SugarCake


SugarCake
 Share

Recommended Posts

Fortsat gode træninger du får lavet. Er imponeret over dine gode marchtræninger. Der er virkeligt nogle gode højdemeter iblandt, og rigtig fedt med statistik over turene!

Hvad er din tankegang omkring dine intervaller? Nogen særlig grund til at du holder længere pause end tiden i bevægelse? Her tænker jeg på aerob intervaltræning og tommelfingerreglen omkring at pausen som udgangspunkt er kortere end løbetiden.

Takk! Ja det giver en god fortrin når man kommer til mere flade vejer hvis man normalt tar sine marchturer i bakker.... det er min taktik. :) Men det er ikke så sjovt at gå den samme vej op (2km) i 3 h... men det er god træning. :)

Ah, du mener billeden?? Det er statistik på højdmeter! Ikke tid i bevægelse etc. :) laver en edit så man ser lidt bedre hvad det er statistik på.

Mine intervaller ved march er bakke-intervaller, så hver stigning er en repetition op ad bakken, efterfulgt af at jeg går tilbage til starten.

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Morgen-træning! Prøvede at ikke sove noget lørdag -> søndag, så jeg kunne se hvis det er nogen forskel i prestation. Har læst i studier at det ikke gør nogen forskel med 1 nat. Og det er riktigt. :p i hvert fald ikke nogen fysisk forskel.

Løbe

10km i terræn

49 min 32 sek

171 bpm

efterfulgt af;

March

15km i i mine øjne - hård terræn.

18 kg rygsæk.

2h 21 min.

09.24 min/km

6.38 km/h

Højdmeter: 250-300.

Højdkurve:

terran15kmg.jpg

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvad er det jeg mangler? Laver løbe og march + core-træning, og svømmer. Mener du f.eks. 15km løbe og coopers eller mere specifike vandtilvænningsøvelser? Min tanke er at f.eks. idag så er 10km med 171 bpm god træning til 15km og coopers. Og marchen synes jeg er den bedste marchtræning jeg kan tænke. Og jeg er lige opstartet med svømmingen så har ikke varet så meget vandtilvænning, men det bliver mere fra den her uge og fremad!

Giv gerne lidt feedback på hvad jeg burde træne! :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvad er det jeg mangler? Laver løbe og march + core-træning, og svømmer. Mener du f.eks. 15km løbe og coopers eller mere specifike vandtilvænningsøvelser? Min tanke er at f.eks. idag så er 10km med 171 bpm god træning til 15km og coopers. Og marchen synes jeg er den bedste marchtræning jeg kan tænke. Og jeg er lige opstartet med svømmingen så har ikke varet så meget vandtilvænning, men det bliver mere fra den her uge og fremad!

Giv gerne lidt feedback på hvad jeg burde træne! :)

Når jeg siger specifik, så mener jeg at du prøver kræfter med præcis det, som du skal udsættes for feks:

- Opvarmning + 3xbronze cirkel + Cooper test + march.

-Opvarmning + 15km hurtigst muligt + march.

- 300m svømme test på tid, 25m dynamisk apnea uden afsæt, bjærgning i tøj, dykning i tøj, abc prøve, selvtillids prøver i vand og fra vipper.

Ovenstående er bare nogen af de tests du skal igennem i uge 44 og som du SKAL bestå. Fælles for dem alle er at du et mørbanket og ikke aner hvor langt der er igen.

Link to comment
Share on other sites

Ah jeg ser hvad du mener! BTW, FYI: Det er core-testen nu, ikke bronze-cirkel.

Min træning idag var sgu 10km hurtigst muligt i terræn + hurtig march 15km med 0 min paus (hurtig for at være i hård terræn). Det er lidt rettet mod 15km + march. Jeg tror det giver mig mere at træne 10-15km + march. Core-test + coopers synes jeg ikke gør mig særligt træt. Kun i måske 10 min. Måske er core-testen + 10-15km + march en fed ide.

Svømmetesten er jeg igang med at træne. Det er nok det jeg er lidt mere nervøs til. Træner min teknik og samler tid i vandet. Den neste uge (ikke imorgen) kan jeg godt prøve testen. Og denne uge (imorgen) træner jeg til testen.

Hvis jeg kenner mig selv er det ikke nogle problemer at jeg ikke ved hvor langt det er tilbage.

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik på kommissionen denne uge vede at psykologen synes at jeg er umotivered. Så uge 44 er jeg ikke i Kongsør. Jeg har sendt brev til FKP og FVR og håbes at få lave et nyt psykologsamtale.

Bad luck mate - Du fortalte dem vel, at de skulle tjekke din log, og rende og hoppe med deres umotiveret blabla!

Men se på den positive side; Mere tid til træning til næste år! - Mit forslag vil være at skrue lidt ned for intensiteten, vinteren over, revurdere og så burde du vende stærkt tilbage.

Knæk og bræk fremover!

BTW: Jeg kom hvist til at trykke like på dit indlæg i stedet for quote - Lad vær at lig noget i det, jeg kom bare til at trykke forkert!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik på kommissionen denne uge vede at psykologen synes at jeg er umotivered. Så uge 44 er jeg ikke i Kongsør. Jeg har sendt brev til FKP og FVR og håbes at få lave et nyt psykologsamtale.

Øv :(! Op med humøret og se på den positive side: 365 dage til at give den fuld gas med træningen!

Link to comment
Share on other sites

Det var surt.

Psykologerne er meget strikse omkring hvem de sender videre til uge 44.

Så må du jo prøve igen næste år. Ved godt at det gør ondt, men der er ikke rigtig andet for.

Yes, og det er godt at de er strikse med det. Men en psykologbedømning er også subjektiv. Det er surt at ikke få prøve sine vinger.

Bad luck mate - Du fortalte dem vel, at de skulle tjekke din log, og rende og hoppe med deres umotiveret blabla!

Men se på den positive side; Mere tid til træning til næste år! - Mit forslag vil være at skrue lidt ned for intensiteten, vinteren over, revurdere og så burde du vende stærkt tilbage.

Knæk og bræk fremover!

BTW: Jeg kom hvist til at trykke like på dit indlæg i stedet for quote - Lad vær at lig noget i det, jeg kom bare til at trykke forkert!

Ja jeg fik med log-linken i mit brev til FKP og FVR. Håbes det gør nogen forskel. Men det er måske ikke muligt at lave 2 psykologsamtaler.

Ja det er måske en ide at skrue lidt ned på intervall-march etc. Det er hårdt til knæ etc.

Øv :(! Op med humøret og se på den positive side: 365 dage til at give den fuld gas med træningen!

Yes!! :)

Sidste dages træning;

Torsdag

Løbe - fartlek i terræn

10km, hurtigt i bakker, ellers lidt roligere

161 bpm snit

------------------------------------------------------------------------

Fredag

Styrketræning

Lying row

70kg x 5 x 5

Chin-ups

8

8

8

5

5

5

5

6 (lidt cheat sidste to repsen)

= 50 st

Cable-row

90kg x 8 x 3

Bicep-curls

5 set

Hyperextensions

5 set:

50 reps

20 reps m 5kg bag hovedet

15 reps m 10kg bag hovedet

10 reps m 10kg bag hovedet

1 set statisk

Løbe - let distans

10km

147 bpm snit

--------------------------------------------------------------------------

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Uden at være ekspert tror jeg ikke at du skal sætte næsen op efter en psykolog samtale mere, iår.

Psykologerne laver bedømmelsen udfra alle dine prøver og spørgeskemaer, samt samtalen.

Jeg har været vidne til en mand som klaret alle prøverne, i Jonstrup, med glans. Men fordi at han havde gennemgået uge 44 før og havde været på elevskolen, så forventet de mere af ham. Og de afskrev ham som "umotiveret".

Så ja de er subjektive, men det er kun hvad man kan forvente.

De er benhårde.

Hvad er planen så nu?

Link to comment
Share on other sites

Uden at være ekspert tror jeg ikke at du skal sætte næsen op efter en psykolog samtale mere, iår.

Psykologerne laver bedømmelsen udfra alle dine prøver og spørgeskemaer, samt samtalen.

Jeg har været vidne til en mand som klaret alle prøverne, i Jonstrup, med glans. Men fordi at han havde gennemgået uge 44 før og havde været på elevskolen, så forventet de mere af ham. Og de afskrev ham som "umotiveret".

Så ja de er subjektive, men det er kun hvad man kan forvente.

De er benhårde.

Hvad er planen så nu?

Kan godt se hvad du siger. Jeg håbes stadigvæk at jeg kan prøve i år. Det er ikke muligt at være mer motivered.

Jeg laver nye planer når det er 100% at jeg ikke kan komme till prøvene.

Lørdag

Styrketræning

Bryst, triceps, mave, obliques.

Bænk

90x6x4

Narrow bench

70 x 6-8 x 4

Z-hammer brystpress

45kg x 10 x 3

Armløft

6 set

Tricep push-downs

3 set

Mavemaskine

10kg x 15 x 5

Obliques 2 set per side.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Løbe - 7km terræn

------

Styrketræning

Chin-ups

kv+12kg x 5 x 2

kv+9,5kg x 5 x 2

Lat-pulldown

95kg x 8

95kg x 8

90kg x 8

Lying row

50kg warmup

70kg x 5 x 5

Cable-row

90kg x 8 x 3

Bicep-curls

40kg x 8 x 4

Hyperextensions

version 1: (stående m vægt bag hovedet)

15kg x 15

15kg x 15

15kg x 12

Rullende x 15 reps

version 2: (liggende)

3 set

Tager en rolig dag idag tirsdag. Ikke nogen træning. Så er jeg klar til en hårdere dag imorgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har varet på ferie i nogen uge. Og sidste dager har jeg lavet lidt styrketræning.

Idag lidt kort intensiv cardio;

Lørdag

Løbe

400m x 5 - 100%

1,5 - 2 min rest.

Cykling

30 sek maks - hårdeste resistance og 40 walking lunges efterfulgt af 30-60 sek rest.

x 3

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hehe, almost. De sidste 2 måneder = lort.

Mandag:

Styrke

Chins

kv + 18kg:

5 reps

5 reps

4 reps (fail 5)

kv:

10 reps

8 reps

Fat-bar row

3 set

Deadlift - teknisk

50kg warmup

80kg x 10

80kg x 10

80kg x 10

80kg x 10

80kg x 10

60kg x 20

1 set bicepcurls

1 set hyperextensions

Cykling: Interval

5 min warmup.

30-30 x 12 reps

45-15 x 6 reps

efterfulgt af 20 slow lunges

Cooldown 3 min

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrke

Benchpress

warmup 50,70,90,100kg

110kg x 2 + 1 (hjelp)

110kg x 2 + 1 (hjelp)

110kg x 2 + 1 (hjelp)

100kg x 4

100kg x 4

90kg x 8

Brystpress-maskine

3 set

Upright row

40kg x 8 x 2

30kg x 10

Lying tricep-extensions

30kg x 10 x 3

Tricep-extensions (cable)

5 set

Cykling

Bakke-interval

42 min

7 eller 8 reps:

700m bakke (og roligt tilbage)

Speed i bakken: ca 28-32 km/h

Total ca 17 km

Løbe med en ven

30 min fartlek på 400m bane, lavede nogle 100m-sprints og nogle 200m, 400m.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, er ikke så god til rapport pt.

Mandag

Cykling

50 min landvej

Styrke

Chins, row, armer, gripping og lidt mere. Ca 1,5h

Tirsdag

Terræn-løbe

ca 50 min

Onsdag

Løbe

sprints etc på bane med lang restitution

150m, 150m, 100m, 100m, 200m.

Styrke

Bench

warmup 40,60,70,80,90 kg

105kg x 3

105kg x 3

105kg x 3

95kg x 5

95kg x 5

90kg x 8

40kg x 20

40kg x 20

40kg x 20 wide

40kg x 20 narrow

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share