Nu skal det lykkes!


you_said_it
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg er en mand på 27 år - jeg er 183 høj og vejer ca. 97 kilo. Jeg er kraftigt bygget og en smule kvabset. Jeg har tidligere dyrket sport på eliteplan, som en knæskade dog satte en stopper for. Jeg har ikke lavet meget motion de sidste to års tid, men nu skal jeg gerne i form. Første mål hedder 10-12 kg inden den 1. april. Jeg startede intensiv træning/fornuftig diæt den 1. februar. Så det vil sige jeg har 8 uger. Da jeg pt har en skade i hånden kan jeg ikke styrketræne og foretrækker i høj grad konditionstræning. Men kan nok styrketræne igen om 2 ugers tid, hvis i mener det er nødvendigt. Men nedenfor lidt om min diæt samt træning. det skal siges at jeg ikke vejer min mad, da jeg lever en travl hverdag med 10 timers stillesiddende arbejde.

Morgenmad (kl. 8):

havregryn, mælk

Mellemmåltid (kl. 11):

2 appelsiner + kaffe

Frokost (kl. 13):

grov sandwich med tun, æg, grøntsager og et minimum mayo

Mellemmåltid (kl. 16):

to gulerødder eller 1 appelsin

Aftensmad (18.30):

Laks med pasta/pesto og grøntsager,

Kødsauce med pasta eller grøntsager alt efter om jeg har trænet og har brug for nogle kulhydrater.

Rugbrød med grøntsager/tun/kyllingpålæg etc.

Kylling med pasta eller grøntsager.

Spiser ude en gang om ugen - pastaret eller bøf/grøntager/kartofler/sovs.

Mellemmåltid (21):

Pt ingenting - hvad kunne jeg tilføje her?

Derudover indtager jeg ca. 2 liter light sodavand om ugen + 200 g vingummier. 3 kopper kaffe dagligt. Og killeren - en bytur ca. hver eller hver anden uge. Og ja det smadre motivation dagen efter :( Ligeledes ryger jeg i snit 3-4 cigaretter om dagen.

Drikker ca. 1 liter vand om dagen + det tilsvarende under træning.

Træning:

Prøver at træne 4-6 gange om ugen, hvor jeg variere mellem følgende.

Fodbold: 1 gang hver anden uge

Crosstrainer: 2-3 gange om ugen af 60 min + 10x25 meter svømning (primært for at komme i sauna/dampbad efterfølgende)

Spinning: 2 gange om ugen af 45-60 min

Squash: Når min håndskade er væk vil det ca hver 1 gang hver anden uge.

Derudover går jeg til og fra arbejde de fleste dage. Ca. 20-22 min rask gang hverdag, hvor pulsen kommer op.

Det skal dog nævnes at jeg med dette indtag/træning føler mig sulten ca 1 time efter indtaget.

Ser frem til at få nogle råd og lignende! Vil selvfølgelig opdatere løbende om hvordan det går her i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en vægttabsdagbog, du har gang i her, bødr du nok få en moderator til at flytte den til "online logbog", sådan bare for ikke at blande logbøger og dabatter :smile:

Held og lykke med projektet.

Mellemmåltidet kl 21 kunne være noget proteinholdigt af en slags; det ville jeg også gøre gældende i de to andre mellemmåltider da jeg oplever stor mæthedsfølelse af protein. Med tanke på at du er sulten allerede en time efter du har spist, bør du i hvert fald ændre på et eller andet. Enten giver du op efter en uges tid eller også bliver det et helvede at gennemføre.

Du kan evt. også kaste lidt mørk (min 70%) chokolade ind, da det har en massiv smag og mætter både fysisk og psykisk.

Jeg behøver vel hverken at kommentere smøger eller byture :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Din-nye-livsstil

Hey,

Jeg er en mand på 27 år - jeg er 183 høj og vejer ca. 97 kilo. Jeg er kraftigt bygget og en smule kvabset. Jeg har tidligere dyrket sport på eliteplan, som en knæskade dog satte en stopper for. Jeg har ikke lavet meget motion de sidste to års tid, men nu skal jeg gerne i form. Første mål hedder 10-12 kg inden den 1. april. Jeg startede intensiv træning/fornuftig diæt den 1. februar. Så det vil sige jeg har 8 uger. Da jeg pt har en skade i hånden kan jeg ikke styrketræne og foretrækker i høj grad konditionstræning. Men kan nok styrketræne igen om 2 ugers tid, hvis i mener det er nødvendigt. Men nedenfor lidt om min diæt samt træning. det skal siges at jeg ikke vejer min mad, da jeg lever en travl hverdag med 10 timers stillesiddende arbejde.

Morgenmad (kl. 8):

havregryn, mælk

Mellemmåltid (kl. 11):

2 appelsiner + kaffe

Frokost (kl. 13):

grov sandwich med tun, æg, grøntsager og et minimum mayo

Mellemmåltid (kl. 16):

to gulerødder eller 1 appelsin

Aftensmad (18.30):

Laks med pasta/pesto og grøntsager,

Kødsauce med pasta eller grøntsager alt efter om jeg har trænet og har brug for nogle kulhydrater.

Rugbrød med grøntsager/tun/kyllingpålæg etc.

Kylling med pasta eller grøntsager.

Spiser ude en gang om ugen - pastaret eller bøf/grøntager/kartofler/sovs.

Mellemmåltid (21):

Pt ingenting - hvad kunne jeg tilføje her?

Derudover indtager jeg ca. 2 liter light sodavand om ugen + 200 g vingummier. 3 kopper kaffe dagligt. Og killeren - en bytur ca. hver eller hver anden uge. Og ja det smadre motivation dagen efter :( Ligeledes ryger jeg i snit 3-4 cigaretter om dagen.

Drikker ca. 1 liter vand om dagen + det tilsvarende under træning.

Træning:

Prøver at træne 4-6 gange om ugen, hvor jeg variere mellem følgende.

Fodbold: 1 gang hver anden uge

Crosstrainer: 2-3 gange om ugen af 60 min + 10x25 meter svømning (primært for at komme i sauna/dampbad efterfølgende)

Spinning: 2 gange om ugen af 45-60 min

Squash: Når min håndskade er væk vil det ca hver 1 gang hver anden uge.

Derudover går jeg til og fra arbejde de fleste dage. Ca. 20-22 min rask gang hverdag, hvor pulsen kommer op.

Det skal dog nævnes at jeg med dette indtag/træning føler mig sulten ca 1 time efter indtaget.

Ser frem til at få nogle råd og lignende! Vil selvfølgelig opdatere løbende om hvordan det går her i tråden.

Hej you_said_it.

Din kost ser okay ud.

Stivelse som: pasta, ris, brød og kartofler det skal ud af din kost. Derimod kan du tillade dig at spise fuldkorns/spelt pasta en gang om ugen fx eller brune ris eller grovt brød en gang om ugen.

Mellemåltider:

1. En lille håndfuld mandler, eller en lille håndfuld vindruer med lidt naturel yoghurt.

2. Et æble i tern med lidt rosiner til

3. Gulerods stænger evt. med cremefraice dip den med lav fedt procent og bland det med salt peber og paprika det er virkelig lækkert! og det mætter også!

4. Agurke stænger

Drop colaen også selvom det er light.

Drop kaffen drik evt. grøn te istedet for.

Alkoholen ødelægger en hel uges træning.

Vingummierne drop også dem.

Det var nogle af de mange råd jeg kan give dig.

Hvis du har brug for hjælp så tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

Held og lykke på din vej!

Venlig hilsen

Din-nye-livsstil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share