Resutater fra C/B DM?


jar
 Share

Recommended Posts

Passer det at der ikke var nogen der stillede op i 90-klassen???
Ja
Jeg er 16 år hvilke stævner skulle jeg tage til hvis jeg ville til konkurence?

Mig bekendt kan du stille op til de fleste stævner hvor der ikke er nogen krav om alder, køn eller total, som f.eks. C/B-DM, Nordland Cup, Copenhagen Cup, Thy Cup, ligaturneringer, regionale mesterskaber i både 3 kamp og bænkpres og så lige DM Diverse(Mesterskab for alle kategorier undtagen senior)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Herrer

Åbne

Fra den dag han bliver 14 år og opad. Der gælder ingen kategoribegrænsninger her.

Sub-juniorer

Fra den dag han bliver 14 år og hele det kalenderår, hvor han bliver 18 år.

Juniorer

Fra 1. jan. det kalenderår, han bliver 19 år, og hele det kalenderår, han bliver 23 år.

Masters I

Fra den dag, han bliver 40 år, til og med 49 år.

Masters II

Fra den dag, han bliver 50 år, til og med 59 år.

Masters III

Fra den dag, han bliver 60 år, og opad.

Damer

Åbne

Fra den dag, hun bliver 14 år og opad. Der gælder ingen kategoribegrænsninger her.

Sub-juniorer

Fra den dag hun bliver 14 år og hele det kalenderår, hvor hun bliver 18 år.

Juniorer

Fra 1. jan. det kalenderår, hun bliver 19 år, og hele det kalenderår, hun bliver 23 år.

Masters I

Fra den dag, hun bliver 40 år, til og med 49 år.

Masters II

Fra den dag, hun bliver 50 år, og opad.

Konkurrencedeltagelse skal begrænses til deltagere, som er 14 år eller over.

Kilde: styrke.dk

Link to comment
Share on other sites

Ang. aldersklasser, så er det pr. 1/1 sådan at man indgår i en ny aldersgruppe d. 1 januar det år man fylder grænse. Der er ikke nogen ny officiel oversættelse af de nye regler, så derfor ligger de gamle stadig på hjemmesiden. Derfor fra det internationale regelsæt:

Age Categories

Men - Open :  from the day he reaches 14 years and upwards ( no category restrictions need apply ).

Sub-Junior : from the day he reaches 14 years and throughout the full calendar year in which  he reaches 18 years.

Junior : from 1 January in the calendar year he reaches 19 years and throughout the full calendar year in which he reaches 23 years.

Master I :   from 1 January in the calendar year he reaches 40 years and throughout the full calendar year in which he reaches 49 years.

II:   from 1 January in the calendar year he reaches  50 years and throughout the full calendar year in which he reaches 59 years.

III:   from 1 January in the calendar year he reaches 60 years and upwards.

Women – Open: from the day she reaches 14 years and upwards( no category restrictions need apply ).

Sub-Junior: from the day she reaches 14 years and throughout the full calendar year in which she  reaches 18 years.                                                      

Junior :  from 1 January in the calendar year she reaches 19 years and throughout the   full  calendar year in which she reaches 23 years.

Master I : from 1 January in the calendar year she reaches 40 years and throughout the full calendar year in which she reaches 49 years.

II: from 1 January in the calendar year she reaches 50 years and upwards..

                                                                                                                                     

Competitive lifting shall be restricted to competitors aged 14 years and older.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg kan se at det ikke gælder når man rykker op til senior, hvor man stadig er junior året ud, selvom man f.eks. fyldte 23 d. 1 januar...

Du er junior hele året, hvis du fylder 23 d. 1/1. Der findes jo egentlig ikke nogen senior klasse, men derimod en åben klasse som du starter i når du fylder 14.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Forudsat at der ikke dukker andre op og Casper T Nielsen vist nok er blevet senior nu...

Det er han... men der er nu nok andre juniorer i 100... bare et gæt fra min side af :D

- Rod

Har undersøgt sagen lidt. Foruden mig er der kun to andre juniorer i samme vægtklasse ifølge styrke.dk's rangliste. Så chancerne for en medalje må indtil videre siges at være gode :D

Link to comment
Share on other sites

Derimod er enhver konkurrence en kærkommen lejlighed til at slå sin egen rekord.

Hvorfor skulle det ikke være muligt at slå sin egen rekord uden konkurrence da?

Forstår mig ret, at konkurrence mod andre kan være både sjovt og interessant, men for mig personligt er det nu stadig det at slå en personlig rekord som tæller mest. Jeg går nu hellere ikke så meget op i at jeg kan score en medalje eller ej, selvom det kan virke sådan ;) Hvis det var tilfældet, havde jeg ikke meldt mig til ER-Open her d. 1 marts, hvor jeg højst sandsynlig ender på sidstepladsen i min vægtklasse, som er den med flest deltagere. :blink:

Jeg kan hellere ikke gøre for at jeg ligger i en vægtklasse, hvor der næsten ikke er andre juniorer.... :lol:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

hmm....måske et dumt spg. men jeg har kigget lidt rundt på styrke.dk og kan ikke finde svaret. Hvad er forskellen på B og C rækken???

Jeg troede at det fx. havde noget at gøre, med hvor længe man har trænet, men det virker ikke sådan.......Så det må jo betyde noget andet?? Der er jo fx. en del forskel i løftene i B og C rækken, så hvori ligger forskellen??

Link to comment
Share on other sites

Ok, så hvis jeg en dag vil stille op, er det automatisk i C rækken, eftersom det er første stævne??

Lækkert, så falder jeg ikke helt igennem! For de løft der var i min vægtklasse, kan jeg da sagtens tage....... :) Troede de lå og løftede det dobbelte af mig, og ville jo nøde falde helt igennem........ :)

Er der så et krav der fx hedder "maks 2 stævner som C klasse"?? Eller ser man hvordan en person klarer sig i gruppe C før han/hun rykkes op???

Link to comment
Share on other sites

Lækkert, så falder jeg ikke helt igennem! For de løft der var i min vægtklasse, kan jeg da sagtens tage.......  Troede de lå og løftede det dobbelte af mig, og ville jo nøde falde helt igennem........
Vent lige med den kommentar til du rent faktisk har fået et løft godkendt. Jeg kender ikke en eneste i det center jeg træner der ville kunne få bænkpres eller squat godkendt......
Er der så et krav der fx hedder "maks 2 stævner som C klasse"?? Eller ser man hvordan en person klarer sig i gruppe C før han/hun rykkes op???

Du kan kun stille op i C, hvis det er dit første stævne....ellers er det B.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share