Min egen motionslogbog


Jesus
 Share

Recommended Posts

Hey!

Skal i gang med at dyrke motion igen og vil gerne holde styr på hvad jeg laver.

Det blir noget styrketræning 2 gange om ugen og noget ala' high intensity interval training(HIIT- mener jeg det hedder)1 gang om ugen. Det blir udelukkende i hjemmet og udenfor det kommer til at foregå. Har ikke lyst/tid til at træne i et fitness center.

Mit mål er at tabe fedt og styrke musklerne. At komme ned på 15% ville virkeligt være godt for mig.

Lidt info:

Alder: 33 år

Vægt: 90,1kg

Højde: 182 cm

Fedt %: 22%

Er ikke ryger.

Jeg planlægger og prøver på at holde fast i 2-3 hårde trænings pas om ugen. Styrketræningen kommer til at starte med kettlebell træning(ejer en på 16kg), og mit interval/cardio træning 1 gang ugentlig blir løb. Grunden til jeg ikke vil træne flere gange end 3 gange ugenligt er, at jeg vil starte fornuftigt ud med ordentlig restitution.

Det blir måske noget i den stil her:

1. Løb.

Pause.

2.Træning mest overkrop

Pause.

3.Træning mest ben

Pause.

Gentag 1-2-3.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Så.

Min første træning bestod af løb og en god gåtur hjem. Løbs varighed 20:36.

10 min. (opvarmning) jogging

sprint ca.30 sek.

2 min. jogging

sprint ca. 30 sek

2 min. jogging

sprint ca. 30 sek alt hvad jeg kunne.

4 min. jogging

sprint ca.30 sek

*jogging/køl af og gå hjem.

Ved ikke hvad jeg skal kalde træningen andet en løb med intervaller. Men det var godt. Man skal virkelig være i nuet når man løber til på en grusvej vil jeg lige notere. På et tidspunkt kan jeg tage flere intervaller, men for nu er det fint med 4.

*Orkede bare ikke lige andet end at gå til sidst. Skal egentlig næste gange jogge i 2min inden jeg stopper og går.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle lige ud igen på en lille løbetur igen. Varighed 19:48.Denne gang almindelig løb. Lidt øm på indersiden af lårene og læggende kan osse mærkes efter i går.

Edit: Vil først veje mig igen d.1.Maj.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Lidt mer motion at adde til i dag. Var i svømmehallen og svømmede en 15 baner, der var ret tomt nok fordi det er vildt dyrt for en tur.

Men så det gode er, at da jeg kom hjem havde jeg fået en bog som hedder Enter the kettllebell af Pavel(Ja han har åbenbart et kort navn). Min kettlebell er på 16kg som der osse står i bogen, er dette starter vægten for en mand.

Jeg kendte øvelserne lidt i forvejen, men da jeg både havde løbet+svømmet idag ville jeg bare lige prøve lidt for sjov.

Det blev da til en del swings 1h, cleans og squat øvelsen osse.

Jeg var egentligt lidt dvask da jeg kom hjem men efter kettlebell træningen, føler jeg mig ret godt til pas. Har det godt i ryggen.

Ved ikke lige men, man kan godt slå sig en smule med sådan en kettlebell selvom jeg gør det rigtigt nok. Det kan nemlig gøre pænt avs hvis den bare klasker ned på forarmen, den skal lige have et punch i grebet.

Jeg går efter at tabe mig langsomt kun. kan ikke have de lynløsninger der bare ikke holder en meter.

Link to comment
Share on other sites

Træning med kettlebell. Pulsen kom godt op og fik lidt pump af det osse.

16kg KB.

2x10 højre,venstre(40reps): Clean and press.

1x1(2reps)højre,venstre get ups.

1x10 swings onehand skiftevis.

1x8 highpulls, højre, venstre(16 reps).

1x8 snatch, højre, venstre(16 reps). Det sidste rep på venstre arm kagede lidt.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Har tænkt på noget idag. Jeg tror jeg stopper med motionen. Det vil dog stadig blive til et par cykelture om ugen. Men jeg gider ikke rigtigt bruge mit liv på at tænke i kcal og cut og gains osv. Det betyder dog ikke, at jeg ikke respekterer folk der vælger at have det som en del af deres liv. De fleste af os vil nok gerne være slank, men personligt er jeg i denne gruppe af mennesker der bliver meget sulten når jeg dyrker meget motion. Ja mange gange er det motion uden at tabe sig. Så vil jeg hellere bruge mit liv på andre ting. Jeg har trænet on and off i 15 år og tænker da, at jeg har fået meget god udbytte af det en del ind i fremtiden. Det er blevet til et marathon i 2002 og et par ½marathon dengang. Jeg har osse gået ½marathon distancen mange gange og egentligt mener jeg bare:been there done that. Jeg får ikke længere det samme rush af at gennemføre de ting. Mht. at blive stor og stærk er jeg dog næppe den type af person som ville føle mig tilpas sådan. Et andet eksempel er computerspil, det er et område jeg næsten ikke kan blive overasket i mere heller.

Jeg tror det er på tide at jeg selv kaster håndklædet i ringen og siger : Im done !

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Det var skunte længe!!

Nu er der jo (forhåbentlig) andet i motion end det at tabe sig. Jeg hører også til dem som overkompenserer madmæssigt og firkantet sagt, tager mere på jo mere jeg motionerer.

Derfor er motion jo sundt alligevel men OK, nogle cykelture kan jo også gøre det og hvis du slet ikke har nogen glæde af selve træningen kan jeg nu godt forstå dig. Omend det undrer mig for det burde stadigvæk frigive nogle velværehormoner.

Take care!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share