Going long


marha02
 Share

Recommended Posts

Suk, man er vist ved at være gammel, når en bytur ender med en fibersprængning/forstrækning i ballen :happy: Jeg aner ikke, hvad jeg har lavet, eller om det er opstået ved bowling eller på vej i baren.

Lørdag var fuldstændig hviledag. Selvom jeg stadig kunne mærke en irritation, valgte jeg at hoppe på cyklen med det håb at løsne lidt op. Der har dog ikke været den store effekt og især når jeg skulle træde igennem, kunne jeg for alvor mærke noget irritation uden det gjorde decideret ondt.

post-11253-0-17209100-1335723835_thumb.j

Forhåbentligt vil lidt udstrækning og foamrolling hjælpe, så jeg er klar til at give den gas fra i morgen af.

Link to comment
Share on other sites

Årets Lillebælt ½ maraton blev afviklet i går lørdag. Tilgangen til løbet var, at det skulle bruges som ren træning, men det er sværere sagt end gjort, når der først kommer et nummer på. Der var dog ikke ligefrem optimal optakt til løbet. Jeg havde aftalt med en kollega at mødes på en holdeplads ved motorvejen, så vi kunne følges ad det sidste stykke. Uheldigvis var der uheld på motorvejen og da vi endelig kom frem til p-pladserne i udkanten af Middelfart var der lang kø til busserne, der skulle køre det sidste stykke ind til byen.

Det betød, at nummerudlevering og bagageopbevaring skete med få minutter til start. Så jeg startede bagerst i feltet, hvilket betød, at de første mange km blev brugt på at kæmpe mig frem. Det var faktisk først efter 10-12 km, at der begyndte at være en smule plads, så jeg kunne finde et jævnt tempo. Den samlede tid blev på 01:41:49, hvilket svarer til 04:48 min/km.

Det var efter omstændighederne en udmærket tid. Jeg kunne formodentligt have hentet noget tid, hvis jeg var startet længere fremme, men jeg kørte fra Odense 2,5 time før starten, så det burde efter normale omstændigheder havde været rigelig tid til at nå til starten i god tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vejen til diamanter i benene

Det er vist på tide at få opdateret loggen. Træningen har kørt lidt på nedsat kraft. Det skyldes dels lidt manglende motivation samt nogle weekender i træk med solide byture. Kombinationen af alkohol, junk-food og en begrænset mængde søvn er tilsyneladende opskriften på gode ben. I mandags var jeg i hvert fald ude at cykle for første gang i en uges tid og det var med en følelse af kæmpe overskud. Det var naturligvis en positiv overraskelse, men nok ikke ligefrem en langtidsholdbar fremgangsmåde for træningen :happy:

Det positive ved at have pjækket lidt fra træningen er, at motivationen er tilbage. Den har manglet en smule de seneste uger. Det er en tilbagevendende begivenhed ved denne årstid, hvor jeg som oftest har en periode med manglende lyst til træning. Jeg har en teori om, at det måske skyldes en lidt for hård opstartstræning og manglende pause henover vinteren, hvor jeg har kørt en masse spinning.

Men nu hvor lysten og motivationen er tilbage, er det planen, at der skal nogle kilometer i benene her i de kommende fridage. Det blev en tur med masser af vind på næsen, men fra Middelfart og hjem til Odense var det ren afslapning med vinden lige i ryggen.

post-11253-0-61940400-1337277142_thumb.j

Som det fremgår af rutekortet er der lidt krøller, da jeg kom så langt ud mod vandet, at alle veje pludselig endte blindt. Ellers var den fin tur med, selvom der kom jævnlige regnbyger. Efter at have tilbragt eftermiddagen med at se giro, og Baks etapesejr blev det til en løbetur. Viden havde lagt sig en smule og der var faktisk fint overskud på trods af cykelturen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Super aktiv dag med 3 træningspas. Dagens startede med styrketræning, hvor den stod på bænkpres en masse. Herefter var det hjem og af sted på cyklen. Turen gik mod sydøst. Jeg endte i Svendborg og fik en super smuk tur langs havet. Jeg kommer stort aldrig i det område på cykel, hvilket også betød, at jeg havde visse udfordringer med at finde ud af Svendborg. Nu er Svendborg jo ikke verdens største by, så det burde ikke være så svært, og jeg valgte at følge skiltene til en cykelrute, hvilket betød, at jeg pludselig endte på grusstier. Heldigvis genkendte jeg til sidst en strækning fra Fyn rundt-ruten, så det lykkedes at komme ud af byen i den rigtige retning. Tælleren endte på 129 km da jeg kom hjem.

post-11253-0-81334000-1337453636_thumb.j

Der blev også tid til en lille time på cross-trainer inden det blev drink-tid :bigsmile:

Lørdag - tømmermandstrilletur

Der var en let omgang tømmermænd, da jeg vågnede i morges, men efter et mix af cola og cocio var der overskud til en lille trilletur. Det blev en stille og rolig tur på 69 km. På en eller anden måde, har mine sko givet mig vabler på mine lilletæer, men heldigvis kunne jeg sagtens have cykelsko på uden at mærke noget.

post-11253-0-08883400-1337453660_thumb.j

Der er nu kun 14 dage til Melfar24 og jeg er faktisk meget usikker på formen. Jeg er overbevist om, at jeg generelt set er bedre kørende end jeg har været meget længe, men hvorvidt det kan omsættes til er 24 timers løb, er jeg usikker på. Grundformen burde dog være på plads og jeg kan ikke nå at lave noget om, så det gælder om at få det bedste ud af løbet og ellers bare nyde det.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Årets første tur i korte rør og bare arme i genialt cykelvejr. Jeg var dog langt fra den eneste, der havde fundet ud af, at der var godt vejr at lufte cyklen i. Jeg må have mødt repræsentanter fra stort set samtlige cykelklubber fra Fyn – enten i grupper eller enkeltvis.

Dagens tur blev henlagt til det nordøstlige hjørne af Fyn. Af en eller anden grund synes jeg ofte, at det går lettere, hvis jeg cykler steder, hvor jeg aldrig har været før. Store dele af dagens tur var helt nye områder for mig, men det er ikke sidste gang, at mine træningsture går i den retning for det var faktisk et lækkert område – og så med relativt få højdemeter

post-11253-0-70064200-1337533057_thumb.j

I alt er det blevet til knap 450 km cykling henover de fire fridage. Benene føles egentligt fine, så jeg satser på at fortsætte stimen de næste dage – dog med lidt kortere ture.

Link to comment
Share on other sites

Selvom motivationen ikke var super stor, så kom jeg af sted til en omgang styrketræning inden arbejde. Da der ikke var nogen at snakke med, blev det en hurtig omgang biceps, skulder og dødløft.

Jeg havde planlagt en cykeltur, men postmanden dukkede op med denne

post-11253-0-14860200-1337622343_thumb.j

Det tog umiddelbart lidt længere at samle cyklen, end jeg havde regnet med, så der blev kun tid til en kort tur for at teste, om den samlet korrekt. Sådan så den ud, da den langt om længe var samlet.

post-11253-0-19861000-1337622355_thumb.j

Turen viste, at der kræver lidt justering inden den kører perfekt. Jeg fandt bl.a. ud af, at bremsen gik på baghjulet, hvilket burde være justeret nu. Desuden er der også en raslen fra kæden. Umiddelbart tror jeg, at det er forskifteren, der skal justeres, men det bliver først i morgen, at jeg får set på det, da jeg lige vil finde lidt vejledning inden jeg kaster mig ud i justeringen.

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet trænet lidt i løbet af ugen :happy: De tekniske problemer med cyklen var dog umiddelbart ikke noget, som jeg selv kunne løse, så den røg en tur til den lokale cykelhandler. Det viste sig, at cyklen (ifølge mekanikeren) var monteret med et gearkabel, der simpelthen ikke var godt nok. Så den er kommet retur med nye kabler, hvilket har hjulpet. Jeg har skrevet til Radon og brokket mig, så nu er der kun at vente for at se, om de refunderer udgifterne – jeg har dog ikke de store forhåbninger. Ellers bød hverdagene på lidt løb og styrketræning.

Pinsedagene har været planlagt som den sidste finpudsning af formen inden Melfar24. Måske har jeg trænet lidt for meget de sidste par dage, men planen er, at den kommende uge bruges til ren restitution med en enkelt eller to små trilleture på lille klinge.

Lørdag

Turen lørdag blev lidt længere end planlagt, men da jeg ramte Middelfartvej fra Aarup, kunne jeg se en gruppe fra team rynkeby på vej mod Middelfart og det gav noget at jagte. Jeg fik dem hentet et stykke uden for Middelfart og lod mig så falde tilbage, da jeg synes, det er så underligt at sidde på hjul hos en gruppe, jeg ikke kender – og der var ikke lige ben til at gå forbi og slå et hul.

post-11253-0-59201400-1338212921_thumb.j

Udover cykling blev der både presset et styrketræningspas og en løbeture (9 km) ind.

Søndag

Søndag bød også både på styrketræning, cykling og løb. Cykelturen skulle egentligt have været lidt længere, men da jeg først fik vendt næsen mod vest i Nyborg, kunne jeg ikke tage mig sammen til andet end den direkte vej hjem.

post-11253-0-26291300-1338212929_thumb.j

Mandag

Bentræning var måske ikke det smarteste ovenpå de seneste dages træning, men fik da kørt lidt let squath og goodmornings og snakket en masse.

Der var ikke det store overskud i benene, men jeg tog direkte fra træning og hjem på cyklen, da jeg ellers sikkert kunne have fundet på en masse gode undskyldninger for at droppe det. Benene var tunge og uden overskud de første 50-60 km og så var det som om, at der efterhånden begyndte at komme lidt hul igennem – om benene reelt blev bedre eller det bare var fordi, at jeg kom ud af modvinden og bakkerne, ved jeg ikke.

post-11253-0-69425800-1338212936_thumb.j

Nu står den bare på forberedelse og planlægning frem mod weekenden, hvor jeg forhåbentligt får udbytte af den træning, jeg har lagt i det siden nytår.

Link to comment
Share on other sites

Race report - Melfar24

Optakt

Jeg havde et par enkelte meget lette træningspas i ugen op til løbet. Udover lidt let styrketræning og crosstraining var jeg fredag ude at rulle en times tid. Fredag aften var jeg så ude af få en burger og et par øl. Det var måske ikke den optimale ernæringsmæssige optakt, men gav afslappet optakt. Jeg vågnede ved 6.30-tiden og fik et solidt morgenmåltid. Herefter begyndte jeg at pakke bilen, og da det var første gang, at jeg kørte løbet, så der blev pakket til alle tænkelige behov.

Jeg ankom til startområdet i Middelfart 8.30. Så efter at have afhentet startnummer var der masser af tid til, at min startgruppe skulle sendes af sted kl. 10.15. Der var ikke ligefrem vejr til at gå rundt og hygge i målområdet, da vinden gjorde det rigtigt koldt. Det betød også lidt overvejelser omkring tøjvalg, men jeg endte med på løse ben og ærmer samt vindvest, hvilket viste sig at være et godt valg.

Løbet

De første 10 timer af løbet foregår på en 58,8 km lang rundstrækning med 420 højdemeter. Min startgruppe blev sendt af sted kl. 10.15. Planen var tage det forholdsvis stille og roligt og så finde en gruppe, hvor tempoet var passende, men der blev umiddelbart ikke dannet de store grupper udover en frontgruppe, som jeg sad for langt tilbage til at fange (rookie fejl). Jeg tror egentligt godt, at jeg kunne have lukket hullet, men med 24 timers cykling forude vurderede jeg, at det nok ikke var en god ide at sende mig selv i rød felt 2 minutter inde i løbet. Desuden startede vi med vinden lige ryggen, så det var tid til at finde en gruppe til modvindstykket.

Ruten var bygget op således, at de første 25-30 km. foregik med vinden lige i ryggen, hvorefter der kom et stykke med sidevind og så var der modvind det sidste stykke mod mål. På den første runde kom jeg til at sidde i en gruppe på 10 mand og vi fik et godt samarbejde på modvindstykket. Mange fra gruppen valgte at køre i depot, så jeg fortsatte ud på anden omgang alene. Igen lykkedes det at finde et par stykker at køre med i modvinden. Jeg havde planlagt et hurtigt stop i depotet efter 2 omgange, så jeg fik hurtigt fyldt dunkene. 3. omgang kørte jeg stort set alene. 4. omgang foregik i forskellige grupper. Løbet bliver brugt som RAAM (race across america) kvalificering. Disse ryttere må ikke lige på hjul, så de blev til tider udnyttet som trækdyr.

På 5. omgang var vi 3 ryttere, der aftalte at køre sammen og vi fik et godt samarbejde i gang. I modvinden samlede vi et par ryttere op, som gav en hånd med. Da vi kom til målområdet var klokken omkring 20 og den lange rute var dermed lukket. Hele natten frem til kl. 9 søndag morgen foregår løbet på en kort 15,5 km lang rundstrækning. Jeg valgte dog at foretage et lidt længere stop, hvor jeg fik et godt måltid mad og noget tørt tøj på.

Jeg havde det på dette tidspunkt utroligt godt selvom, der var knap 300 km i benene. Det var dog lidt svært at komme i gang, da jeg rystede at kulde, men fik da kørt varme i kroppen i løbet af en halv omgang. Natruten er relativt flad, men også enerverende da det er nøjagtigt samme vej ud og hjem.

Mit mål fra start var 500 km og det var jeg sikker på at nå allerede før vi begyndt på natruten. Jeg satte derfor næsen op efter minimum 600 km, men natten bød på en del udfordringer. Fysisk og mentalt havde jeg det utroligt godt, men punkterede tre gange i løbet af de første runder på natruten. Det var ikke holdbart i længden, men heldigvis var der en cykelmekaniker i startområdet, hvor der kunne købes reservedele, så jeg fik fat i et nyt dæk. Der kunne desværre kun betales med kontanter, så jeg var inde i Middelfart by for at finde en hæveautomat, da jeg ikke havde nok kontanter med. Herefter kørte materiellet upåklageligt resten af natten.

Det er nok en læring til næsten gang (hvis der er sådan en), at jeg skal have nogle lidt mere solide dæk på. Det var ellers et helt nyt dæksæt, men mørket gør det svært at se, præcist hvad man kører over. Set i retrospekt er jeg overrasket over, hvor godt jeg håndterede punkteringerne, da det ikke betød et fald i moral, men blot blev behandlet som en opgave/udfordring, der skulle løses.

Den sidste time af løbet foregår på en 3,8 km. rundstrækning. Jeg kom tilbage fra natruten omkring kl. 9.30, så jeg havde 45 minutter til, at løbet var ovre for mit vedkommende. De 45 minutter var en surrealistisk oplevelse. Selvom jeg ikke havde sovet i 27-28 timer og havde 550+ i benene havde jeg en følelse af, at være bedre kørende end nogensinde før. Garminen var løbet tør for strøm, så jeg ved ikke, hvor hurtigt jeg reelt kørte, men følelsen var fantastisk. Om der findes et bikers-high, ved jeg ikke, men det var en følelse af ubegrænsede kræfter og overskud.

Ifølge resultatlisten kørte jeg 579,3 km. Det var således langt over mit umiddelbare mål, men jeg sidder lidt med følelsen af, at der kunne være blevet til mere. Der er naturligvis tiden, der gik med defekter, men derudover brugte jeg tid på et tøjskifte søndag morgen, som jeg nok godt kunne have undværet. Derudover føler jeg mig overraskende frisk her bagefter. Naturligvis var jeg træt søndag, men det har ikke været følelsen af en fuldstændig tømt krop, så måske kunne jeg have presset endnu hårdere på.

Alt i alt var det dog en super oplevelse og en rigtigt spændende udfordring. Især de sidste 45 minutter vil jeg huske som en fed oplevelse. Hvis det holder tørvejr, satser jeg på en kort trilletur i eftermiddag for at lige at få lidt gang i benene igen.

Link to comment
Share on other sites

Hold da op, tillykke med et velgennemført løb. Det er eddermameme (pardon my French) godt nok en lang cykeltur i ét hug. Godt klaret, at du er kommet igennem. Det må kræve et psykisk overskud ud over det sædvanlige :yo:

Mange tak. Det gik faktisk overraskende let. Jeg havde forventet, at det ville blive en mental kamp især om natten, men alting gik vist op i en højere enhed (på nær punkteringer).

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - mandag 4. juni

Jeg havde det overraskende godt og da jeg alligevel holdt fri i dag, kunne jeg lige så godt trille en lille tur. Det blev en kort tur på den lille klinge, hvor jeg vist brød påklædningsreglerne ved at være iført kompressionsstrømper og for en cykelrytter noget så eksotisk som håndledsbeskyttere. Håndleddene er det eneste, der er mærkede oven på løbet, så da jeg alligevel havde nogle gamle håndledsbeskyttere liggende fra en gang, hvor jeg havde problemer med smerter ved styrketræning kom de på - sikker første gang det er set :bigsmile:

post-11253-0-37998200-1338826603_thumb.j

Det blev en meget stille tur på 39 km.

Link to comment
Share on other sites

Her er for resten de data, som nåede at blive registreret inden min garmin løb tør for strøm

Det er altså ret cool at være undervejs så længe, at man cykler sin Garmin tør for strøm :happy:

Jeg kan i øvrigt huske nogle interviews med Chris Macdonald, da han i sin tid havde gennemført RAAM. Han fortalte blandt andet om det setup af cyklen, som de fleste kørte med. Selv kørte han med et rimeligt racerorienteret setup på sin Colnago. Men mange af de mere rutinerede deltagere kørte med et langt mere komfortorienteret setup. Deres styr var betydeligt højere, så de sad mere ret op og ned etc.

Som jeg husker hans konklusion, så vinder man mere ved at sidde rigtig komfortabelt, end ved at satse på den mindre vindmodstand ved at være bøjet langt ned over styret og raceren. Når man kører rigtig, rigtig langt, vel at mærke.

Hvad med dig? Sad du i 'racerposition' eller i 'komfortposition' på den lange tur?

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ret cool at være undervejs så længe, at man cykler sin Garmin tør for strøm :happy:

Tja, det er ikke så tit det sker :happy:

Jeg kan i øvrigt huske nogle interviews med Chris Macdonald, da han i sin tid havde gennemført RAAM. Han fortalte blandt andet om det setup af cyklen, som de fleste kørte med. Selv kørte han med et rimeligt racerorienteret setup på sin Colnago. Men mange af de mere rutinerede deltagere kørte med et langt mere komfortorienteret setup. Deres styr var betydeligt højere, så de sad mere ret op og ned etc.

Som jeg husker hans konklusion, så vinder man mere ved at sidde rigtig komfortabelt, end ved at satse på den mindre vindmodstand ved at være bøjet langt ned over styret og raceren. Når man kører rigtig, rigtig langt, vel at mærke.

Hvad med dig? Sad du i 'racerposition' eller i 'komfortposition' på den lange tur?

Det er kun RAAM-qualifiers, der må stille op på tri cykler/cykler med aerobars, så jeg kørte på min racercykel. Cyklens opsætning er vel primært i retning af det race-orienterede, men jeg må da indrømme, at jeg brugte en del tid oppe i bremsegrebene eller helt oppe på styret. Set i relation i RAAM, kan jeg sagtens se fornuften i at vælge et mere komfortabelt setup, da det trods alt er knap 5.000 km. På den distance vil et aggressivt setup medføre et stort stress på kroppen. Men det vil næsten uanset distancen være en afvejning, da det optimale aerodynamiske setup jo ofte vil være suboptimalt i forhold til poweroutput og iltoptag.

Jeg synes egentligt, at mit setup fungere fint og hvis jeg skulle have kørt med et mere komfortorienteret setup, skulle det i hvert fald have været testet i træning. Men det gik fint og jeg fik hverken smerter i nakke, lænd eller skuldre, hvilket jeg egentligt have forventet i et vist omfang.

Link to comment
Share on other sites

Ja, der var en del der kørte på racercykel med aerobars monteret. Det ser sgu lidt underligt ud, men det er sikkert et fint kompromis.

Man kan selvfølgelig også vælge denne fremgangsmåde.

post-11253-0-11170400-1338910010_thumb.j

Det var faktisk ham der kørte længst på de 24 timer (omkring 820 km.), men der er formodentligt heller ikke meget vindmodstand.

Link to comment
Share on other sites

Det er stadig lidt træthed i kroppen, men jeg kom af sted til centret i morges. Det blev en meget tynd omgang træning med lidt bænk, mave- og tricepsøvelser. Til gengæld blev der snakket en masse, da der var en del, der skulle have et referat af løbet.

Jeg har haft fri både mandag og tirsdag og da det var planen at holde træningsfri i morgen valgte jeg at hoppe på cyklen. det blev til 60 km uden det store drama. Jeg fik også vasket både MTB og vintercykel, hvilket efterhånden var på tide, men nu er de klar til at blive sat i hi henover sommeren.

Planen om at holde træningsfri i morgen røg dog, da jeg kom til at se i kalenderen. Jeg har nemlig lovet mig væk til noget løb med arbejde. Jeg meldte fra sidste gang, så jeg må hellere dukke op denne gang. Det er heldigvis ikke mere end 6-7 km, så det er til at overskue.

Link to comment
Share on other sites

Så er der kommet detaljerede tider på melfars hjemmeside. Tiderne er specificeret for hver omgang samt tiden brugt i depotet. Jeg har vedhæftet mine tider.

post-11253-0-57015500-1338970720_thumb.j

Det er ikke så overraskende, at gennemsnitshastigheden falder henover de 24 timer, men det er alligevel sjovt at se, hvordan jeg var i stand til at hæve tempoet på de sidste korte omgange. De korte stop på 6-10 minutter fungerede rigtigt godt og det første lange stop kom efter omgang 5, hvilket var planlagt. Jeg fik her tørt tøj på og et solidt måltid mad.

Det der nager mig en smule er tiden, der blev brugt af cyklen på de efterfølgende omgange. Det er tid brugt på punkteringer. Derudover fortryder jeg også lidt, at jeg have et langt stop efter omgang 20, hvor jeg igen skiftede tøj. Når jeg lader øjnene løbe ned over tiden, kan jeg således sagtens finde 1,5-2 timer, der burde være brugt i sadlen, hvis alt havde fungeret optimalt. Men da det var mist første løb af denne type, er jeg overordnet tilfreds og uanset hvad, er der jo ingen garantier imod punkteringer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilmeldt noget etapeløb gennem arbejdet, hvor man skal løbe 7 km 6 gange henover sommeren. Jeg havde på ingen måde lyst til at komme af sted, men da jeg allerede har meldt afbud engang, fik jeg slæbt mig af sted. Det var så blot for at opdage, at jeg var den eneste fra arbejdspladsen, der dukkede frem - super :thumb_down:

Jeg overvejede kort at tage hjem igen, men valgte nu at løbe alligevel. Planen var tage det stille og roligt og det holdt da også det meste at turen, men da vi nærmede os mål, spottede jeg en gruppe et par 100 meter fremme og de skulle selvfølgelig hentes. Det blev de også, hvilket gav godt med syre i benene. I morgen får benene fuldstændig hvile, hvilket de vist efterhånden er ved at trænge til.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræningen er blevet negligeret en smule den sidste månedstid. Så da der var stille på arbejde smuttede jeg tidligt og stoppede i centret. Der var ikke voldsomt overskud og det føltes tungt til sidst, men jeg kom igennem:

BOR

3x8@70

Military-press

1x8@40

3x8@45

Pull-up

3x8@bw

BB-curl

3x8@45 (tror jeg)

DB-curl

3x8@22/24

Desuden lidt mave og dødløft, men det var stort set kun symbolsk. Det er planen, at styrketræningen skal opprioriteres det næste stykke tid. Jeg skal blot have gang i morgentræningen igen, så der stadig er plads til løb eller cykling om eftermiddagen.

Jeg går desuden og leger med ideen om at melde mig ind i en cykelklub. Jeg har egentligt overvejet det et stykke tid, men udskudt det til efter Melfar, da jeg gerne ville have træningen og løbet overstået inden. Hvis benene er friske, er det planen, at køre med en tur lørdag eller søndag for at se, om det er noget for mig.

Link to comment
Share on other sites

To træningspas er overstået indtil videre i dag. En omgang styrke, hvor jeg den første halve time stort set havde centret for mig selv. Fik kørt noget i retning af:

Bænk:

3x8@80

3x5@90

Close-grip bænk

3x8@65

Dips

3x8@bw

Pus-down

3x8@45

incline bænk

3x8@60

+ lidt mave og triceps gøgl

Fik også cyklet. Hvor langt jeg cyklede ved jeg ikke, da det er lykkedes mig at smide min garmin væk :crybaby: Jeg har gennemrodet hele lejligheden, men den dukkede ikke op, så må vist hellere få bestilt en ny. Turen varede godt 2,5 time, så det har vel været omkring 75 km. Muligvis har det være noget kortere, for det var rigtigt tung i dag. Om det var hovedet, eller der reelt ikke var noget i benene kunne jeg ikke rigtigt afgøre, men det var en af de dage, hvor det føltes som, at hjulet gik på bremsen, bagdækket var punkteret og hvad der eller kunne sætte farten ned.

Overvejer lidt at løbe en tur senere i eftermiddag, hvis det eller holder tørvejr. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt jeg burde holde noget mere hvile med følelsen på cyklen in mente

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at regningen for sidste weekends anstrengelser er kommet i denne weekend. Det er meget længe siden, at kroppen har været så tung og træt. Men inden det udvikler sig til en ren klynkelog, så har jeg trænet lidt:

Pull-ups

5x8@bw

dødløft

1x5@60

1x5@80

3x5@90

DB-curl

5x8@24

BOR

5x8@70

45 minuters på cross-trainer.

Det blev også til en løbetur igen i dag. I går bød på 11 km. I dag kom jeg dog ikke længere end 6 km.

Planen for de næste dage er lige pt. kun at fokusere på styrketræning de første par dage og ellers bare giv kroppen lidt mere hvile.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der har været meget stille i loggen, men jeg har været ukampdygtig med en forstrækning i ryggen. Det var et dødløft, der kiksede i torsdags. Så jeg valgte at holde fuldstændigt pause frem til i dag.

Jeg ville have været ude at cykle med en af de lokale cykelklubber, men de startede ikke, hvor jeg troede. Jeg opgav og ville trille en tur for mig selv og kom tilfældigt forbi, hvor de startede. Men på det tidspunkt, var de allerede ved at trille af sted i holdene, så jeg valgte at fortsætte for mig selv.

Det blev en tur uden megen skud i stængerne, men det var dejligt at blive rørt lidt og jeg mærkede intet til ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share