Undervægtig men stadig fedt?


KN94
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 17 (næsten 18), og jeg har været ret buttet hele mit liv. Jeg valgte så i august 2011 at sige nu var det nok, og gik fra 86 kg til 71. Det skal siges, at jeg er 194 cm høj. Jeg har et BMI på 18,86, hvilket vil sige, at jeg næsten er undervægtigt, og derfor ikke burde skulle tabe mig mere, men når jeg ser mig i spejlet er det stadig ikke det resultat jeg gerne vil have. Jeg har nemlig stadig lidt fedt nederst på maven, og måske en smule på sidebenene, som jeg gerne så væk, men jeg skal jo egentlig ikke tabe mig mere, og har også fået at vide af folk, at jeg er blevet ret tynd nu. Jeg er begyndt at styrketræne 3 gange om ugen, og træner alle muskelgrupper og meget maven. Den øverste del af min overkrop er jeg egentlig fint tilfreds med, det er bare den nederste del, hvor det ikke er som det skal være.

Er fedtet på maven bare et resultat af, at jeg har haft meget fedt på kroppen hele mit liv?

Og kan styrketræning hjælpe med at få det fedt væk?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad der er den rigtige løsning i mit tilfælde, og kunne godt bruge noget hjælp.

Mange tak for jeres svar!

Edited by KN94
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke punktforbrænde. Din krop bestemmer, hvor fedtet bliver smidt. Du kan gøre to ting:

1) Gå længere ned i fedtprocent (tabe dig yderligere)

2) Ligge i moderat kalorieoverskud, tage muskler på og så efter du har gjort det, gå længere ned i fedtprocent

Hvilken løsning der passer dig bedst, kommer helt an på dine præferencer. Hvis du har det fint med at ligne:

Christian%20Bale%20in%20The%20Machinist.jpg

Bare du har sixpack, så er nummer 1 en rigtig god løsning.

Link to comment
Share on other sites

Hulck, det passer nu ikke at man ikke kan punkt forbrænde, det er bare ikke praktisk muligt da det tager så lang tid at normal træning ville give et bedre resultat. Det er ihvertfald den konklusion på den sidste undersøgelse jeg læste.

KN94: Utrolig svært at bedømme, uden du har uploaded et billede, men det lyder altså mere som om du har et forkert kropsbillede, med din højde og vægt så burde du ikke veje så lidt. Især da du skriver at 86 kg til 196 cm er buttet, hvilket lyder underligt for mig. Men hvis du har lidt løs hud efter dit vægttab så sidder det often nederst på maven og på siderne og det ser ud som fedt. Men jeg kan slet ikke forestille mig at du skal tabe sig mere og synes det er uansvarligt hvis nogen forestår det.

Link to comment
Share on other sites

Okay, så du siger man godt kan punktforbrænde, men man kan ikke. Point taken.

Hvad foreslår du, hvis ikke han skal følge et af mine to forslag? Det er overkill at tro, at det giver løst hud at gå fra 86 til 71 kg. Han har kun to muligheder, hvis han ikke er tilfreds med sin krop: tage muskelmasse på eller tabe yderligere fedt. It's that simple.

Link to comment
Share on other sites

Hulck: tror vist ikke du har læst mit indlæg, man kan punkt tabe sig som teori men det er ikke praktisk i virkeligheden. Skræmende at du kun kan se 2 muligheder, manden er 194 cm høj og vejer 71 kg. Vi er så langt nede at man bliver nød til at vudere om der er en spiseforstyrelse tilstede eller i det mindste noget psykisk omkring kropsopfattelsen, at du bare anbefaler ham at tabe sig yderligere er for mig uansvarlig og hjernedødt, og vægttab på 15 kg kan godt lige løs hud, især når han er så langt nede i fedt%(tvivler på det er det). Jeg vil medgive dig i at flere kcal og træning er vejen frem men ikke uden en realistisk kropsopfattelse.

upload et bilelde.

Edited by Ficus4p
Link to comment
Share on other sites

Hulck, det passer nu ikke at man ikke kan punkt forbrænde, det er bare ikke praktisk muligt da det tager så lang tid at normal træning ville give et bedre resultat. Det er ihvertfald den konklusion på den sidste undersøgelse jeg læste.

Har du et link til den undersøgelse? For det lyder da interessant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share