Vægttab og proteinpulver!


trinegxd
 Share

Recommended Posts

Først og fremmest beklager jeg hvis emnet har været oppe, men jeg har søgt, og ikke lige kunne finde præcis hvad jeg vil vide..

Mit spørgsmål er egentlig ganske simpelt..

Kan man tabe sig hvis man erstatter måltider med proteinpulver?

Jeg har hørt så meget om at man faktisk kan tage på af det, hvis man ikke tager det i forbindelse med træning, og det er jo ikke det jeg har tænkt mig.

Jeg har har tænkt mig at spise sundt og groft, men f.eks kan jeg ikke spise morgenmad, fordi jeg simpelthen ingen appetit har på den tid af døgnet, så derfor kunne det være smart at tage et pulver istedet for..

Men det vil jeg selvfølgelig ikke gøre, hvis der er den mindste chance for at jeg kan tage på af det.

Grunden til at jeg ikke bare tager nupo, er fordi det er alt for dyrt i forhold til proteinpulver.

Jeg er ikke interesseret i at høre en masse forklaringer om hvordan man taber sig osv. kun om man kan tage på af proteinpulver.

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadig er i kalorieunderskud, så kan du sagtens tabe dig ved at spise proteinpulver i stedet for et måltid. Jeg ville personligt tvinge mig selv til at spise om morgenen - det er sikkert en vanesag. Hvis du tvinger dig det første stykke tid, så kan det være din krop pludselig vender sig til det - og du kan lide det.

Nu vil kloge-åge fortælle dig, at proteinpulver slet ikke er optimalt som måltidserstatning. Jeg bruger personligt kun proteinpulver efter træning, da det er dér man får bedst udbytte af den hurtigt optagelige protein. Protein og alt andet i rigtig madform vil være bedre for dig, da det optages langsommere og derfor giver dig mere vedvarende energi/protein til at holde dig kørende til frokost.

Prøv at tving f.eks en skål havregryn med rosiner indenbors - eller noget andet fornuftigt morgenmad. Det er altså bedst for dig!

P.s. Proteinpulveret skal indtages gennem munden - ikke sprøjtes direkte i årene eller sniffes. Hvis du ikke kan få f.eks lidt fedtfattig youghurt ned så kan du vel heller ikke få et glas proteinpulver ned?

Mvh. Claes

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

P.s. Proteinpulveret skal indtages gennem munden - ikke sprøjtes direkte i årene eller sniffes. Hvis du ikke kan få f.eks lidt fedtfattig youghurt ned så kan du vel heller ikke få et glas proteinpulver ned?

Jeg kan godt få lidt kvalme af en proteinshake, men jeg har nemmere ved at hurtigt drikke en shake, fremfor at spise "rigtig" mad.. Jeg har prøvet at spise morgenmad over en længere periode, men jeg kan simpelthen ikke få det ned..

jeg kan desværre ikke tåle youghurt, for det ville jeg nok have nemmere ved at få ned, frem for noget andet..

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spørge dig selv, "hvorfor indtage en proteinshake istedet for et måltid"?

Der er ingen idé i det overhovedet, hvis du tænker logisk over det. Hvis du spiser en kyllingefilet med grøntsager får du næsten det samme antal kalorie (selvfølgelig afhængig af shakens størrelse), du vil være mere mæt, og det er uden tvivl sundere for dig.

Proteinpulver er jo et tilskud for folk der ikke får nok protein. Rent kaloriemæssigt er der ikke noget af hente, da protein indeholder det samme antal kalorier om det er pulver eller kød.

Hvis du erstatter et normalt måltid i form af både protein, kulhydrat og fedt, kun med en proteinshake, så vil du selvfølgelig tabe dig af det. Men hvorfor kan et alm. måltid ikke bestå af næsten rent protein med tilhørende grøntsager f.eks.?

Hvis du ikke er sulten om morgenen, så lad dog være med at spise noget. Det sker der intet ved overhovedet, så længe du ikke føler dig ukoncentreret i løbet af morgenen, eller du får en pludselig sukkertrang til frokosttid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share