Smolov Jr


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Hey Folks

Jeg har lurede lidt på, at starte op på noget der vil kunne bringe min Squat til nye højder og i den forbindelse tænkt lidt på, at prøve kræfter med Smolov Jr. Alt hvad der involverede Squat 3-4 gange ugentligt er lige mig og da jeg havde gode erfaringen med RSR og ikke lige føler for en 6 ugers cyklus igen. Tror jeg, at det ville være lige noget for mig. Så her kommer mit spørgsmål :smile:

Når man beregner ud fra sin 1RM. Bruger man så sin fulde 1RM eller vil man ofte gå 5-10% ned i vægt, som set i andre programmer og 2) Er der andre der har erfaring med brugen af Smolov Jr til andet end bænk? :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det kommer an på hvor meget en "repper" du er. Jeg har forsøgt to gange og fået skavanker begge gange.

en fornuftig approach, som jeg har set er at køre dagene skiftevis i front og back squat, med vægtene udregnet efter max i hver af dem. Det fordeler hvertfald belastningen en lille smule..

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det kommer an på hvor meget en "repper" du er. Jeg har forsøgt to gange og fået skavanker begge gange.

en fornuftig approach, som jeg har set er at køre dagene skiftevis i front og back squat, med vægtene udregnet efter max i hver af dem. Det fordeler hvertfald belastningen en lille smule..

Tak for dit hurtige svar Igcognito. Umiddelbart er jeg nok mest en god repper, hvilket vil sige, at både min 3 og 5 RM ikke ligger betydeligt langt fra mit 1RM. Umiddelbart lyder ideen med, at udskifte FSQ med BSQ to af gangene ikke helt dum. Men på hvilke dage vil du umiddelbart dele det op. Belastningen er jo noget varierende på dagene. Man, ons, fre+lør.. Hveranden dag FSQ og hver anden dag BSQ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ført kørt Smolov Jr i squatten med gode resultater. Dog med den modificering at jeg kørte den 3 gange om ugen over 4uger istedet for omvendt.

Tror aldrig mine lår har vokset så meget i den periode. Dog fik jeg dog også lidt springerknæ lign. symptomer. Dog intet alvorligt. Men ingen tvivl om at man gør klogt i at lave god opvarmning, bruge knækogere og generelt lytte til kroppen undervejs. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share