Tab af styrke - rhabdo? eller?


psykweb
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har dyrket crossfit i et års tid, men har pga. familieforøgelse haft en pause, hvor jeg har fokuseret på løb og styrketræningen, som kun har bestået af vægtede pull ups, push ups, sit ups, hanging leg raises, og back ext. (ja, sådan hedder det jo, når man laver crossfit). Jeg har altså været væk fra den intensive træningsform noget tid.

For en uge siden deltog jeg i dagens WOD, som blandt andet indeholdt sammenlagt 100GHD situps. Jeg skalerer normalt aldrig, medmindre det er strengt nødvendigt, så det gjorde jeg selvfølgelig heller ikke denne gang (selvom jeg måske burde have gjort det). Resultatet har været en ret så stor ømhed i mavemusklerne, som jeg på ingen måde har kunnet strække helt ud. Jeg kan ikke erindre at have haft så stor ømhed pga. træning før.

Min store undren kommer af - og grunden til at jeg skriver - at nu hvor ømheden næsten er væk, forsøgte jeg lige med et par sit ups på stuegulvet, og jeg kunne nærmest ikke tage en eneste... ikke en! Det føles som om, at styrken i maven er fuldstændig væk. Det er godt nok temmelig skræmmende at opleve. Så, er der nogen, der har et bud på, hvad der er på spil, og hvad prognosen er?

Jeg har selv tænkt på, om det kunne være mild rhabdo - men jeg har ingen andre symptomer haft - måske lige bortset fra lidt kvalme, som dog først begyndte på 2.dagen efter træningen, hvor ømheden også begyndte.

Under alle omstændigheder vil jeg meget gerne høre nogle bud og egne lignende erfaringer, som kan sige noget om, hvad der er på spil.

På forhånd mange tak.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share