Becoming Ironman!


JespeR S
 Share

Recommended Posts

Idag trænede jeg så igen, sov til klokken 12, da jeg havde kørt nogle venner til og fra byen så var først hjemme halv fem. Stod op lavede æg og bacon, og drog mod træningscenteret..

Jeg havde travlt så holdt ikke rigtig pauser

A1 Pull-ups

3xBW+5

3xBW+5

3xBW+5

3xBW+5

3xBW+5

3xBW+5

A2 Decline DB benchpress

6x24kg

6x24kg

6x24kg

6x24kg

A3 Seated calf raise

6x170kg

6x170kg

6x170kg

6x170kg

B1 Leg curl

6x75kg

6x75kg

6x75kg

6x75kg

B2 Leg ext.

6x80kg

6x80kg

6x80kg

6x80kg

B3 Seated hammer curls

6x12kg

6x12kg

6x14kg

5x14kg

C1 Mave (hænger med benene oppe i smith stativet)

8xBW

8xBw

8xBW

C2 Lateral raise

12x10kg

12x10kg

12x10kg

Færdig! Videre i teksten og tage 10min sol komme helt ned igen, bagefter satte jeg mig i bilen åbnede en iskold kildevæld og nød to minutters totalt stilhed :bigsmile:

Det bliver en god dag, i aften står den på Geranium gin og tonic :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med træningen Bro :wink: ,

Mht styrke efter spin, så behøves du ikke at gå dybere end 3/4 (Over parallel). Hvis dit mål er at blive triatlet, så kan du med fordel styrketræne så det har overførbarhed til sporten. Din rep-range bør være 4-6reps med en vægt der er så tung at du ikke kan flere end de 6. Hvis du kan tage flere, så fortsæt indtil 8 eller 10. Bare den sidste er til udmattelse. Kør 2-3 set, og så er det det. Eventuelt først på i squatten og så leg-extensions.

10Km løbebånd er benhårdt da tankerne flyver rundt, og man har 1000 undskyldninger for at droppe det. Fokuser på målet, og tænk på hvorfor du gør det. No excuses!

Det er fornuftigt at køre på med styrketræningen, men husk nu at få logget nogle tri-træninger. Hvor er svømningen?

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med træningen Bro :wink: ,

Mht styrke efter spin, så behøves du ikke at gå dybere end 3/4 (Over parallel). Hvis dit mål er at blive triatlet, så kan du med fordel styrketræne så det har overførbarhed til sporten. Din rep-range bør være 4-6reps med en vægt der er så tung at du ikke kan flere end de 6. Hvis du kan tage flere, så fortsæt indtil 8 eller 10. Bare den sidste er til udmattelse. Kør 2-3 set, og så er det det. Eventuelt først på i squatten og så leg-extensions.

10Km løbebånd er benhårdt da tankerne flyver rundt, og man har 1000 undskyldninger for at droppe det. Fokuser på målet, og tænk på hvorfor du gør det. No excuses!

Det er fornuftigt at køre på med styrketræningen, men husk nu at få logget nogle tri-træninger. Hvor er svømningen?

/Motta

Thanks bro! :bigsmile:

Så fortsætter jeg i samme spor mht. styrketræningen!

Jeg tog de 10 kilometer på løbebåndet i går, og det var godt nok hårdt mentalt, man kan jo bare slukke når det passer en, i naturen skal man jo hjem igen. Forstillede mig konstant hvor stort det ville være at gennemføre, og fortæller mig selv at jeg lige så godt kan droppe det hvis ikke jeg kan tage mig sammen til træningen (det virker fordi jeg hader ikke at gøre noget færdigt).

Lidt tal fra turen:

10 kilometer

13km/t

4,48 pr. km

46,17 minutter

Godt tilfreds!

-----------------------------------

Jeg lover jeg logger svømningen fra i morgen af! Jeg skal bare have et fast program når det gælder svømningen, ellers fjoller jeg for meget rundt. Jeg skal have noget konkret træningen, der skal udføres inden jeg kan tage hjem, sådan arbejder jeg bedst! :smile:

Jeg kender en der har dyrket det på konkurrenceplan og jeg håber han vil hjælpe mig med et program. Svømningen er mit weakspot, og der skal virkelig lægges mange timers træningen her :blush:

Tak for at du holder lidt øje med mig, så jeg ikke dovner den, det hjælper meget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træningen fra i mandags..

En times spinning, der sluttede af med vi skulle køre "djævlen" man hører 666 - Dance with devil og kører med sindsyg hård belastning, man skurer op hvergang de råber "open the gate". Hold kæft jeg lollede indvendigt, jeg er 100% jeg kunne have fået samme workout, hvis jeg røg på IN! efter en zONbie eller to :laugh:

Men alt i alt en god omgang!

-----------------------------

Styrke:

Inc. DB benchpress

6x26kg

6x26kg

6x28kg

5x28kg

BB back squat

3x80kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

Dips

6xBW+12kg

6xBW+12kg

6xBW+12kg

6xBW+12kg

-Kastede en god del respekt af sig! :bigsmile:

Den første kommentar var "det der er jo bare irreterende"

BOR

8x50kg

8x50kg

8x50kg

8x50kg

BB curls

6x30kg

6x30kg

6x30kg

6x30kg

Mave (hænger på hoved i smithstativet og trækker mig selv op)

8xBW

4xBW+5kg

6xBW+2,5kg

6xBW+2,5kg

-også en del respekt her, flinke fyre i centeret!

Lateral raise

6x12kg

6x12kg

6x12kg

6x12kg

------------------------------------------------------

Idag en 45 min på motionscyklen, 14, 45 kilometer :smile:

Jeg skal op klokken 5 i morgen og har haft en halv presset uge på arbejdet, så tror det bliver en stille weekend. Jeg vil gerne have helt styr på mine mål for 2012 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sukkerhøj træning..

BB back squat

8x90kg

6x95kg

4x105kg

3x105kg

3x105kg

3x105kg

3x105kg

DB bench press

6x28kg

6x28kg

6x28kg

6x28kg

Seated rows

6x45kg

6x45kg

6x45kg

6x45kg

Dips

6xBW+12kg

6xBW+12kg

6xBW+12kg

6xBW+12kg

EZ-curls

8x25kg

8x25kg

8x25kg

8x25kg

Lateral raise cabel

10x5kg

10x5kg

10x5kg

10x5kg

Mave

-----------------------

Så skulle jeg svømme, men jeg løb ind i et problem, de badebukser jeg tog med var meget for store, så de røg af konstant :bigsmile:

Så tager den i morgen i stedet.

Ha' en god weekend!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share