene nu!

Edited by JespeR S
Link to comment
Share on other sites

I mandags prøvede jeg for første gang at spinne! Sikke noget lort, var godt nok færdig, det skal jeg helt sikkert igen på mandag! Tror det giver rigtig godt, og jeg må indrømme det er liige koldt nok til at cykle udendørs :unhappy:

I går løb jeg en 5 kilometer på 22.50, jeg skal holde lidt bedre øje med tiden, kunne godt have skåret en minut fra, følte mig på intet tidspunkt presset.

Har også skaffet mig lidt udstyr, cykel med click pedaler(mangler bare et par sko) og en våddragt, resten håber jeg at få til min fødselsdag på lørdag. Jeg bliver 21, så kan jeg drikke mig fuld i USA. Skal til Køge i morgen og skaffe en flaske rom så jeg kan fejre min fødselsdag sanseløst beruset!

Det indebære også jeg VIL på Zefside denne weekend, jeg var på A-bar sidst, og det var ikke så fedt igen.. Er det mig eller kunne det godt trænge til en renovering?

Om lidt skal jeg træne :bigsmile:

Edited by JespeR S
Link to comment
Share on other sites

Kiggede LaMottas log igennem og fandt noget om muskelfibre i benene der godt kunne lide man spinnende dem først også trænede dem bagefter. Det skulle prøves!

Satte cyklen på "rolling hills, level 5" (forhelvede hvor jeg glæder til at cykle rigtig). Jeg satte mig for bare at sætte et tempo og så holde det konstant en halv time, det gik rigtig godt på trods en par "nedture" undervejs hvor jeg dykkede i tempo. Jeg var fuldstændigt gennemblødt af sved og fik en del, nærmest bekymrede, blikke undervejs :laugh: Havde voldsomt sidestik bagefter, og måtte sidde i fem minutter før jeg kunne overskue at fylde vandflasken.

Så skulle der squattes! :devil:

4x90kg

-var helt færdig bagefter og satte noget Linkin Park i ørene Linkin Park->Transformers->Megan Fox-> Instant testosteron boost!!one!!eleven!!

1x90kg

-Fuck mig, tankerne om Megan der slynger sig og en motorcyklen fik alt blodet til at dykke lige under navlen og ikke en skid længere. Intet pres i benene!

6x70kg

6x70kg

6x70kg

-Lidt var der alligevel tilbage.

Romanian deadlift

8x70kg

8x70kg

8x70kg

8x70kg

Calf raise

12x150kg

12x150kg

12x150kg

Efterlod centeret dejlig afslappet og med en følelse af at være på vej mod noget bedre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagen startede rigtig godt med et guldbryllup, så var først igang med at arbejde halv 10, var hjemme ved 1-tiden, poundede noget Power Drive og åd en grape da jeg kom hjem. Så lidt fjernsyn med min lillebro, da var så flink at give mig fødselsdagsgaven på forhånd. Creative headphones :4thumbup: De skulle prøves så begav mig ud på en 5 kilometer i det kolde vejr, løb den på 23.50 ca.. Jeg havde store problemer med at få ordentlig luft, og giver kulden skylden tror man skal holde sig fra løb i den kulde.

Jeg har besluttet mig for at droppe mit nuværende BB program, og starte fullbody istedet, jeg restituerer ikke ordentligt og det bliver for presset i hverdagen.

Coming Up.... BB!

Link to comment
Share on other sites

BB! Blev der :smile:

Slugte en Red Bull og fløj over til solcenteret i 10 minutters tid, inden jeg røg op og træne, rigtig god energi idag!

DB Bench press

3x22kg

3x22kg

3x24kg

3x24kg

3x24kg

3x24kg

3x28kg

3x28kg

Seated rows

6x50kg

6x50kg

6x50kg

6x50kg

Shoulder press

6x14kg

6x16kg

6x18kg

6x20kg

Lateral raise

6x12kg

6x12kg

6x12kg

6x12kg

Pull-up

4xBW

4xBW

4xBW

4xBW

Triceps pressdown

6x27,5kg

6x27,5kg

6x27,5kg

6x27,5kg

Programmet er "Waterbury Method" og bliver bare brugt som guideline, fokus kommer hovedsageligt til at ligge på cardiotræningen :smile:

Lige nu er jeg herre rastløs, lidt høj efter træning, og har lyst til at lave et eller andet der involvere alkohol. Det ville bare være dumt, når jeg skal fejre fødselsdag i morgen.. Oh well, så må jeg være taxa for en aften :smile:

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Var til spinning igår, det var virkelig godt, spiste ikke så meget inden så slap for sure opstød under hele spinningen :smile:

Bagefter var der BB!

Back squat

3x60kg

3x60kg

3x70kg

3x70kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

- Rigtig fedt at kunne gå fra en times spinning til 8 sæt squat uden probs :bigsmile:

A1 Dips

6xBW+12kg

6xBW+12kg

6xBW+12kg

6xBW+12kg

-Godt tung, men det gik lige at få dem alle.

A2 BOR

6x40kg

6x40kg

6x40kg

6x40kg

-Pisse tung, syrede pissemeget :laugh:

B1 Triceps Pressdown

6x27,5kg

6x32kg

6x32kg

6x32kg

B2 Standing EZ-curls

6x25kg

6x25kg

6x25kg

6x25kg

- Fuck hvor jeg savnet curls, siden jeg stoppede med at træne. Fedt mand!

----------------------------------------

Idag skulle der løbes!

Det er koldt udenfor så tog den på løbebåndet, faktisk mindre kedeligt end først antaget :smile:

8 kilometer på "bakkeprogram, tempo 5,00min/km.

Det var virkelig fedt at træde udenfor bagefter og tage en dyyyyb indånding af den iskolde luft, sætte sig ind i bilen og hører Donkeyboy - Cityboy på vejen hjem.

On a sidenote.. Har lagt mærke til langt mere mentalt overskud i hverdagen efter jeg er startet på træningen, det er godt nok fedt, det gør også jeg ikke misser en træning da jeg sætter så stor pris på overskuddet det giver hver eneste dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

DB bench press

3x26kg

3x26kg

3x26kg

3x26kg

3x26kg

3x26kg

3x26kg

- Møgtung fra start til slut!

A1 Deadlift

6x80kg

6x80kg

6x80kg

6x80kg

- Går lidt stille og roligt frem i starten, min sidste rekord var på 130kg..

A2 Shoulder presses

6x16kg

6x16kg

6x16kg

6x16kg

B1 Calf raise

6x170kg

6x170kg

6x170kg

6x170kg

B2 Lateral raise

6x12kg

6x12kg

6x12kg

6x12kg

Triceps pressdown

6x32kg

6x32kg

Alt i alt fin træning, har lige stegt madpakken (300g Beef og 500g veggies + en chili) Nu vil jeg sluge noget glutamin, planlægge en bedre kost (mere sund olie), og skrive ned hvad jeg skal shoppe af udstyr i kbh på fredag, skal blandt andet i maratonsport efter løbesko :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så skulle der cykles, det blev til en halv time, da jeg lagde for hårdt ud, så besluttede mig for bare at holde tempoet den halve time.

Det blev til ca 12 kilometer, altså 24 i timen :bigsmile: Jeg svedte som en hest og jeg synes ikke jeg kan finde ud af et ordentlig tempo... men jeg er jo også lige startet.

I morgen skal jeg træne BB og måske løbe, ville gerne prøve en 10 kilometer på løbebåndet, blev lidt inspireret af LaMottas log :blush: Det bliver en god dag i morgen, jeg har fri klokken 12, skal hjem og rydde op i bilen. Herefter til frisøren, da jeg er godt langhåret. Jeg elsker at være nyklippet, jeg er bare pisse dårlig til at bestille tid, passer aldrig ind i hverdagen..

Så lidt sol og mod storbyen med lillebror, hvor der skal shoppes nye løbesko, svømmebukser- og briller.

Om aftenen håber jeg det lykkes mig at hive nogen venner med på Zefside (er der gang i den fredag?), jeg har virkelig travlt på jobbet den næste uge og jeg gider ikke lægge ud med en fuck'ed up døgn rytme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var meget negativ i går..

----------------------------------------------------------------------------------------

Dagen startede med jeg lige pludselig skulle køre en svends bil til mekaniker dvs. jeg skulle ud af døren 20 før planlagt, fik ikke så meget morgenmad. Nå, hentede yngstelærlingen og kørte på arbejde, vi havde aftalt at møde en halv time før så vi kunne få tidligt fri, han skulle holde fest og jeg skulle til frisøren.

Dagen gik godt, vi arbejder godt sammen og når det vi skal, lige for tiden har jeg ansvar for en stald på 1800m2 der skal være lys på i uge 8 og jeg startede i mandags (jeg er elektriker...), derfor har jeg lidt travlt og vi kører på så vi kan nå det til tiden.

Lige indtil svenden ringer en halv time før fyraften, og spørger om vi ikke også kan hente hans bil, det er jo ikke noget stort at bede om, men han har haft fri hele dagen, konen går hjemme og de har to biler?.... Det irritere mig fordi, vi kunne godt have noget at få lys på den 4. stald i inden fyraften hvis ikke vi skulle hente hans bil,og må derfor kører fra pladsen, 80% færdige. Jeg kunne godt have lige have lavet det sidste, men jeg havde hverken tid eller energi til at have overarbejde pga. hans skodvogn.

Når hjem til tiden dog, spiser hilser på min lillebror, bliver klippet og triller mod københavn, hvor trafikken er helt hjernedød, pga. vejarbejdet. Jeg går kold over det til sidst og kan mærke en stigende rygetrang.. Tager en beslutning om at kører til Field's i stedet jeg får købt sko og vi kører hjem, helt væk fra trafikken og mig lillebror giver en Monster i kørepenge, sukkeret hjælper på rygetrangen :smile:

------------------------------------------------------------------------------------

Kommer hjem og smiler til mine løbesko, de skal ikke prøvekøres på et løbebånd, det ville være synd, så tager refleksvest på og løber en tur...

TRÆNING!

6.75 kilometer på 30.28 minutter!

post-13652-038655800 1328973413_thumb.pn

Edited by JespeR S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share