Tid til vægttab!


Pedersen55
 Share

Recommended Posts

Hej. Mit navn er Casper Pedersen, jeg er 17 år gammel min højde er ca. 178cm og min vægt er omkring 90 kg :unhappy: så jeg er vel det man kalder meget overvægtig, Og jeg vil frygteligt gerne tabe mig, jeg har motivationen, jeg mangler bare råd til hvordan jeg skal gøre det. Jeg har før været indmeldt i Fitness world men jeg har valgt at melde mig ud nu. Jeg vil gerne udenfor og dyrke motion i form af løb cykling & den slags ting :-). Jeg har været en gris hvad angår at drikke en masse sodavand spise junkfood både i og efter skole, og spise slik chips og andet usundt om aften når jeg gik i seng og sådan. Og jeg vil virkelig gerne ligge den usunde livsstil på hylden og begynde på en sundere livsstil og smide en masse Kg..

Håbede på der var nogen herinde der kunne give mig nogle gode råd til at komme igang med det :-)?

-Tak på forhånd :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvilke råd er det præcist du søger?smile.gif

Du skal:

Sørge for at spise sundt.

Sørge for at være i kcalunderskud. Dvs spise mindre end du forbrænder. Dette kan gøres uden motion eller med motion, det er op til dig.

Der er så meget god viden at hente herinde, så vær lidt mere specifik eller prøv at læse i gamle tråde og diverse artikler der er at finde her på siden.

Link to comment
Share on other sites

Hej Caper

Start med nedenstående læsestof:

Linksamling

Det lyder som om du godt selv ved hvad der er galt, nemlig din kost - eller i hvert fald den del af den der består af chips og junkfood.

Første skridt er at sortere det meste af det væk. Med "det meste" mener jeg at der skal være plads til at spise lidt slik eller lignende en gang imellem. Men du skal sortere det fra i hverdagen og erstatte det med ordentlige måltider. Hvis du spiser ordentligt tre eller fire gange om dagen, vil du ikke føle samme behov for at fylde op fra de usunde hylder.

Edit: ABC

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hej Casper

jeg synes ikke det behøver være super kompliceret at tabe sig.

Det er klart jo mere du sætter ind i tingene, jo bedre forståelse og hermed opnår du måske hurtigere dit resultat.

Jeg har tabt 10 kg hen over efteråret(September-Oktober-November). Blot ved at spise sundt og lidt mindre end jeg plejer.

jeg ændrede min kost + jeg har givet den godt gas med spinning 3-4 gange ugentligt.

Jeg evaluerede mine resultater hver uge, og ændrede så min fremgangsmåde derefter. Livet behøver ikke være surt fordi man skal tabe sig, jeg har haft mange off-dage med alkohol, junk food osv. Så giver jeg den bare en ekstra skalle de næste par dage.

Det kan godt lade sig gøre, men det kræver bestemt en indsats.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share